Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HP 15-bs105nw - Dołożenie mini radiatora do obudowy procesora

23 Maj 2020 15:41 63 2
  • Poziom 2  
    Cześć,
    Chciałbym minimalnie polepszyć chłodzenie procesora w laptopie poprzez doklejenie mini radiatorów w miejsce obudowy procesora (zaznaczone na obrazku poniżej) (wymiary np. 22x8x5mm lub kilka mniejszych np 8x8x5mm) (jeśli w ogóle zmieściłyby się pod obudową). Jestem elektrotechnikiem i wiem, że połączenie aluminiowego radiatora z tą długą listwą miedzianą nie jest najlepszym pomysłem - dlatego zastosowałbym też miedziane radiatory.
    Czy kiedykolwiek spotkaliście się z takim rozwiązaniem i czy takie rozwiązanie choćby minimalnie polepszyło chłodzenie procesora? I jeszcze jedno ważne pytanie, czy takie coś byłoby bezpieczne dla samego procesora?
    Pomysł zrodził się przez to, że przy maksymalnym taktowaniu procesora, temperatury często skokowo przekraczają 90*C

Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 20  
    Nie spotkałem się i nie polecam robić takiego czegoś, bo raczej niewiele to da. Lepiej wyczyść układ chłodzenia i wymień pastę termoprzewodzącą. Ponadto 90 stopni jest dopuszczalne dla tego procesora. Nie zapominaj, że to laptop. Podaj temperatury z programu HWiNFO. Może ciepłowód się rozszczelnił.
  • Poziom 2  
    Właśnie sprawdziłem - normalnie temperatura oscyluje w granicach 45-53 stopnie, potem włączam program CPU-Z (pierwszy większy peak na wykresie) potem chwilkę czekam i włączam "Stress CPU" (dobrze widać, jak działają zabezpieczenia przed przegrzaniem, bo zostało ograniczone taktowanie i temperatura spadłą do około 70*C.