Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
RenexRenex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Unifon Wekta TK6/Laskomex LF-3 - Podłączenie przez kondensator elektrolityczny

25 Maj 2020 21:07 408 18
  • Poziom 4  
    Witam serdecznie,
    na wstępie powiem tylko, że jestem laikiem i spędziłem właśnie kilka godzin na dłubaniu w kablach i przeglądaniu wszystkich tematów na Elektrodzie dotyczących unifonów Wekta TK6 i jego podłączania. Próbowałem wykorzystać wszystkie rady, dzięki temu udało mi się zidentyfikować konkretne kable i znaleźć schematy ale niestety poległem i nie udało mi się podłączyć mojego unifonu i pisze ten temat z prośbą o pomoc.

Posiadałem wcześniej stary unifon Laskomex LF-3. W ścianie mam kabel 4 żyłowy. Stary unifon działał w 100% sprawnie (otwieranie zamka, mikrofon, wywołanie, słuchawka)
    Kupiłem Wekta TK6. Ustawiłem zworki na 3 + 1.
    Na podstawie innych tematów z elektrody udało mi się zidentyfikować moje kable (zdjęcie układu LF - 3 poniżej) jako:
    Niebieski - masa
    Pomarańczowy - wywołanie
    Zielony - mikrofon
    Biały - słuchawka
    Znalazłem informację, że w TK6 powinienem połączyć kable 4 żyłowe jako:
    1 - wywołanie
    2 - masa
    3 - słuchawka
    4 - mikrofon
    Po podłączeniu kabli w taki sposób unifon zachowuje się następująco:
    - wywołanie działa
    - mikrofon nie działa
    - słuchawka nie działa
    - po podniesieniu słuchawki następuje zwarcie i unifon w sposób ciągły otwiera drzwi