Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Sprinter 310d immobilizer

23 Maj 2020 17:57 312 24
  • Poziom 5  
    Witam. Jestem nowy na forum i sprawdzalem forum ale nie moge znalesc odpowiedzi na moj proble. Mam Sprintera 310d z 99r posiadam go od 9lat, wczoraj pierwszy raz mnie zaskoczyl!!!! Problem polega na tym ze kontrolka od swiec pali sie caly czas i autko nie pali. Chcialem zrobic diagnostyke snap on ethos ( szczytac cody) ale pisze ze nie mozna sie polaczyc z autem a robilem scana ze dwa lata temu tym compem i nie bylo zadnego problemu. Auto poprosu zachowuje sie jak by mialo wlaczony immobilizer
    kreci ale nie pali. Pytanko Moje czy to moze byc ecu? Czy moze cos innego jak np sterownik od immobilaizera? Dzieki.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Spec od Mercedesów
    Jakie ty tam chcesz mieć ECU do tego historyka? :)
    Lampka żarzenia jest jednocześnie kontrolką immobilizera (jeżeli on jest w aucie). Jeżeli lampka świeci - to immobilizer jest aktywny. Cała elektronika jest umieszczona w zaworze przykręconym na wejściu paliwa do pompy.
    - Sprinter 310d immobilizer
    Wykręć widoczną zrywalną śrubę, zdemontuj zawór (możesz go zostawić podwieszony na kablach gdzieś w pobliżu pompy) i w miejsce śruby zrywalnej wkręć zwykłą.
  • Poziom 5  
    Hejka.Dzieki za info jutro zobacze jak to wyglada.... ale jak szukalem dzis w okolicach pompy za jakims zerwnym przewodem itd.... Nic nie widzialem. Pompa wydaje mi sie inna troche ale zobacze jutro. Dzieki Wielkie .Marcin
  • Spec od Mercedesów
    308 mial rzędówkę jak na zdjęciu, 312 mial rozdzielaczową i sterownik, a 310 to juz nie wspomnę...
  • Poziom 5  
    Hejka. Bylem zobaczyc ta pompe i jast troche innna ale prubowalem odkrecic z boku pompy ten zawor na cztery srybu jedna z nich jakby urwana ale dalem rade i potem nie moge tego wycjagnac jak by kable jakies szlu do srodka pompy rusza sie troche ale nie idzie.... Moze jeszcze jakis inny pomysl? - Sprinter 310d immobilizer - Sprinter 310d immobilizer - Sprinter 310d immobilizer - Sprinter 310d immobilizer
  • Spec od Mercedesów
    Tester140 napisał:
    Bylem zobaczyc ta pompe i jast troche innna

    Jest wręcz całkiem inna - to nowszy typ (rozdzielaczowa) i rzeczywiście ma sterownik.
    Tester140 napisał:
    prubowalem odkrecic z boku pompy ten zawor

    To nie jest kolego zawór - jak byś "poszedł' po tej rurce to byś zobaczył, że to podłaczenie elektryczne. Lepiej tego nie ruszaj, bo popsujesz pompę. O ile już nie popsułeś.
    Tester140 napisał:
    Auto poprosu zachowuje sie jak by mialo wlaczony immobilizer

    Może tak, może nie. Może po prostu sterownik nie ma zasilania. Nie ma tam zamontowanego jakiegoś pozafabrycznego alarmu? Oprócz tego sprawdź bezpieczniki.
  • Poziom 5  
    Spoko zobacze bezpieczniki. Alarm raczej wszysko w orginale nie mam pojecja...widzialem ze ecu ten pod baterja jest zardzewialy moze odeslac go do naprawy moze dlatego sie nie moge polaczyc tym snap onem?
  • Poziom 10  
    sterownik zjedzony przez kwas z akumulatora - nie wszystkie 2.9 miały immo
  • Poziom 5  
    To jak wyciagac sterownik i odeslac do naprawy czy raczej kupic nowy? Ale jak nowy to chyba trzeba programowac itd. A moze ten naprawie i brdzie ok. Bo chyba cos innego co moglo pasc? Bus latal jak trzeba i zaparkowalem pod sklepem i juz nie odpalil napewno cos elektronicznego padlo... A moze jest jakis sterowin od alarmu jeszcze? Nie wiem gdzie juz szukac... Dzieki

    Dodano po 20 [minuty]:

    Zdjecie ecu tego co nad nim acu siedzi troche zardzewialy... - Sprinter 310d immobilizer - Sprinter 310d immobilizer
  • Poziom 10  
    podaj nr bosch to jutro mogę sprawdzić czy ma funkcję immo
  • Poziom 5  
    To ten dlugi nr co zaczyna sie od A?
  • Poziom 10  
    ten widzę , ten pod napisem bosch co go słabo widać 0 281........
  • Spec od Mercedesów
    Podaj vin auta to sprawdzę ci to samo od razu.
  • Poziom 10  
    zgadza się , sprawdzisz co powinno być ....w aucie co ma 25 lat
  • Spec od Mercedesów
    Auto zostało w fabryce wyposażone w kod FZ7 co oznacza immobilizer
  • Poziom 5  
    Wiec czegos innego szukc czy poprostu wyciagac ten ecu i oddac do naprawy? Trace juz glowe nad tym Vanem i tak mysle czy to wszystko sie bedzie oplacalo bo jest roche zardzewialy... Dzieki
  • Poziom 10  
    99 rok - powinien mieć - chcesz to naprawiać ?
  • Spec od Mercedesów
    Tester140 napisał:
    wyciagac sterownik i odeslac do naprawy czy raczej kupic nowy? Ale jak nowy to chyba trzeba programowac itd. A moze ten naprawie i brdzie ok.

    Nie zakładaj z góry że padł sterownik. W tym konkretnym przypadku nie ma ze sterownikiem komunikacji tak więc nawet głupi problem z zasilaniem może być powodem unieruchomienia auta.
  • Poziom 5  
    Czyli miernik do lapy i szukac czy w kostkach do pompy jest napiecje napewno jest z tylu pompy bo sprawdzalem i jak kluczyk przekrecisz to jest. Po drodze od pompy w okolicach acu jest czarny maly gumowy worek jest tam pare kostek kture ida do pompy moze tam zobaczyc czy prad dochodzi? Znalazlem miejsce gdzie mozna sprawdzic sterownik moze warto? Za pare zloty bym wiedzial czy jest ok? Co myslicje? Dzieki.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A jeszcze jedno dzis prubowalem polaczyc sie i zaopserwowale ze w trakcje jak comp sie chce polaczyc to kontrolka od swiecy mruga z 5 razy i potem mowi ze nie moze sie polaczyc z autem.
  • Poziom 17  
    przewody przy sterowniku sprawdzone ? Rozbierz wtyczke i posprawdzaj. pozarp pociągnij obejrzyj dokładni złącze.Umiejscowienie ECU w tym samochodzie to porażka. jak oplu vectrezC
  • Poziom 5  
    slevy70 napisał:
    przewody przy sterowniku sprawdzone ? Rozbierz wtyczke i posprawdzaj. pozarp pociągnij obejrzyj dokładni złącze.Umiejscowienie ECU w tym samochodzie to porażka. jak oplu vectrezC
    Hejka...WSZYSTKIE PRZEODY SPRAWDZONE I JAKOS RDZY W SRODKU NIE WIDAC.NAWET NA STEROWIKU NA POKRYWIE RDZA ALE SRODEK WTYCZKI WYGLADA OK...

    Dodano po 3 [minuty]:

    adam7009 napisał:
    Można zrobic na emulatorze lecz nie wszystkie emulatory chcą działać tylko część z tych na portalach aukcyjnych ,nie dawno przerabiałem taki temat.Dopiero emu z pewnego żródła i paliło.
    Sorki ze pytam ale co to emulator? Nigdy sie z tym nie spotkalem. Dzieki
  • Poziom 17  
    Sprawdzic masy i napiecia we wtyku Ecu. Wg pinologi danego sterownika. Rdza na zewnatrz mowisz. Odizoluj wiazke wtyczki i posprawdzaj przewody wchodzace do niej.emulator to osratecznosc a najlepsze sa na autotronika.pl . sprawdz polaczenie masy pezewodu brazowego od wtyczki ecu. Plusy stale i po zaplonieusza byc wsxystkiem wzery rdzy na obudowie czesto przenikaja przez obudowe to wewnatrz. Warto tez rozkrecic sterownik i poparezec co tam sie dzieje. To bardzo prosty uklad.
  • Poziom 5  
    Dzieki...jutro mam wolne to wyciagne wszystko i lukne golym okiem na sterownik i reszte polaczen kabli itd. Dzieki