Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Składanie silnika od podstaw

22 Maj 2020 22:19 150 4
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie wszystkich.... Posiadam samochód Opel Tigra 1.6 16v 1998
    Przebieg 220 tyś
    Niestety silnik a dokładnie jeden cylinder zrobił,, dowidzenia " więc:
    1Zdemontowałem silnik z samochodu
    2 zdjąłem rozrząd
    3 odkręciłem oraz zdjąłem głowice 16-zaworową
    4odkrecilem koło zamachowe
    5odkrecilem korbowody razem z tłokami
    6zdjalem panewki (nie wyglądają na zużyte)
    Więc moje pytanie......
    Czy muszę oddawać wał korbowy do szlifowania skoro na moje oko jest w porządku?? Panewki oczywiście nowe założę 🤔🤔czekam i dziękuję na rady
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 18  
    Razemdamyrade napisał:
    Czy muszę oddawać wał korbowy do szlifowania skoro na moje oko jest w porządku?? Panewki oczywiście nowe założę

    Tak na oko, bez pomiarów?
    Razemdamyrade napisał:
    Niestety silnik a dokładnie jeden cylinder zrobił,, dowidzenia "

    A co konkretnie?
  • Poziom 2  
    Niestety pękł pierścień lub nie wiem jak to nazywacie....
    Olej dostawał się do komory spalania, świeca była cała zalana olejem
  • Poziom 41  
    Zawieź wał do zmierzenia bo oko tego nie wychwyci.
  • Poziom 39  
    Zawieź całość do kogoś kto to ogarnie. Dlaczego? Trochę drogo będzie kosztować nauka. Wszystko weryfikujemy za pomocą pomiarów z dokładnością do 0,01 mm. Czyli już jakieś narzędzie pomiarowe, klucz dynamometryczny i trochę wiedzy. Dochodzi weryfikacja wałka rozrządu i wiedza jak to poskładać.
    Czyli impreza nieopłacalna.