Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Internet INEA, wysoki ping

deflux 23 May 2020 13:45 2241 15
Nazwa.pl
  • #1
    deflux
    Level 5  
    Witam, na wstępie chciałbym powiedzieć iż czytałem wiele artykułów na temat zrywania połączenia, wysokiego pingu i żadna odpowiedź nie okazała się pomocna.

    Mój problem wygląda następująco:
    Mój ping jest bardzo często powyżej 100ms, dochodzi nawet do +- 5 tysięcy więc do korzystania a co dopiero grania czy oglądania filmów jest tragiczny. Posiadam kablówkę 30Mbps od INEA, problem jest i po kablu na komputerze jak i na wifi na laptopach,telefonie itp.
    Nawet w godzinach 1-2 w nocy kiedy jest podłączone jedno urządzenie internet dalej nie działa...
    Wczoraj około godziny 3 w nocy zdarzyło się tak, że necik śmigał był średni ping 30ms na laptopie po wifi i trzymało się to długo, jednak dzisiaj mój ping jest taki jak na screenie... więc to chyba nie moja wina?
    INEA nie chce zerwać umowy, tłumaczą że nie wiadomo czyja to wina a jeżeli moja to muszę płacić karę.
    Już drugi miesiąc wysyłają do mnie techników albo zgłaszają usterkę no ale z tą firmą nie da się dogadać, słyszałem wiele negatywnych opinii ale szanowna firma podkupiła mojego lokalnego dostawcę i teraz jestem na nich skazany.

    Co próbowałem żeby naprawić i nie dało skutków:
    Wymiana okablowania (ethernet jak i kabel lan)
    podłączanie routera do innych urządzeń
    wymiana routera (po wymianie net działał jeden dzień ping stały 15)
    zmiana serwerów dns
    Skanowanie urządzeń programem Malwarebytes jak i Eset

    Czy jest coś jeszcze co mógłbym spróbować zrobić ewentualnie może mi ktoś pomóc udowodnić to, że problem leży po ich stronie żebym mógł bez płacenia kar zerwać umowę? Pani na infolinii powiedziała, że 500 pingu to nie powód do zrywania umowy i zadała głupie pytanie czy przez ten ping strony się zawieszają czy nie.. także brak słów (czasami na speedtescie pokazuje mi te 30Mbps i jakiś ping powiedzmy 50, ale tak naprawdę jest on wiele wyższy po sekundzie od zrobienia testu). Internet mimo, że praktycznie nie działa no to jednak nie jest wyłączony więc nie moge reklamować.
    Z góry dzięki za podpowiedzi!
  • Nazwa.pl
  • #2
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Chyba nie napisałeś jak masz dostarczony ten internet do mieszkania (technologia)!?
  • Nazwa.pl
  • #3
    deflux
    Level 5  
    Posiadam internet radiowy
  • #4
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    A dokładnie ja to masz dostarczone do domu/mieszkania?
  • #5
    deflux
    Level 5  
    XD

    No jak, mam modem i antenę na dachu i ściąga mi radiówkę.
    Router połączony z komputerem kablem ethernet
  • #6
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Właśnie pytam o modele urządzeń w twojej sieci co w tym dziwnego?
  • #7
    deflux
    Level 5  
    router Archer C6
  • #8
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Sprawdzałeś stabilność łącza bez Tp-linka w sieci?
  • #9
    deflux
    Level 5  
    Nie widać różnicy, zacina się tak samo
  • #10
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Jakiś test stabilności w przedziale czasowym - ping ploter lub WinMTR? Umożliwi nam to zlokalizowanie problemu. Oczywiście wszystko bez TP-linka w sieci.
  • #11
    deflux
    Level 5  
    Na takiego typu programach się nie znam.
    Załączam screen:
  • #12
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Co z pingiem do bramy internetowej? Dlaczego na siłę muszę wyciągać od ciebie informacje? To tobie powinno zależeć na wyjaśnieniu problemu.
  • #13
    deflux
    Level 5  
    Mówiłem już, że nie znam się na tych programach, nie wiem jak mam to zbadać.

    Ping do bramy wynosi 1ms stabilnie i 0% loss
    Raz w ciągu kilku testów skoczył do 3ms 0% loss
  • #14
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Jak sam widzisz problemu w sieci twojego dostawcy więc sam nic nie zrobisz.
  • #15
    deflux
    Level 5  
    Czyli tak jak myślałem, ale oni uparcie twierdzą, że nie wiadomo kogo wina i pewnie moja.
    Wysłania wykresu pingu na którym jest ping stały 300 ich nie przekonuje, co mogę im jeszcze wysłać żeby potwierdzić ich winę?

    Dostałem również wiadomość iż oni nie są zagwarantować stabilności pinga, ponieważ to pewnie wina "hosta docelowego" albo "operatora tranzytowego", czyli ich serwery nie wyrabiają i winę zwalają na mnie?
  • #16
    deflux
    Level 5  
    Nie rozwiązałem

    Zmieniłem dostawce po prostu