Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter nie daje rady pod górkę - skuter zrobił się słaby, ma mniej mocy

22 Maj 2020 01:02 198 10
  • Poziom 3  
    Witam, mam taki problem. Mam od kilku lat skuter, kiedyś pokonanie tego samego wzniesienia nie robiło mu aż takiej zaduchy jak teraz, do tego po dłuższej jeździe brakuje mu mocy i muszę zjechać np. na przystanek, odczekać chwile, i następuje cudowne ozdrowienie. :P

    Model w dowodzie WANGYE WY50QT - 7A a. Po bokach pisze Benzel Barnet. Przejechane 05995 km.

    Poza tym skuter jest odblokowany, kiedyś dawał rade jechać 90 km/h a teraz przy 70 km/h coś tak, nie wiem jak to opisać, dzwoni jak mały łańcuszek i szybciej nie pojedzie. Nie robiłem nic z tym przez lata bo mało jeżdżę i go oszczędzałem, ale właśnie ten problem z górką skłania mnie do przemyśleń i pytań do was.

    Rozebrałem pokrywę tam gdzie jest pasek napędowy, żeby zobaczyć co tam i jak tam, ale niewiele wywnioskowałem, zrobiłem film, może ktoś coś doradzi/poradzi.


    Link


    Zauważyłem Dzisiaj jeszcze coś przedtem zawsze jak odpalałem skuter to po odpaleniu dodawał gazu i koło kręciło się w powietrzu i w tym powietrzu zawsze się trochę kręciło teraz jak skuter się odpala to nie ma tego nazwijmy to ssania i koło stoi.

    Tak BTW do czego są te zębatki i co to jest bo się nie kręcą?

    Skuter nie daje rady pod górkę - skuter zrobił się słaby, ma mniej mocy

    Skuter nie daje rady pod górkę - skuter zrobił się słaby, ma mniej mocy
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 21  
    Witam.
    Ta "zembatka" jest od rozrusznika.
    Sprawdzałeś kompresję?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 3  
    D_Mrozu napisał:
    Witam.
    Ta "zembatka" jest od rozrusznika.
    Sprawdzałeś kompresję?
    Pozdrawiam.


    Faktycznie to rozrusznik, teraz widzę.

    Nie sprawdzałem kompresji, nie umiem tego zrobić (jeszcze? bo może znajdę w necie tak jak ze smarowaniem kopnika).
  • Poziom 21  
    Witam.
    Mój silnik w HANGLONG 50QT16 skończył się po ok. 8000 km - wypadło gniazdo zaworu ssącego w głowicy. Efekt - bardzo ciężko było motorower uruchomić, totalny spadek mocy (brak kompresji). Do sprawdzenia kompresji potrzebny będzie manometr do sprawdzania silników benzynowych. Można takie "ustojstwo" nabyć za kilkadziesiąt PLN na znanym portalu aukcyjnym All...ro.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Pierwsze wynika z drugiego.
    Jeżeli nie ma tzw. kompresji to znaczy że "silnik jest zużyty" w bardzo ogólnym zarysie.
    Cylinder został zeskrobany przez pierścienie i tłok nie jest w stanie stworzyć odpowiedniego ciśnienia sprężania.
    Pierścienie zostały tak bardzo starte przez cylinder, że nie są w stanie (pomimo uszczelniania) stworzyć odpowiedniego ciśnienia sprężania, a co z tym się wiąże...
    Można jeszcze kilka przyczyn tego typu podać.
    Skąd to się wzięło?
    Nadwyrężanie "Pikusia" ponad miarę.
    Zalecenia - naprawić, podziękować Pikusiowi i przeprosić Pikusia za to nie znające umiaru zachowanie.
    Jasne, że i inne powody się znajdą.
    Tutaj ewidentnie - zużycie się silnika.
    Inne powody, gorzej dla całej maszyny.
  • Poziom 43  
    KaKamilo napisał:
    po dłuższej jeździe brakuje mu mocy

    Jeśli ten brak mocy jest spowodowany znacznym spadkiem obrotów silnika - zwłaszcza przy jeździe pod górę, to jak napisano wyżej - zużyty silnik.
    Jeśli jednak objawia się tym że (jadąc pod górę) silnik pracuje na wysokich obrotach a skuter zwalnia, powodem może być zużyty pasek i ew. sprzęgło.
    Sprzęgło to jest ten element którym kręciłeś i pytałeś/ nie wiedziałeś co to jest.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 3  
    Zauważyłem teraz jeszcze coś, przedtem zawsze jak odpalałem skuter to po odpaleniu dodawał gazu i koło kręciło się w powietrzu i w tym powietrzu zawsze się trochę kręciło. Teraz jak skuter się odpala to nie ma tego nazwijmy to ssania i koło stoi... więc może faktycznie to coś ze sprzęgłem?
  • Poziom 33  
    Być może pomogła by wymiana paska i całego wariatora. Może już talerze wariatora "przytarte" i pasek też już ma dość, nie ciągnie tak jak trzeba i są poślizgi...
  • Poziom 43  
    KaKamilo napisał:
    wiec może faktycznie to coś ze sprzęgłem ?

    Jak odpowiesz na tezy zawarte w poście #6, to może dostaniesz bardziej szczegółową wskazówkę, bo inaczej możemy tylko gdybać. Chyba że pojedziesz do jakiegoś mechanika.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 3  
    DjMapet napisał:
    KaKamilo napisał:
    po dłuższej jeździe brakuje mu mocy

    Jeśli ten brak mocy jest spowodowany znacznym spadkiem obrotów silnika - zwłaszcza przy jeździe pod górę, to jak napisano wyżej - zużyty silnik.
    Jeśli jednak objawia się tym że (jadąc pod górę) silnik pracuje na wysokich obrotach a skuter zwalnia, powodem może być zużyty pasek i ew. sprzęgło.
    Sprzęgło to jest ten element którym kręciłeś i pytałeś/ nie wiedziałeś co to jest.

    Pozdrawiam.


    No jadąc pod górkę to jest tak jedzie jedzie coraz wolniej silnik nie wyje nie męczy się tylko zwalnia i czuć jak każde uderzenia tłuka daje mu siły obrotowej by pokonać wzniesienie ale tych małych skuterów to prawie każdy tak ma ta górka dość spora i długa ale lata temu dawał rade...

    Podczas jazdy na prostym bez problemu szedł 90 a jak zająłem aerodynamiczną pozycje to nawet i więcej :P Teraz przy 70już jest odcina i robi tak jak pisałem takie jakby małe dzwoneczki czy klucze od puszki aluminiowej by potrząsać w woreczku

    A po dłuższej jeździe czasami bywa tak jakby mu brakowało paliwa czy coś i kończy mu się moc ze jak dodajesz na manetce to nic to nie zmienia słabnie słabnie ale kreci dalej i trzeba chwile poczekać i cudowne uzdrowienie następuje wszystko znowu jest normalnie tu akurat podejrzewam Filtr paliwa

    wieczorem oglądałem parę filmów na YT z "Centrum Motocyklowe" to parę rzeczy zrozumiałem i wiem już co mogę nasmarować a co nie sprawdzić kompresje to spróbuje pojechać do kogoś ale tak to już jest że ani znajomi znajomych nie zajmują się skuterami bo się im nie opłaca pieniężnie/czasowo wolą naprawiać motory bo więcej zarobią i jedyne co słychać to nie mam czasu nie mam czasu a serwisy u nas nie mają pochlebnej opinii więcej zepsuli jak zrobili i samemu musisz części szukać bo wiadomo skuter = chińskie gówno jak coś odkręcisz to już nie przykręcisz i tego typu texty od fachowców bo wiecie Serwis i sklep skuterowy to się musi biznes kręcić powiedzą dziadkowi ze się nie da naprawić to kupi nowy potem stary na złom a oni odkupują po znajomości na części

    https://www.youtube.com/channel/UCxPURoTs8SGslNVL7cK-2EQ/videos
  • Poziom 3  
    Dziś pogoda dopisała i miałem okazje ostatni raz sprawdzić przed wyjazdem w delegacje na górce zgasł całkiem na pełnej manetce a innych przypadłości nie udało mi się nagrać kogoś kto mi sprawdzi ciśnienie na tłokach itp itd jak dotąd nie znalazłem dysponującego czasem sam tego nie będę robić bo ponoć coś tam w elektryce można zepsuć odpowiadającego za napięcie w świecy czy coś takiego

    https://youtu.be/1x3QTzQiIds?t=176