Witam. Zastanawiam się nad zakupem gokarta dla dzieci na pedały i przerobienie go na gokart elektryczny. Do tego celu chciałem wykorzystać silnik z popularnej chinskiej strony Ali o parametrach:
Napięcie: 24 V DC
Typ silnika: szybki silnik szczotkowy
Moc wyjściowa/W: 250 W
Prąd znamionowy: 13.7A
Prędkość znamionowa (rpm): 2650 RPM
Prąd bez obciążenia: 1.6 A
Znamionowy moment obrotowy/N. m: 0.6 N. m
Odpowiedni łańcuch: łańcuch 25 H
Koło zębate: koło zębate 25 H 11 T
Średnica wału: 95 MM
Długość: 42mm
Zębatka na wał z kołami 80T.
Czyli przełożenie :
7.27 zwiększenie siły nie licząc strat oczywiscie.. po zaokrągleniu 4,2 Nm.
Prędkość obrotowa wału z zębatką 80T: 2650x0.135 wyniesie około 350 obr/min. Pod obciążeniem na pewno mniej. Powiedzmy 300. Czyli na sekundę 5 obrotów. Przy kole średnicy 25cm mamy jakieś 4m/s co odpowiada 14 km/h na płaskiej nawierzchni asfaltowej. Oczywiście na początek manetka będzie miała blokadę powiedzmy połowę zakresu wychylenia.
Go kart ma być dla 4-5 latka i osiąganie ogromnych prędkości nie jest priorytetem. Musi być na tyle wolny by można było szybko dobiec w przypadku zagrożenia czy korekty kierunku jazdy.
Zastanawiam się czy przy wadze pojazdu z dzieckiem około 40-45 kg. Mocy silnika 250 W i przy tych 4Nm pojazd będzie w stanie poradzić sobie z wzniesieniem
O nachyleniu 9-15 procent. Czyli jakies 5 do 8.5 stopnia.
Czy raczej celować w silnik 350W który posiada juz 1.2Nm ta sama prędkość obrotowa. Wtedy siła za przełożenie. Będzie około tych 8 Nm.
Od razu mówię że nie zagłębiamy się tutaj w opłacalność tego projektu. Czy inne gotowe rozwiązania sprzedawane jako gotowy pojazd.
Ma to cieszyć oko że samodzielnie złożono/przerobiono
Napięcie: 24 V DC
Typ silnika: szybki silnik szczotkowy
Moc wyjściowa/W: 250 W
Prąd znamionowy: 13.7A
Prędkość znamionowa (rpm): 2650 RPM
Prąd bez obciążenia: 1.6 A
Znamionowy moment obrotowy/N. m: 0.6 N. m
Odpowiedni łańcuch: łańcuch 25 H
Koło zębate: koło zębate 25 H 11 T
Średnica wału: 95 MM
Długość: 42mm
Zębatka na wał z kołami 80T.
Czyli przełożenie :
7.27 zwiększenie siły nie licząc strat oczywiscie.. po zaokrągleniu 4,2 Nm.
Prędkość obrotowa wału z zębatką 80T: 2650x0.135 wyniesie około 350 obr/min. Pod obciążeniem na pewno mniej. Powiedzmy 300. Czyli na sekundę 5 obrotów. Przy kole średnicy 25cm mamy jakieś 4m/s co odpowiada 14 km/h na płaskiej nawierzchni asfaltowej. Oczywiście na początek manetka będzie miała blokadę powiedzmy połowę zakresu wychylenia.
Go kart ma być dla 4-5 latka i osiąganie ogromnych prędkości nie jest priorytetem. Musi być na tyle wolny by można było szybko dobiec w przypadku zagrożenia czy korekty kierunku jazdy.
Zastanawiam się czy przy wadze pojazdu z dzieckiem około 40-45 kg. Mocy silnika 250 W i przy tych 4Nm pojazd będzie w stanie poradzić sobie z wzniesieniem
O nachyleniu 9-15 procent. Czyli jakies 5 do 8.5 stopnia.
Czy raczej celować w silnik 350W który posiada juz 1.2Nm ta sama prędkość obrotowa. Wtedy siła za przełożenie. Będzie około tych 8 Nm.
Od razu mówię że nie zagłębiamy się tutaj w opłacalność tego projektu. Czy inne gotowe rozwiązania sprzedawane jako gotowy pojazd.
Ma to cieszyć oko że samodzielnie złożono/przerobiono