Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.

60jarek 23 Wrz 2020 09:49 5763 127
  • Pomocny post
    #121
    elektryku5
    Poziom 38  
    60jarek napisał:
    bo teraz obecnie mam go ciut za mocno naprężony


    Na jakiej podstawie stwierdzasz, że masz zbyt mocno naprężony? Bo ja ustawiłem przy wymianie kompletnego rozrządu napinacz idealnie na środku wycięcia, pokręciłem kilka razy wałem i znak był w tym samym miejscu, ale po odpaleniu poszedł kilka mm dalej, paru speców mówiło mi, że to całkiem normalne i by już tego nie ruszać.
  • MetalworkMetalwork
  • #122
    60jarek
    Poziom 15  
    Bo go za mocno naprężyłem żeby mieć pewność ze mi kont synchronizacji przez natężenie paska się nie zmienia -żeby to sprawdzić jak się zachowuje i tak pozostawiłem-czas to poprawić.
    Może będzie miało to wpływ na poniższe pytanie?
    konradx napisał:
    kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach wynosi dla silnika Diesla - 6C ( ten parametr masz w 4 gupie w oknie 3) Po wciśnięciu pedału gazu ten kąt będzie się zmieniał - wzrastał
    Co wpływa i czym się to reguluje ?
    U mnie jak widać ta wartość jest znacznie wyższa wynosi 8,16 dlaczego? [u]-starsze pomiary to wartość 6,3.[/u]
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    #123
    PRZEMKONowak
    Poziom 1  
    nie wydaje mi sie by mialo to wiekszy sens
  • #124
    sigwa18
    Poziom 34  
    Grupa 4 pole 3 to kąt wtrysku ale nie początek tylko wartość kątowa trwania. Zależna od wielu rzeczy. To taki odpowiednik czasu wtrysku ale bardziej zależny od kilku czynników. Temperatura paliwa (czym zimniejsze tym kąt większy bo paliwo o większej lepkości) , od obciążenie widomo większe obciążenie dawka większa czyli kąt, synchronizacja wałka (czyli zależne od ustawienia rozrządu oraz miejsca gdzie wypadnie wtrysk na krzywce bo nie jest ona równa) . Od napięcia paska też bo mierzona na wale i wszelkie rozciągnięcia paska dodają nam stopni kąta trwania wtrysku (wał się kreci, rozciąga pasek i wałek robi mniejszy kąt).
  • #125
    60jarek
    Poziom 15  
    Kolejne z mojej strony dziękuje sigwa18.

    Zastanowiła mnie wypowiedz "dla diesla ustawiam 6" -ok, tylko "czym regulować" odpowiedz u góry.
    Kont synchronizacji mam -0,5 ustawiony i tu najlepiej silnik pracuje (regulacja konta synchronizacji nie wpływała na ten kont -opisałem regulacje). Pozostało prawidłowo natężenie paska bo obecnie mam stanowczo za mocno natężony.

    Za tydzień przeprowadzę regulację. Podejrzewam że w bloku pomiarowym 18 te wartości wrócą tez do normy po regulacji paska rozrządu (tu zbytnich cudów nie oczekuje)- oczywiście to moje przemyślenia zweryfikuje rzeczywistość.
    Zwrócę na pewno uwagę na wszystkie bloki pomiarowe co się zmieni.

    To chyba ostatnia kwestia w tym temacie -pozostało prawidłowo ustawić natężenie Paska rozrządu.
    (silnik ma swoje lata).
  • #126
    sigwa18
    Poziom 34  
    Wałek rozrzadu plus gumki pompek to słaby punkt tdi pd no może jeszcze turbo a konkretnie regulacja VNT ktora potrafi się zabić syfem oraz to że nik tego nie regeneruje nawet nie reguluje przy " naprawie" turbo.
  • #127
    60jarek
    Poziom 15  
    Zmieniłem natężenie paska bo był trochę za mocno natężony.
    Teraz jest pasek połowie podziałki rolki napinacza i chyba te natężenie jest optymalne obecnie.
    Co sie zmieniło:
    Pozycja trzecia 3 w bloku pomiarowym 4 z 8,14 na 6,63 lub 7,14 -przeskakuje:
    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji. Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.
    Podczas luzowania rolki napinacza kontr trwania wtrysku jak widać się zmienił na mniejszy, za to kont synchronizacji przestawił sie na 0. (kiedy był za słabo natężony pasek).
    Gdy zimny silnik ta wartość czas trwania kąta wtrysku 6.63 jak sie silnik rozgrzeje to 7,14. (te wartości potrafią się zmieniać -przeskakiwać w czasie pomiaru).
    Zmierzyłem też blok pomiarowy 18 tam jak mocniej przy gazuje powyżej 4-5 tysięcy obroty to 0-4 sie pojawia lub 0-128.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Myślę że czas ten temat zakończyć chyba wyjaśniono w nim wszystkie niuanse regulacji od A do Z przy wsparciu wszystkich którzy pomagali swoją wiedzą.

    Ja na tym zakańczam regulacje mego auta.


    Czekam na ostatnie: uwagi, spostrzeżenia, opinie i temat zakańczam.
  • #128
    60jarek
    Poziom 15  
    Czas podsumować i kończyć temat -dziękuję wszystkim za pomoc.

    Nim rozpoczniecie regulacje najpierw naprawcie auto.

    Jak widać na moim przykładzie odczytanie błędów i logów vcds nic nie dało co do przyczyn problemu z uruchamianiem auta.

    Prosty test z podłączona butelka paliwa wszystko ujawnił. (cofające sie pęcherze powietrza do butelki) oraz zawartość filtra paliwa (brunatny kolor).

    Przyczyną problemów z odpalaniem były dwie:
    Źle złożony filtr paliwa.
    Uszczelnienia pompowtrysków.

    Gdyby była prawidłowo wykonana wymiana paska rozrządu nie było by potrzeby regulacji konta synchronizacji.
    Podczas wymiany paska rozrządu nie była luzowana górne kółko rozrządu -powinno być poluzowana podczas wymiany paska rozrządu (te kółko co sie luzuje podczas regulacji konta synchronizacji).

    Co i jak sie reguluje zawarte jest w tych dwu postach:

    konradx napisał:
    Wał napędowy obraca się dwa razy szybciej od wałka rozrządu - to wynika z czterosuwowego typu pracy, czyli jak masz 820-860obr./min wału to musisz mieć 410-430 dla wałka rozrządu. Ten kąt i jego ustawienie ma być prawidłowo równe 0, oznacza to tyle, że GMP pierwszego tłoka jest w momencie przechodzenia ze zwrotu zewnętrznego na zwrot wewnętrzny ( tak się to w mechanice określa ), natomiast wałek rozrządu ma mieć w tym momencie obie krzywki zaworowe maksymalnie w górze- zawór ssący i zawór wydechowy zą całkiem zamknięte.
    Całą operację musisz wykonać w temperaturze silnika 90C, wówczas wszystkie elementy są "spuchnięte" do rozmiarów w jakich pracują.
    W grupie 4 w 4 oknie masz pokazany w VCDS parametr ""synch."" +3...-3, bo dla takich wartości kąta synchronizacji silnik diesla jest w stanie jeszcze pracować. Jednak, już niewielka odchyłka bo zaledwie 1-1,5stopnia spowoduje:
    im bardziej ustawisz na "minus" (po poluzowaniu 3 śrub koła zębatego paska kluczem 18 odpychasz wałek ku grodzi *jeżeli masz silnik ułożony w poprzek), tym silnik będzie trudniej odpalał ale będzie żwawiej się zachowywał przy wyższych obrotach, tj. 2800obr./min. Całą operację wykonujesz na uciągniętym pasku rozrządu - kółko napinacza musi się mieścić w zakresie takiego wycięcia.
    Całe to ustawianie związane jest z rozciąganiem się paska zębatego, okresowo powinieneś sprawdzać kąt synchronizacji, odchyłka od "0" będzie wskazywała na zużycie się tego paska. Przy ustawieniu kąta synchronizacji na zero, kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach wynosi dla silnika Diesla - 6C ( ten parametr masz w 4 gupie w oknie 3) Po wciśnięciu pedału gazu ten kąt będzie się zmieniał - wzrastał, ale kąt synchronizacji dla prawidłowo pracującego napinacza i niezużytego paska powinien wynosić 0. ( z doświadczenia mogę powiedzieć, że waha się między -0,5 do 0 i tak jest prawidłowo ) Problemy z zapalaniem Twojego samochodu mogą wynikać z wielu innych przyczyn.
    Pozdrawiam


    sigwa18 napisał:
    Grupa 4 pole 3 to kąt wtrysku ale nie początek tylko wartość kątowa trwania. Zależna od wielu rzeczy. To taki odpowiednik czasu wtrysku ale bardziej zależny od kilku czynników. Temperatura paliwa (czym zimniejsze tym kąt większy bo paliwo o większej lepkości) , od obciążenie wiadomo większe obciążenie dawka większa czyli kąt, synchronizacja wałka (czyli zależne od ustawienia rozrządu oraz miejsca gdzie wypadnie wtrysk na krzywce bo nie jest ona równa) . Od napięcia paska też bo mierzona na wale i wszelkie rozciągnięcia paska dodają nam stopni kąta trwania wtrysku (wał się kreci, rozciąga pasek i wałek robi mniejszy kąt).


    Jak widać regulacja konta synchronizacji to wcale nie znaczy że trzeba ustawić na wartość 0 -on ma być bliski 0 -w/g wartości bloku pomiarowego 4 silnika (dla danego typu silnika -każdy silnik ma określony swój zakres regulacji[/u] - często wymaga własnego ustawienia).
    Nawet prawidłowa regulacja natężenia paska rozrządu ma wpływ co widać na pomiarach kont trwania wtrysku.

    Jak widać da sie naprawić auto i wyregulować samemu.
    Starałem sie dociec i odpowiedzieć na wszystkie pytania związane z regulacją i ustawieniami po niewłaściwie przeprowadzonej wymianie paska rozrządu.

    Polecam wszystkim lekturę tego tematu bo tam jest mnóstwo opisanych szczegółów na które trzeba zwrócić uwagę.
    Powodzenia wszystkim w waszych naprawach i regulacjach.