Witam
10 miesięcy temu zalałem moją kartę graficzną Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB GDDR5. Oddałem ją znajomemu serwisantowi do "odratowania". Udało mu się to zrobić i karta od tamtej pory jako tako funkcjonuje.
Niestety od czasu zalania dziwne rzeczy dzieją się czasem z obrazem. Oto screeny na których widać jak wygląda wtedy ekran.
Problem objawia się nagle, bez żadnego ostrzeżenia, pojawiają się kwadraty na dziwnym tle, obraz staje się wtedy nieruchomy, dźwięk staje się charczący i całkiem znika. Gdy poczekam wystarczająco długo, czasem obraz na monitorze gaśnie i pojawia się jakby nigdy nic bez żadnych problemów. Wszystko działa wtedy normalnie tak jak przed pojawieniem się usterki, która zresztą może ponownie się objawić. Częściej jednak po pewnym oczekiwaniu pojawia się się niebieski ekran Windows 10 z komunikatem, iż system Windows napotkał błąd i należy ponownie uruchomić komputer. Czasem też nic się nie dzieje i jestem zmuszony zrestartować go ponownie tak czy siak.
Najczęściej usterka pojawia się w trakcie grania, ewentualnie odtwarzania video ze streamu. Pragnę zaznaczyć że dzieje się to przede wszystkim na nowszych grach. Na przykład problem pojawiał się bardzo często w wydanej w tym roku grze "Ori and Will of The Wisp". Obecnie gram w GTA IV z 2008 r. i problem zdaje się w ogóle nie występować. Problem pojawia się głównie przy obciążonym sprzęcie, jednak 2-3 razy objawiła się gdy przeglądałem strony internetowe lub był odpalony sam pulpit. Usterka pojawia się losowo, czasem dzieje się to chwilę po odpaleniu gry/komputera/video, a czasem upływa wiele minut/godzin.
To moja konfiguracja:
- Zasilacz SeaSonic 520W (S12II-520)
- Pamięć GoodRam IRDM, DDR4, 8 GB,3000MHz, CL16 (IR-XB3000D464L16S/8G)
- Płyta główna MSI B450-A PRO
- Procesor AMD Ryzen 5 3600, 3.6GHz, 32 MB, BOX (100-100000031BOX)
- System Windows 10 Pro x64 Wersja 10.0.18363 Kompilacja 18363
Próbowałem reklamować kartę w sklepie w którym ją kupiłem (Morele) niestety dziś przyszła mi odpowiedź, że nie uznają mojej reklamacji z powodu naruszenia plomby gwarancyjnej producenta. W związku z tym mają mi ją odesłać w stanie nienaruszonym.
Założyłem temat bo potrzebuję porady co dalej robić gdy już mi ją przyślą. Chyba nie muszę pisać że kupno nowej raczej nie wchodzi w grę. Mogę coś samemu zrobić by usterka zniknęła ? Powinienem ją oddać do serwisu ? Jakieś inne pomysły ? Pozdrawiam.
Jarek
10 miesięcy temu zalałem moją kartę graficzną Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB GDDR5. Oddałem ją znajomemu serwisantowi do "odratowania". Udało mu się to zrobić i karta od tamtej pory jako tako funkcjonuje.
Niestety od czasu zalania dziwne rzeczy dzieją się czasem z obrazem. Oto screeny na których widać jak wygląda wtedy ekran.


Problem objawia się nagle, bez żadnego ostrzeżenia, pojawiają się kwadraty na dziwnym tle, obraz staje się wtedy nieruchomy, dźwięk staje się charczący i całkiem znika. Gdy poczekam wystarczająco długo, czasem obraz na monitorze gaśnie i pojawia się jakby nigdy nic bez żadnych problemów. Wszystko działa wtedy normalnie tak jak przed pojawieniem się usterki, która zresztą może ponownie się objawić. Częściej jednak po pewnym oczekiwaniu pojawia się się niebieski ekran Windows 10 z komunikatem, iż system Windows napotkał błąd i należy ponownie uruchomić komputer. Czasem też nic się nie dzieje i jestem zmuszony zrestartować go ponownie tak czy siak.
Najczęściej usterka pojawia się w trakcie grania, ewentualnie odtwarzania video ze streamu. Pragnę zaznaczyć że dzieje się to przede wszystkim na nowszych grach. Na przykład problem pojawiał się bardzo często w wydanej w tym roku grze "Ori and Will of The Wisp". Obecnie gram w GTA IV z 2008 r. i problem zdaje się w ogóle nie występować. Problem pojawia się głównie przy obciążonym sprzęcie, jednak 2-3 razy objawiła się gdy przeglądałem strony internetowe lub był odpalony sam pulpit. Usterka pojawia się losowo, czasem dzieje się to chwilę po odpaleniu gry/komputera/video, a czasem upływa wiele minut/godzin.
To moja konfiguracja:
- Zasilacz SeaSonic 520W (S12II-520)
- Pamięć GoodRam IRDM, DDR4, 8 GB,3000MHz, CL16 (IR-XB3000D464L16S/8G)
- Płyta główna MSI B450-A PRO
- Procesor AMD Ryzen 5 3600, 3.6GHz, 32 MB, BOX (100-100000031BOX)
- System Windows 10 Pro x64 Wersja 10.0.18363 Kompilacja 18363
Próbowałem reklamować kartę w sklepie w którym ją kupiłem (Morele) niestety dziś przyszła mi odpowiedź, że nie uznają mojej reklamacji z powodu naruszenia plomby gwarancyjnej producenta. W związku z tym mają mi ją odesłać w stanie nienaruszonym.
Założyłem temat bo potrzebuję porady co dalej robić gdy już mi ją przyślą. Chyba nie muszę pisać że kupno nowej raczej nie wchodzi w grę. Mogę coś samemu zrobić by usterka zniknęła ? Powinienem ją oddać do serwisu ? Jakieś inne pomysły ? Pozdrawiam.
Jarek