Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie

23 Maj 2020 21:03 138 4
  • Poziom 12  
    Witam,
    kupiłem w mediaexpert 4 pendrive'y: 2 czarne 16 32 GB i 2 czerwone 16 32GB. ADATA UV150 LINK
    Po otwarciu zdziwiłem się bo 3 z nich były 3.2, a jeden 3.1(czerwony 32GB). Nie wiem czy to tylko różnica w nazwie, czy też w prędkościach. W sklepach róznie podają raz 40/10, a raz 90/20. Totalny miszmasz. Ale ok, jestem spokojny bo przecież mam 14 dni na zwrot. No to robię testy. I wyszło całkowicie inaczej:
    Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie czerwony 32GB 3.2
    Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie czarny 32GB 3.1
    Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie czerwony 16 GB 3.2
    Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie czarny 16GB 3.2

    No i 3.1 jest znacznie wolniejszy od 3.2 (32GB). Jednak mimo iż 16 są obydwie 3.2 też są spore różnice.

    Najlepsze, że producent na stronie nigdzie nie podaje jakie są deklarowane prędkości, ale pisałem do nich i taką dostałem odpowiedź:
    Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie
    która jak widać, ma się jak piernik do wiatraka

    Testy wykonywałem kilkukrotnie na każdym pendrive'ie. Formatowałem je do NTFS. Każdy z nich za każdym razem był pusty.
    Zastanawiam się czy ja coś źle testuje, czy coś u mnie jest nie tak. Czy oddać te dwa wolniejsze i liczyć na to, że dadzą mi szybsze? czy może producent daje w środku co ma pod ręką?
    Tutaj, na morele LINK jeżeli klikniemy tam poznaj wszystkie opinie, to też widać pewne różnice w dodanych przez niektórych zdjęciach
    Najbardziej mnie wkurza ta różnica między tymi 32
    Jeszcze zrobiłem testy w ATTO:
    Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie czerwony 32GB 3.2
    Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie czarny 32GB 3.1
    Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie czerwony 16 GB 3.2
    Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie czarny 16GB 3.2

    Jeszcze takie pytanko, czy to normalne, że przy FAT32 te prędkości są jeszcze inne? czy powinny być takie same ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 22  
    Ja bym poczekał co odpowie support ADATA.
    A dodatkowo bym sprawdził je na innym kompie czy innym systemie.
    3.1 vs 3.2 to różnica w nazwie bo coś tam ta organizacja USB-IF mieszała. Ale jeśli trafiasz na 2 takie same produkty a inaczej oznaczone to może oznaczać, że kupili czyszczenie magazynów i teraz wypychają.
  • Poziom 12  
    Nie ma co czekać, bo jak pytałem o prędkości to właśnie mi podesłali to zdjęcie co pokazałem. Poprawię opis by była jasność.
    Nie mam możliwości na innym. Tylko jeden mam komp z 3.0 win 10. Mam inny pendrive ADATA UE700 i tam mam za każdym razem ~200/80.
    Inaczej oznaczone to rozumiem że chodzi Ci o 3.1vs3.2. No może po prostu ten model jeszcze im został z wersją 3.1, no ale niesmak jest pewien. Ale chodzi o te prędkości. W 16 też są spore różnice, a tam są obie 3.2
  • Poziom 12  
    @pidar
    Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie czerwony 32GB 3.2
    Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie czarny 32GB 3.1
    Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie czerwony 16GB 3.2
    Pendrive'y - niby 4 takie same, a jednak nie czarny 16GB 3.2