Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 1 - Swap z 1,9D na 2.0HDI - czy będzie pasował mechanicznie

22 Maj 2020 08:54 171 3
  • Poziom 17  
    Dzień dobry,

    mam zjedzonego przez rdzę Berlingo 2002 ze zdrowym 2.0 HDI 90 km siemens; 400kkm ale korekty na wtryskiwaczach minimalne. W drugim aucie Partner 1 kończy się 1,9D DW8 2000r ale belka jest w idealnym stanie, blacha bez dramatu, magiel igła.

    Chcę wyciągnąć zastąpić w Peugeocie dotychczasowy 1,9D DW8 tym 2.0 HDI 90KM z Berlingo, które poleci na złom.
    Wiem,ze cała elektryka wymaga przerzucenia.
    Pytanie dotyczy części mechanicznej. Komory silnika wyglądają tak samo. Mocowania poduszek w komorze silnika takie same. Chłodnice też wyglądają tak samo. Wahacz w 2.0 HDI jest zintegrowany ze sworzniem ale ma dokładnie takie same wymiary i mocowania.
    Skrzynie są te same w obu autach BE3R. Oba auta mają łożyska podporowe na prawej półosi, a same półosie wyglądają podobnie.

    Zastanawia mnie:
    1. Czy te silniki wygodnie rwać do góry czy opuszczać (wolałbym w górę)
    2. Czy wyjdzie razem ze skrzynią
    3. Czy po wrzuceniu 2.0 HDI wejdą półosie w skrzynię bez przeróbek (te same skrzynie BE3)
    4. Czy będzie pasował łącznik wydechu.

    Potrzebuję auto na 6-12 m-cy, a szkoda oddać zdrowy, kompletny 2.0 HDI na złom za 200zł. Tak ,wiem ,ze to zabytki :)

    Chętnie posłucham Waszych uwag , pomysłów..Z góry dziękuję za cenne wskazówki !

    Peugeot Partner 1 biorca VIN 8 ostatnich 60236467 DW8 1,9D
    Citroen Berlingo 1 dawca VIN 8 ostatnich 65800280 RHYB 2.0 HDI 90km

    Pzdr
    A
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Generalnie da sie. I to jest podstawa do rozmowy. Połosie zostają od dw8, bo frezy w piastach mogą być inne. Hdi jest na van/can, dw8 nie. Ingerencja w elektryke bedzie ogromna, ale jak już pisałem da sie. Do przerobienia jest na tyle dużo, ze to nie bedzie wymiana silnika, lecz wymiana karoserii. Z punktu widzenia ekonomicznego nieopłacalne, z punktu widzenia potrzeby uzasadnione. Tak czy siak przy dużym samozaparciu uda sie. Masz dwa całe wozy, więc nic przy przekładce Cie nie zaskoczy. Pytanie brzmi czy warto skoro wóz potrzebny max na rok. Skąd jesteś kolego?
  • Poziom 17  
    @Kaziu1991 dzięki za odpowiedź. Jak pisałem elektryka cała jest do przerzucenia, łącznie tablica wskaźników, wszystkimi wiązkami. To oczywiste i tym na pewno zajmę się. To, czego nie wiem to czy mechanicznie będą pasowały - półosie, mocowanie wydechu ( raczej tak, bo to samo złącze ze sprężyną), półosie. Skrzynie są tego samego typu. Róznice w przełożeniu pewnie.
    WIem,że ekonomicznie to nieopłacalne.
    Ile może kosztować SAMO przerzucenie kompletnych silników tj - wypięcie ze zwrotnic, poduszek, wydechu i wyjęcie. Dokładnie wyciągam DW8 , wyciągam HDI, ja robię elektrykę, opróźniam płyny etc , włożenie HDI, DW8 na pakę. Ten silnik wyciąga się najwygodniej do góry czy opuszcza? Ze względu na stan podwozia lepiej byłoby wyciągnąć do góry.

    Ew opcja sprzedaży całego 2.0 HDI . Silnik zdrowy, podwozie skorodowane + progi. Ile to może być warte? Prawdziwe 400tys km. Małe korekty na wtryskiwaczach. Lany od początku do paliwa olej do dwutaktów, żadnych złotych opiłków w filtrze, oleje zmieniane co 10tys, full syntetyk. Silnik zadbany - ja dbałem. Rozrząd z pompą robiony 40 tys km temu.
  • Poziom 13  
    Co do rwania, to wywalałbym dołem. A co do opłacalności to jest jeszcze jedno wyjście. Sprzedać oba i kupić coś jeżdzącego i w miare zdrowego.