Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 4 - Problem z Climatroniciem, F129

23 Maj 2020 15:16 210 10
  • Poziom 6  
    Witam wszystkich forumowiczów.

    Pacjent: Golf 4, AXR, 2002.
    Zabrałem się za klimatyzację, bo od roku jeździłem bez. Znalazłem dziurę w przewodzie klimatyzacji, przy intercoolerze. Jako, że jeździłem z dziurą przez rok wymieniłem również osuszacz. Na dodatek zachciało mi się przekładki z klimatyzacji manualnej na Climatronic.

    Przewód wymieniłem na nowy z allegro, na nowych oringach.
    Wyposażylem się w panel, czujnik nasłonecznienia, kompletną nagrzewnicę i przewody - wszystko z jednego samochodu.

    Niestety, auto z którego wyciągałem części nie miało już nic pod maską. Jak się potem okazało był to starszy rocznik - wersja sterownika wentylatorów bodajże 10 i 4 pin.
    W moim roczniku występuje 14+4 pin.

    Znalazłem schemat podłączenia starszej nagrzewnicy do nowszego auta na amerykańskim forum. Wykonałem wszystkie instrukcje.

    Panel climatronica działa, dmuchawa działa, klapy działają. Odczyty z czujników temperatury w normie, bez błędów.

    Udałem się nabić klimatyzację. Test szczelności poprawny, klimatyzacja nabita zgodnie z tabliczką.
    Niestety, klimatyzacja nie uruchamia się nadal. Występuje błąd czujnika F129 (przypominam, że układ jest szczelny i nabity!!).
    Wymieniłem czujnik F129 na nowy, z przygodami - zaworek z nowego przewodu z allegro jest przyciety lub nie istnieje - uciekło mi troche gazu bo nie zadziałał. Uzupełniem czynnik ponownie.

    Obserwacje i rzeczy sprawdzone:
    - założony czujnik F129 nowy, oryginalny z ASO,
    - sprężarka podłączona na krótko działa, pompuje, przewód od klimy zimny (ale nie ruszają wentylatory),
    - same wentylatory działają po podłączeniu na krótko,
    - przejście od pinu 2 czujnika F129 do wtyczki sterownika wentylatorów T14 pin 2 - jest prawidłowe (przypominam, że jest to rocznik 2002 - posiadam 3 pinową wersję czujnika).

    W załączniku podsyłam schemat, z jakim pracowałem jeśli chodzi o sterownik wentylatorów T14. Mogę rowniez podesłać reszte schmatu.

    Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
    Pozdrawiam! VW Golf 4 - Problem z Climatroniciem, F129
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jaki dokładnie jest opis błędu - daj najlepiej zdjęcie.
    Co widać w bloku pomiarowym 001 gdy silnik pracuje a klimatyzacja jest włączona?

    To stare auto i mogę nie pamiętać ale tam chyba były panele klimatyzacji z CAN i bez CAN.
  • Poziom 6  
    Nie mam na chwilę obecną dostępu do kabla, ktory łączy się z auto HVAC, więc zdjęcia nie zrobię. Dane podam, bo pamiętam.

    Błąd to 00792.

    Grupa pierwsza pokazuje status 3.0 - Compressor OFF by pressure switch F129 - refrigerant pressure to low.

    Panel posiadam z auta-dawcy, a więc starszy. Z tak zwaną biała "dupką". O ile się nie mylę to ten bez can.
  • Moderator Samochody
    Problem pewnie jest taki, ze były dwa rodzaje czujników, stykowy i przetwornik P/U. Zarówno sterownik wentylatorów jak i panel klimatronika muszą współpracować z jednym z nich, takim samym dla obu sterowników
  • Poziom 6  
    No występowały dwa rodzaje - presostat 4 pin i elektoniczny 3 pin. Posiadam ten drugi, choć - co ciekawe - w żadnym schemacie nie jest 3 pinowy ruszany. Ma być podłączony jak był i koniec historii.

    Sugerujesz, bym sprawdził nowszy panel climatronica?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    To masz złe schematy bo 3 pinowy daje sygnał do sterownika silnika a 4 pionowy do sterownika wentylatorów.
    Kolejna spraw to 4 pionowy to F 129 a 3 pinowa to G65.
    Idąc dalej jak masz 4 pionowy to moim zdaniem masz panel bez CAN a u Ciebie informacja o prędkości obrotowej silnika powinna iść do panela po CAN - bez tego klima nie ruszy bo nie będzie widziała pracującego silnika.
    Chyba będzie najlepiej wymienić panel klimatyzacji.
    Teraz pytanie co ze sterownikiem silnika - czy u Ciebie był on podpięty pod czujnik.
    Zobacz punkt nr. 5
    https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-...ioning_and_heating_system_engine_compartment/
  • Moderator Samochody
    Sugeruję żebyś, na próbę oczywiście, zrobił zworkę VW Golf 4 - Problem z Climatroniciem, F129
  • Poziom 6  
    Grala, w moim aucie oryginalnie był 3 pinowy czujnik. Oryginalna wiązka prowadzi mase na pinie 1, sygnał na pinie 2 i +12 na pinie 3.
    Sygnał z pinu 2 czujnika biegnie oryginalnie do sterownika wentylatorów pod akumulatorem. Wtyczka T14, pin 2.
    System dostaje informacje o prędkości obrotowej, dokładne połączenie skąd ją bierze -
    T10/9 (pomarańczowa kostka w podszybiu) - T16b/6 (beżowa wtyczka panelu Climatronica).

    Edit:
    Niestety po kliknięciu w Chapter wywala mi AboutBlank blocked, natomiast skoro oryginalnie miałem 3 pin - połączenie do komputera samochodu również musiało być. Klimatyzacja manualna przez awarią działała.

    Carrot, na razie zmostkowałem pin 2 i 3 wtyczki czujnika. Podałem na sygnał 14V z ladowania.
    Efekt? Wentylatory ruszają na 2 lub 3 bieg, rozlaczają się i znowu i znowu. Sprężarka stoi w miejscu.
    Natomiast co do tego co podeslales - poszukam.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    na razie zmostkowałem pin 2 i 3 wtyczki czujnika

    Nie, zobacz na schemat, zrób mostek pin2 i pin 2 obu wtyczek panela klimatronika
  • Admin grupy Samochody
    @_Urbi Troszkę źle myślisz.
    W oryginale był czujnik 3 pinowy, ale...
    założyłeś starszą wersję sterownika klimatyzacji i wentylatorów i do tych sterowników dopasuj czujnik ciśnienia i ciesz się sprawną klimatyzacją.
  • Poziom 6  
    @T5 Rzecz właśnie w tym, że sterownik wentylatorów został taki, jaki był - czyli nowszy. Zmieniłem w nim tylko kilka przewodów, ujalem to w grafice, ktora wysłałem. Nie zatracamy połączenia.

    Ze zmienionych rzeczy zostaje panel.. Zamówiłem nowszą wersje, co najwyżej oddam za darmo.

    Dodano po 8 [godziny] 14 [minuty]:

    Po zmostkowaniu wymienionych pinów, wykasowaniu błędów:
    - panel nie miga,
    - brak błędów,
    - kompresor nadal nie rusza.

    Status w grupie pierwszej: 0.0 compressor running.

    Szukając po tematach wykonałem też dwa pomiary:
    - opór na kostce sprężarki 3.8 - 3.9 (z tego co znalazłem tak powinno być),
    - napięcie dochodzące do kompresora cały czas 12V - na ECON oraz na AUTO.

    Nie wykluczam pomyłki w schemacie jaki znalazłem. Jestem natomiast pewien, że wykonałem wszystko zgodnie z nim. W razie pytań mogę podesłać całość.