Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Fiat seicento 900- wymiana wentylatora chłodnicy

20 Maj 2020 21:28 186 8
  • Poziom 14  
    Witam, dzisiaj po powrocie do domu zauważyłem, ze nie włączył się wentylator chłodnicy. Zacząłem od sprawdzenia bezpieczników, spalony bezpiecznik 30A. Po jego wymianie wentylator ożył. Niestety znowu spaliło bezpiecznik. Zamówiłem sobie nowy wentylator i założę go jutro. Mam do was kilka pytań
    1. Czy do wymiany wentylatora potrzebny jest kanał, czy wystarczy tylko zdjąć nadkole i pod lewarować?
    2. Dokładnie nie wiem kiedy wentylator przestał działać, dawno nie słyszałem działającego wentylatora, co do czujnika temperatury to nie działa( cały czas świeci się lampka temperatury nawet na "zimnym" silniku) Płynu nie wyrzuciło mi nigdy, czy mogłem przegrzać silnik i uszkodzić uszczelkę pod głowicą?
    3. Czy mogą być jakieś problemy z odkręceniem śrub mocujących wentylator do chłodnicy( te 3 śrubki mocujące ramkę do chłodnicy)?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Dobrze jest mieć kanał, ale jak mocno dźwigniesz przód do góry to problemu nie ma. Śruby idą łatwo bo siedzą w plastiku. Poszukaj porządnej nasadki 7 mm. W pół godzinki na luzie to zrobisz.
  • Poziom 14  
    Dobra, a więc wjechałem na kanał, wymieniłem cały kompletny wentylator( ze starego przełożyłem plastikowa ramkę i osłonę plastikową na tył silnika) Założyłem nowy bezpiecznik 30A, dla próby odpiałem kostkę od termowyłacznika i zwarłem dwa styki wentylator działa. Zastanawia mnie sprawa samego termowyłacznika, wczoraj dla próby zrobiłem bezpiecznik z 4 cienkich drucików( nie miałem bezpiecznika 30A a chciałem sprawdzić działanie wentylatora), rozgrzałem silnik samochodu wentylator załączył się, pod koniec zaczął piszczeć i zatrzymał się. Sprawdziłem mój"zdrutowany" bezpiecznik i drucik był przepalony. Czy podczas tej próby mógł zepsuc się termowyłącznik( myślę że podczas przepływu dużego prądu jego styki mogłyby się skleić, a po założeniu nowego wentylatora na chłodnym silniku wentylator nie działa czyli raczej nie skleiło styków) Schemat instalacji wygląda tak +akumulatora- bezpiecznik 30A-silnik wentylatora-termowyłącznik-masa. Dziś rozebrałem stary wentylator, szczotki są ok, ale z silnika śmierdzi i widać przytopiony plastik na wirniku, dodatkowo kręci się z oporami w porównaniu do nowego.
  • Poziom 14  
    Dzisiaj jechałem w korku i wentylator włączył się, także mam odpowiedź na pytanie- termowyłącznik jest dobry. Potem na podwórku znowu włączył się wentylator jednak gdy zatrzymywał się słyszałem delikatne ocieranie. Wczoraj wszystko złożyłem, po złożeniu uruchomiłem na krótko wentylator i nic nie ocierało, pytanie rozbierać, czy zostawić. Wentylator kręci się lekko, czasami tylko słychac jak otrze się o coś
  • Poziom 33  
    Kontrakton80 napisał:
    Wentylator kręci się lekko, czasami tylko słychac jak otrze się o coś
    No jaki problem sprawdzić o co ociera? Usunąć przyczynę i nie będzie ocierał...
  • Poziom 14  
    Ciekawe ze wczoraj wszystko było ok, sam sie dotrze
  • Poziom 33  
    Kontrakton80 napisał:
    sam sie dotrze
    Albo zrobi gdzieś dziurę, np. w chłodnicy...
  • Poziom 14  
    Dla próby kręciłem sobie wentylator ręką, nie ociera on na całym obwodzie tylko w jednym punkcie coś szura.
  • Poziom 14  
    Dla próby kręciłem sobie wentylator ręką, nie ociera on na całym obwodzie tylko w jednym punkcie coś szura.

    Dodano po 48 [minuty]:

    Zamykam temat