Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa małego zestawu fotowoltaicznego Off-grid

21 Maj 2020 09:48 186 5
  • Poziom 9  
    Witam panowie.
    Chce zrobić sobie na działce rekreacyjnej mały zestaw fotowoltaiczny Off-grid gdyż nie mam tam dostępu do sieci energetycznej. Mam zatem pytanie do znawców tematu ponieważ w tematach elektrycznych jestem laikiem, a chce zrobić tak, aby wszystko miało tzw. ręce i nogi.
    Plan jest taki aby kupić panel fotowoltaiczny i używany zasilacz UPS do którego podłączę sobie akumulator większej mocy np 12 V 100Ah.
    Zasilacz UPS będzie dysponował mocą ciągłą około 1000W. (ktoś pewnie zapyta dlaczego aż tak dużo? A dlatego gdyż będę potrzebował czasami podłączyć do niego jakieś elektronarzędzia typu wiertarka, szlifierka)
    I w tym właśnie punkcie pojawia się pytanie.
    Jakiej mocy muszę zainstalować regulator napięcia do mojej instalacji żeby nic nie uszkodzić?
    Moc panela (już wybrałem) będzie miała 270W, 30.9V tabliczka znamionowa na zdjęciu
    Jeżeli jest tu ktoś kto pomoże mi rozwiązać tą zagadkę będę mu bardzo wdzięczny.
    Z góry dziękuję za pomoc i mam nadzieję że nie wyleje się na mnie fala hejtu, że po co robię coś o czym nie mam pojęcia.
    No cóż. Myślę że zrobienie takiej instalacji nie jest żadnym problemem jeżeli się tylko wie co do niej zastosować i jakie powinny być tego parametry. A właśnie z jednym z tych parametrów mam problem i właśnie po to ten post.
    Dziękuję
    Budowa małego zestawu fotowoltaicznego Off-grid
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    Ok zacznijmy od UPS-a:
    Tylko z pełnym sinusem ( żadne tanie z aproksymacją sinusa -- urządzenia indukcyjne tego nie lubią -- a regulatory prędkości zgłupieją )