Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatora traktorek CTH 194 Husqvarna

22 Maj 2020 18:23 117 4
  • Poziom 1  
    Cześć Wszystkim
    Na początku zaznaczę że wcale się nieznam.
    Mój problem polega na tym że mimo używania traktorka akumulator się rozładował.
    Z powodu iż był stary zakupiłem nowy, po kilku jazdach problem się powtórzył.
    Z tego powodu podejrzewam brak ładowania.
    Ale jak ma to sprawdzić?
    Proszę o pomoc bo niewiem jak to naprawić.
    Silnik Kohler Courage 19HP 597cc sv590
    Z góry dziękuję za pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 14  
    Bezpieczniki chociaż sprawdziłeś?
  • Poziom 23  
    Sprawdzenie ładowania akumulatora w pojeździe polega na:
    1. Sprawdzeniu napięcia instalacji w trakcjie pracy silnika, najlepiej na średnich obrotach lub na obrotach roboczych - napięcie powinno być w przedziale 13.8-14,4V lub 13.9-14,5V w zależności od tego jaki jest regulator napięcia w alternatorze. Czy napięcia sa poprawne, to zależy od instrukcji obsługi danego akumulatora.
    2. Pomiar prądu ładowania - tutaj nie jest tak prosto, bo trzeba podłączyć amperomierz między alternator a akumulator. Po rozruchu silnika prąd ładowania będzie bardzo duży - być może maksymalny dla danego alternatora i będzie malał.
    Trudności w pomiarze:
    1. Amperomierz o duzym zakresie.
    2. Nie wolno odłączać przewodu prądowego alternatora od instalacji w czasie jego pracy - można uszkodzić diody w alternatorze.
    3. Zafałszowany wynik pomiaru - oprócz prądu ładowania akumulatora będzie też prąd płynący do innych odbiorników - np. układ zapłonowy, światła, kontrolki. Trzeba ten prąd uwzględnić w pomiarach, ale trzeba wiedzieć jaką on ma wartość.

    Z powyższych powodów proszę zmierzyć napięcie na zaciskach akumulatora po uruchomieniu silnika.
  • Poziom 14  
    KKUCZYNSKI napisał:
    Na początku zaznaczę że wcale się nieznam.

    Kolego Awyrdonyt-żeby mu zaraz podrecznik podsylać ... .Kto tak mierzy na kosiarce?Jak tam to co jest to nawet alternatorem nazwac trudno.Jak sie nie spalił bezpiecznik i ew.regulator nie spalił to po prostu sprawdzic ciągłość cienkiego czerwonego kabelka ktory idzie do stacyjki i dalej przykręcony jest razem z grubym czerwonym do przekaznika rozrusznika.
  • Poziom 23  
    Ok, niech kolega prowadzi pacjenta. I tak skończy się pomiarami, ale ja się tam nie znam.