Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czujnik temperatury seicento 900

23 May 2020 16:09 783 16
  • Level 14  
    Witam, mam mały problem, ponieważ już po odpaleniu auta zapala się na desce kontrolka temperatury. Miałem czujnik w głowicy o oznaczeniu A390. Teraz zmieniłem czujnik na Calorstat Lote 16F WS2509 i to samo. Czy kupiłem dobry czujnik( do kontrolki czy do wskazówki)?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Okazało się że nowy czujnik ma 4kohm po zmierzeniu na zimnym silniku. Skąd idzie sygnał do kontrolki, z tego czujnika czy z komputera? Czy oba czujniki mają ten sam gwint, czy pod czujnik jest jakaś uszczelka?

    Dodano po 36 [minuty]:

    Dorwałem zegary z poloneza caro, czy zegar temperatury będzie działał z tym czujnikiem?

    Dodano po 3 [godziny] 38 [minuty]:

    Czujnik temperatury seicento 900
    Jak podłaczyć ten wskaźnik +12V to wiadomo, a gdzie sygnał i po co az 3 piny?
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Czujnik do wskaźnika tez ma jedną wsuwkę, różnica polega na tym, ze jeden to bimetal, a drugi termistor NTC
  • Level 14  
    Ten wskaźnik z poloneza podejdzie do mojego nowego czujnika? Zrobiłem juz sobie ładną obudowe na zegar
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Jakby przekłamywał, to najwyżej dokupisz sobie i wkręcisz czujnik z poloneza, ma ten sam gwint
  • Level 14  
    Jak oceniacie tą konstrukcje, tylko niestety obudowa świeci( zakretka po spreju)
    Czujnik temperatury seicento 900 Czujnik temperatury seicento 900
  • Level 14  
    Witam ponownie, mam załozony czujnik Vernet ws2509, wskazówkę założyłem w taki sposób, że zasiliłem zegar z akumulatora i do masy zwarłem wyjście sygnałowe zegaru. Założyłem wskazówkę tak aby pokrywała się z ostatnią kreską(130 stopni). Teraz gdy jadę rano samochodem po osiągnięciu przez dsamochód temperatury ok. 87 stopni następuję jej znaczy spadek( otwarcie termostatu) Wentylator załącza się równo z ostatnią zielona kreską ok 100 stopni. Gorzej jest gdy wracam do domu samochodem po południu, temperatura otoczenia jest znacznie wyższa + do tego jazda w korkach. W mieście wskazówka zbilża się do wartości 100 stopni ale jej nie osiąga, a potem gdy wyjadę już z miasta i jade ok 80km/h wskazówka utrzymuję się trochę przed 100( około 95 stopni). Czy wszystko jest w porządku? Zaznaczam, że temperatura jeszcze nigdy nie weszła na czerwone pole.
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Możesz zrobić eksperyment (kontrolowany, oczywiście !) rozgrzej samochód do włączenia wentylatora i wyciągnij jego bezpiecznik (jest za akumulatorem), zobaczysz czy wskazówka wejdzie na czerwone pole po paru minutach
  • Level 14  
    Co ten test ma na celu? Sprawdzenie poprawności działania czujnika i wskaźnika, czy bardziej kondycji silnika?

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Jedno wiemy, wentylator załącza się, czyli termowyłącznik i termostat jakos tam działają

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zauważyłem też jedną zależność, gdy załączy się wentylator chłodnicy i zgaszę samochód to wentylator wieje przez ok. 1,5- 2 min. Na włączonym silniku wentylator nie działa tak długo, może to mieć związek z obiegiem cieczy, na włączonym silniku pracuje pompa wody i rozprowadza ciepło?
  • Helpful post
    Level 39  
    Witam .
    Dobrze myślisz.
  • Moderator of Cars
    Quote:
    Co ten test ma na celu? Sprawdzenie poprawności działania czujnika i wskaźnika

    Oczywiście, że tak, po co Ci wskaźnik, który nie ostrzeże zawczasu o przekroczeniu temperatury w sytuacji awaryjnej (np uszkodzenie termostatu czy wentylatora)
  • Level 14  
    Aha rozumiem, czyli po nagrzaniu silnika do temperatury załączenia wentylatora, wyciagam bezpiecznik i obserwuje, ma wejść na czerwone pole. Fabryczna kontrolka przegrzania ma działać od 115 stopni, to temperatura krytyczna aby zatrzymac samochód. Wskaźnik przynajmniej pozwoli na zapobieganie takim sytuacjom np. mozna ratować się ogrzewaniem

    Dodano po 48 [minuty]:

    A teraz trochę pytanie z innej beczki, zmieniałem olej i filtr oleju, wlałem tylko 3 litry oleju i na bagnecie jest na max. Troszkę mnie to dziwi bo niektórzy piszą że do 900 wchodzi im 3,5 litra
  • Helpful post
    Level 36  
    Możesz użyć wskażnika temperatury płynu chłodniczego wymontowywując na szrocie licznik od CC900 z rocznika produkcji do 1995 roku. do roku 1995 kiczniki a CC900 posiadały wskażnik temoeraturowy wskazówkowy a jak już ustrzelisz to możesz również z tego CC wymontować czujnik z głowicy.
  • Level 14  
    Dzisiaj sprawdzałem sobie stan płynu chłodzacego nic nie ubyło, płynu ubywało zimą ale wtedy trochę kapało przy reduktorze lpg, teraz wyciek sam ustał. Płyn chłodzący czysty, rózowy. Jedynie na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, zaraz przy korku jest trochę czarnego osadu, chciałem zobaczyć co to, zdarłem palcem( schodziło pod palcem jak jakaś guma ale nie było to tłuste). Korek zbiorniczka jest czysty i nie ma osadu. Ten osad był odkąd pamietam, ale dopiero pochyliłem sie nad tym. Oleju w silniku ani nie przybywa, ani nie ubywa, a olej sprawdzam co tydzień, tak jak poziom płynu chłodzącego. Wody też nigdy mi nie wyrzuciło. Co to może być? Może to być osad z jakiegoś parującego węża albo starego płynu czy upg? Auto ma przejechane 110 tys km
  • Helpful post
    Level 31  
    Wyczyścić zbiorniczek i układ, zalać nowym płynem. Jak osad wróci to olej przedostaje się do układu chłodzenia
  • Level 14  
    Czyli jednym słowem jeździć obserwować.
  • Helpful post
    Level 31  
    Dokładnie tak :)