Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM

21 Maj 2020 22:01 291 20
  • Poziom 1  
    Witam, mam taki problem - po odpaleniu Passata 1.9TDI 130KM takie cuda się dzieją
    Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM
    Niby wszystko ok, ale po około minucie tak jest
    Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Admin grupy Samochody
    A koło dwumasowe nie tłucze się?
  • Poziom 1  
    Koło dwumas jest używane i powiem Ci ze po wciśnięciu pedału gazu nawet jak chodzi normalnie wszystko bardzo trzepie jak by dwumas i nie wkręca się na obroty
  • Admin grupy Samochody
    No i masz przyczynę.
    Niestety droga naprawa.
  • Poziom 1  
    A tak zapytam co ma dwumas do wtryskow?
  • Admin grupy Samochody
    Sterownik silnika wyrównuje wolne obroty korektą wtryskiwaczy na wolnych obrotach.
    W momencie luzu na kole zamachowym które działa jak młot nie jest w stanie wyrównać tego.
    Korektą wyrównuje także słabszy cylinder, ponieważ w momencie zapłonu w cylindrze w silniku diesla wał korbowy mocno przyspiesza, żeby pasek PK nie piszczał stosuje się na alternatorze koło jednokierunkowe(jak jest zatarte pasek piszczy)koło dwumasowe stosuje się żeby skrzynia biegów na wolnych obrotach nie wydawała dziwnych dźwięków. To tak w wielkim skrócie.
  • Poziom 1  
    Dziki w przyszłym. Tygo dniu może uda mi się wymienić dwumas to dam znać co się dzieje dalej 👍
  • Warunkowo odblokowany
    T5 napisał:
    Sterownik silnika wyrównuje wolne obroty korektą wtryskiwaczy na wolnych obrotach.
    W momencie luzu na kole zamachowym które działa jak młot nie jest w stanie wyrównać tego.
    Korektą wyrównuje także słabszy cylinder, ponieważ w momencie zapłonu w cylindrze w silniku diesla wał korbowy mocno przyspiesza, żeby pasek PK nie piszczał stosuje się na alternatorze koło jednokierunkowe(jak jest zatarte pasek piszczy)koło dwumasowe stosuje się żeby skrzynia biegów na wolnych obrotach nie wydawała dziwnych dźwięków. To tak w wielkim skrócie.

    Czy koło dwumasowe nie służy przypadkiem do amortyzacji uderzenia momentu obrotowego z walu na wałek skrzyni biegów?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy dawki na wtryskach sa stabilne czy skaczą. Jak skaczą to silnik walczy z dwumasą. Jak jest stały te 2.99 to masz totalnie lejacy sra. ący wtrysk.
  • Admin grupy Samochody
    Dokładnie do tego służy, uszkodzone nie amortyzuje tylko masa wirująca działa jak młot uderzając w element przykręcony do wału korbowego. W tym momencie sterownik silnika nie radzi sobie z korektą wtryskiwaczy.
  • Admin grupy Samochody
    Z dziurą w tłoku po odpaleniu nie miał by takich korekt jak pierwszym foto.
    Pomiar kompresji też wskazany- najpierw diagnoza, później naprawa.
  • Warunkowo odblokowany
    Ta pompka pod maszynę do kontroli. I koniecznie kompresja lub nawet glupkowate sprawdzenie prądu rozruchowego oscyloskopem przy kręceniu rozrusznikiem. To jest potężna dawka.
  • Poziom 1  
    miroslaw wielki napisał:
    T5 napisał:
    Sterownik silnika wyrównuje wolne obroty korektą wtryskiwaczy na wolnych obrotach.
    W momencie luzu na kole zamachowym które działa jak młot nie jest w stanie wyrównać tego.
    Korektą wyrównuje także słabszy cylinder, ponieważ w momencie zapłonu w cylindrze w silniku diesla wał korbowy mocno przyspiesza, żeby pasek PK nie piszczał stosuje się na alternatorze koło jednokierunkowe(jak jest zatarte pasek piszczy)koło dwumasowe stosuje się żeby skrzynia biegów na wolnych obrotach nie wydawała dziwnych dźwięków. To tak w wielkim skrócie.

    Czy koło dwumasowe nie służy przypadkiem do amortyzacji uderzenia momentu obrotowego z walu na wałek skrzyni biegów?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy dawki na wtryskach sa stabilne czy skaczą. Jak skaczą to silnik walczy z dwumasą. Jak jest stały te 2.99 to masz totalnie lejacy sra. ący wtrysk.

    To jest tak raz pkazje po odpaleniu 2.99na pierwszym cylindrze i zaraz na 3 3.01 zagasze odpale znowu chodzi ok po chwili 2cylinder pokazuje 2.99 i 3 pokazuje 3.01 i tak na przemian a nieraz pokazuje na 1.2cylinder 2.99 a 3i4 pokazuje 3.01

    Dodano po 2 [minuty]:

    miroslaw wielki napisał:
    Lub dziure w tloku w przenośni. Kompresja jest?

    Kompresję pokazuje słaba ale nie wiem czy ten sprzęt jest dobry ale przed przełożeniem skrzyni automatycznej na manual było wszystko super

    Dodano po 9 [minuty]:

    [quote="T5"]Z dziurą w tłoku po odpaleniu nie miał by takich korekt jak pierwszym foto.
    Pomiar kompresji też wskazany- najpierw diagnoza, później naprawa.[/quote
    W poniedziałek najszybciej sprawdzę Kompresję i dam znać
  • Admin grupy Samochody
    marcino 19891989 napisał:
    To jest tak raz pkazje po odpaleniu 2.99na pierwszym cylindrze i zaraz na 3 3.01 zagasze odpale znowu chodzi ok po chwili 2cylinder pokazuje 2.99 i 3 pokazuje 3.01 i tak na przemian a nieraz pokazuje na 1.2cylinder 2.99 a 3i4 pokazuje 3.01


    Nie musisz mierzyć kompresji, wg mnie koło dwumasowe rozrabia.
    Nie równa kompresja nie powodowała by takich rozbieżności korekcji dawek na w sumie wszystkich cylindrach.
  • Poziom 1  
    miroslaw wielki napisał:
    Ta pompka pod maszynę do kontroli. I koniecznie kompresja lub nawet glupkowate sprawdzenie prądu rozruchowego oscyloskopem przy kręceniu rozrusznikiem. To jest potężna dawka.


    Pomki mam 3 w zapasie i przekładalem i dalej tak jest

    Dodano po 6 [minuty]:

    T5 napisał:
    marcino 19891989 napisał:
    To jest tak raz pkazje po odpaleniu 2.99na pierwszym cylindrze i zaraz na 3 3.01 zagasze odpale znowu chodzi ok po chwili 2cylinder pokazuje 2.99 i 3 pokazuje 3.01 i tak na przemian a nieraz pokazuje na 1.2cylinder 2.99 a 3i4 pokazuje 3.01


    Nie musisz mierzyć kompresji, wg mnie koło dwumasowe rozrabia.
    Nie równa kompresja nie powodowała by takich rozbieżności korekcji dawek na w sumie wszystkich cylindrach.


    Nigdy bym nie pomyślał że dwumas może takie problemy robić przerobiłem wiele aut z problemami wtryskow ale na swoim poległem a to właśnie zaczęło się jak zmieniłem skrzynie. A dwumas może robić tak że po dodaniu gazu auto trzepie się do 2000obrotow stoi chwilę i dopiero po czasie idzie powoli w górę i nadal się telepiąc jak rozrzotnik z twardym gnojem?

    Dodano po 19 [minuty]:

    miroslaw wielki napisał:
    Ta pompka pod maszynę do kontroli. I koniecznie kompresja lub nawet glupkowate sprawdzenie prądu rozruchowego oscyloskopem przy kręceniu rozrusznikiem. To jest potężna dawka.


    Co to oscyloskop?
  • Warunkowo odblokowany
    Oscyloskop to miernik podstawowy u elektryka samoch. Dwykanalowy jak bys podlaczyl do dobrego i podejrzanego wtrysku to po wykresie widzisz co sie dzieje. Tylko odpowiednio ustawiasz amplitude i czas. Piszesz ze masz dobre zamienniki .A kompresja dobra? Czy BIPy prawidlowe w grupie 023? Czy mieści sie w 30? 127 to uszkodzenie elektryczne lub z innego auta pompka.W grupie 013 jak sa skoki o 1 do 3 mg/R i uczucie bujania silnikiem to wtedy dwumasa. Test dwumasy to przy 70km h pod górkę piątkę wrzucasz i obserwujesz. Przy 1500obrt i pedale w podlodze przy dobrej dwumasie silnik bedzie tylko obciążony . Przy kiepskiej szarpanie drgania itp. Sprawdz te BIP na poczatek. Najtaniej i kompresje.
  • Poziom 1  
    [quote="miroslaw wielki"]Oscyloskop to miernik podstawowy u elektryka samoch. Dwykanalowy jak bys podlaczyl do dobrego i podejrzanego wtrysku to po wykresie widzisz co sie dzieje. Tylko odpowiednio ustawiasz amplitude i czas. Piszesz ze masz dobre zamienniki .A kompresja dobra? Czy BIPy prawidlowe w grupie 023? Czy mieści sie w 30? 127 to uszkodzenie elektryczne lub z innego auta pompka.W grupie 013 jak sa skoki o 1 do 3 mg/R i uczucie bujania silnikiem to wtedy dwumasa. Test dwumasy to przy 70km h pod górkę piątkę wrzucasz i obserwujesz. Przy 1500obrt i pedale w podlodze przy dobrej dwumasie silnik bedzie tylko obciążony . Przy kiepskiej szarpanie drgania itp. Sprawdz te BIP na poczatek. Najtaniej i kompresje.[/quote


    Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM [img-6]
  • Poziom 35  
    Ja bym się przyjrzał dokładniej PD, w grupie 018 są 15 co oznacza podobno 15.0 = Solenoid Valve defective
    Bipy wszędzie 0.0 potem 102 więc też podejrzane, nie masz żadnych błędów?
  • Poziom 1  
    ciuqu napisał:
    Ja bym się przyjrzał dokładniej PD, w grupie 018 są 15 co oznacza podobno 15.0 = Solenoid Valve defective
    Bipy wszędzie 0.0 potem 102 więc też podejrzane, nie masz żadnych błędów?

    Nie no żadnych takich podejrzanych nie ma to która grupę zrobić
  • Poziom 35  
    No jak nie ma jak na zdjęciach widać, zrób logi z pracy silnika 003 004 013 018 023 nie zdjęcia
  • Poziom 1  
    [quote="marcino 19891989"]
    miroslaw wielki napisał:
    Oscyloskop to miernik podstawowy u elektryka samoch. Dwykanalowy jak bys podlaczyl do dobrego i podejrzanego wtrysku to po wykresie widzisz co sie dzieje. Tylko odpowiednio ustawiasz amplitude i czas. Piszesz ze masz dobre zamienniki .A kompresja dobra? Czy BIPy prawidlowe w grupie 023? Czy mieści sie w 30? 127 to uszkodzenie elektryczne lub z innego auta pompka.W grupie 013 jak sa skoki o 1 do 3 mg/R i uczucie bujania silnikiem to wtedy dwumasa. Test dwumasy to przy 70km h pod górkę piątkę wrzucasz i obserwujesz. Przy 1500obrt i pedale w podlodze przy dobrej dwumasie silnik bedzie tylko obciążony . Przy kiepskiej szarpanie drgania itp. Sprawdz te BIP na poczatek. Najtaniej i kompresje.[/quote


    Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM [img]https://obrazki.elektroda.pl/4852199200_1590239320_thumb.jpg[/BJimg] Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM Wtryski Passat B5 FL 1.9TDI 130KM [img-6]



    A jak od innego auta to też może być takie coś?