Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.

60jarek 26 Sie 2020 15:41 4515 125
  • #91
    60jarek
    Poziom 14  
    To znaczy że w golfie się nie koduje.
    Po prostu Niemiec wpakował takie i tera pozostaje jeździć.
    Powinny być AG ale nie ma są BA.
    Pytanie czy tak można z tym jeździć (chodzi o silnik)?

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Znalazłem informacje w internecie że takie pompowtryski BA były montowane w silniku BKC Audi Sport 1,9TDI.
    Jak Bedę regulował to dokładnie symbol zapiszę.
  • MetalworkMetalwork
  • MetalworkMetalwork
  • #99
    60jarek
    Poziom 14  
    Znalazłem opis jak zbudowany pompowtrysk o części elektrycznej nie ma prawie nic -cewka na wejściu?
    Zdjęcia z internetu:
    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.

    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.

    Mam mostek RLC taki sprytny przyrząd myślałem ze zmierzę indukcyjność cewki.
    Nie znam dokładnej budowy części elektrycznej pompowtrysku.
  • #102
    sigwa18
    Poziom 34  
    mateklos napisał:
    Troszkę tabliczki jaka po na łapka.

    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.


    Tak więc widzisz silnik ma kilka step i ustawień.
    Silnik zimny od temp otoczenia do ok 60 potem do 80 i powyżej 90. Zmieniana dawki i obroty musza być bardzo precyzyjne. I dostosowywać się do temperatur poszczególnych sekcji pomiarowych.


    To jest do pomp VP i w ogóle o co z tą wklejką i komentarzem chodzi?

    Co do cewki w pompce to faktycznie nie ma nic nadzwyczajnego. "Magia" z rozpoznaniem BIP (czyli korekty czasu otwarcia iglicy) odbywa się w sterowniku. Komputer szacuje ten czas na podstawie wartości prądu. Przy przeskoku rdzenia cewki - czyli naszej iglicy- następuje niewielki spadek prądu zaraz po osiągnięciu maxymalnej wartości. ECU wykrywa ten spadek i na tej podstawie ustala czas otwarcia i może wtedy obliczyć różnice od zadanego czasu czyli tzw BIP. Różne pompowtryski maja różne czasy otwarcia i zdarza się montaż za wolnego pompowtyskiwacza da błąd bo jego czas otwarcia wyleci poza zadane okno regulacji. Wtdey zmiana wartości w ECU albo wymiana na prawidłowe pompowtyski.
  • #105
    60jarek
    Poziom 14  
    Jak pogoda dopisze jutro od rana ustawianie co do pompowtrysków to coś w temacie chyba przegapiłeś - być może źle napisy odczytałem najprawdopodobniej, ale jutro się dowiem. (i tak spalanie spadło w porównaniu z tym co palił).
    Ręce pala się do roboty ha ha.
  • #106
    60jarek
    Poziom 14  
    Popychacze pompowtryskiwaczy wyregulowane -można to zrobić bez czujnika zegarowego kwestia wprawy.
    Najważniejsze mam pompowtryskiwacze ....73AG to pewne.
    Silnik obracałem kołem na 5 biegu.
    Oczywiście zapomniałem pomierzyć cewki pompowtryskiwaczy.
    Parę fotek.
    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.
    Z pomiaru:
    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.
    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji. Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji. Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.
    W bloku 15 zużycie paliwa spada do 0,8 L/h jak wyłączę klimatyzacje i tak samo w innych blokach: blok 13 (-049; 0,49; 049; -0,49) i w bloku 23 (15; 16;17, 16) wartości wtedy są nieco niższe i prawie równe -one się zmieniają w małym zakresie +- 5jednostek.
    Obecnie pozostaje "wyczyścić wypalić wtryski" odpowiednim środkiem i zająć się ustawieniem wartości 6,3 blok pomiarowy 4 (trzecia wartość) gdzie obecnie jest wartość 7,65 .
    Czy warto sie tym zająć?

    Po regulacji zauważalne szybsze wejście silnika na obroty na postoju po wciśnięciu pedału gazu.

    Zastanowiła mnie jeszcze jedna kwestia jedna śruba regulacyjna dociskająca pompowtrysk była bardzo głęboko wkręcona nawet po regulacji w stosunku do innych pozostałych

    Jaki środek zastosować do czyszczenia wtrysków (opakowanie 0,5l)?
  • #109
    60jarek
    Poziom 14  
    Ostateczne pomiary tak zostawiam.
    W bloku 4 pozycja 3 nie dało się niżej zejść do wartości 6,3 max zszedłem do 7,14 przy koncie synchronizacji -1
    Gdy zmieniałem kont synchronizacji auto stabilnie pracowało w zakresie -1,5 do 0.
    Najlepiej zachowywało się na -0,5, bardziej stabilnie przyśpieszało gdy dodawałem gazu i mniej kopci.
    Natomiast spalanie najmniejsze wychodziło 0,8 l/h przy koncie synchronizacji -1 (potrafiło wskazać czasami 1l/h).

    Obecnie spalanie 1l/h (zdjęcie bloku 15 z pomiaru przy koncie synchronizacji -1) Bez włączonej klimatyzacji i świateł gdy włączę wszystko to 1,2l/h.

    Postanowiłem pozostawić na koncie synchronizacji -0,5 tu silnik pracował najstabilniej.

    Zmiana konta synchronizacji w przedziale 0 do -1 nie miała wpływu na uruchamianie silnika.

    Pozostałe bloki 13 i 23 zbytnio nie odbiegały od tych wartości ze zdjęć.

    Tyle wypocin w tym temacie z mojej strony.
    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.
    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji. Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji. Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.
  • #110
    60jarek
    Poziom 14  
    Myślę że z moim problemem się uporałem na tyle na ile potrafiłem.
    Nie wiem czy dobrze wszystko ustawiłem -auto odpala od pierwszego razu a pomiary jak na obrazkach.

    Nie mam nadal w bloku 18 0-4 tylko 0 -128 sporadycznie pojawi się 0 -4 -podczas zmiany konta synchronizacji sprawdzałem za każdym razem blok 18 -zawsze efekt był ten sam 0-128.
    Z tym się nie uporałem styki połączenia przy silniku wyczyściłem itp. -nie wiem co z tym zrobić?
    Tym bardziej że to występuje na wszystkich 4 wtryskach.
    Przecież każdy wtrysk ma chyba osobne obwody? Auto z tym działa to co jest grane?

    W którym miejscu jest sterownik wtrysków może wtyczka na nim?
    (Z rok temu było 1-4.)
  • #111
    60jarek
    Poziom 14  
    Sterownik ECU znajduje się pod maską miedzy wycieraczkami pod tą plastikową półką wzdłuż mocowań wycieraczek.
    Tego nie będę rozbierał i wyciągał.

    Zdjęcie z internetu.
    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.

    Potrzebna rozpiska gniazda wtyczki silnika od pompowtryskiwaczy.
  • #113
    60jarek
    Poziom 14  
    Mogę się z tym zgodzić, ale nie do końca bo tym sprzętem VCDS i Viaken Mini mierzyłem ten silnik i z pół roku temu pokazywał na tym silniku 0-4 (czasami też pokaże sporadycznie).

    Mam zastrzeżenia co do instalacji od wtyczki silnika z 10cm kabla podejrzanie wygląda i przedtem był skręcony wokół siebie -a to podejrzane.

    Chce pomierzyć wtryski bo tego nie zrobiłem przydała by się rozpiska wtyczki na silniku a pokrywy nie chce mi się rozkręcać
    (mam rozpiskę od Pasata coś mi się zdaje że trzeba będzie zastosować metodę prób i błędów).
  • #115
    60jarek
    Poziom 14  
    To przy wtyczce okręcone wokół swojej osi -wygląda to tak że ktoś skręcił bo mu nie stykała wtyczka coś w tym stylu.

    Rozpiska gniazda potrzebna to pompowtryski sprawdzę.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Na innym forum zdjęcie podesłali oto one wycinek.
    Widok wiązki zamontowanej w silniku do podłączenia pompowtrysków.
    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.

    Masa wspólna-brązowy środek.
    To teraz brązowy trzeba pomierzyć z każdym z tych przewodów powinno być 0,5Ω do 1,5Ω.
  • #116
    elektryku5
    Poziom 38  
    60jarek napisał:
    wygląda to tak że ktoś skręcił bo mu nie stykała wtyczka coś w tym stylu.


    Często przewody są skręcane w celu zminimalizowania zakłóceń, czyli jak napisał T5 musiało to być fabrycznie.
  • #117
    60jarek
    Poziom 14  
    Dokonałem pomiaru pompowtryskiwaczy. Wynik (z różnicą kilku Ω na poszczególnych pompowtryskach) 440Ω.

    Zdjęcie gniazda wtrysków w środku masa wspólna i wokół 4 piny do poszczególnych pompowtrysków.
    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.

    Przeczyściłem kolejny raz styki we wtyczce.
    W ziołem się za sprawdzenie bloku pomiarowego 18. Od czasu do czasu pokazuje się 0-4 często wyskakuje 0-128
    Tak pozostanie tego nie zmienię, kto wie to niech opisze.
    Pompowtryskiwacze ile przejechane mają tego nie wie nikt - 380.000 przebieg auta -może od nowości siedzą?
    Kto wie to niech napisze.
  • #119
    konlu
    Poziom 9  
    Witam
    Coś wykombinowałeś?
    Mam ten sam problem po puszczeniu gazu pomiar zmienia się z 0 na 128 na dodatek czasami ciężko odpala jak by paliwo nie dochodziło i to praktycznie nie ma reguły.
  • #120
    60jarek
    Poziom 14  
    Co do odpalania auta to jak poczytałeś to problem w 100% rozwiązałem -zrób to co ja i też będzie działać -po prostu je napraw
    - wszystko zostało tu opisane krok po kroku błędy i porażki oraz naprawa i dopiero niuanse ustawień i regulacji.

    Jak byś przeczytał to najpierw musiałem naprawić auto.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------

    Co do pomiarów bloku pomiarowego silnika 18 i dyskusja trwa.
    Obecnie opisałem jak pomierzyć wtryski z wtyczki silnika.
    Oraz zagadnienie: Co wpływa i czym się reguluje "kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach wynosi dla silnika Diesla - 6C ( ten parametr masz w 4 grupie w oknie 3)" ?
    To mnie zastanawia -jadę pod koniec tygodnia ustawić natężenie paska rozrządu bo teraz obecnie mam go ciut za mocno naprężony -czy będzie to miało wpływ na pomiar bloku 4 pozycji 3?
    U mnie jak widać ta wartość jest znacznie wyższa wynosi 8,16
    -"silny kop" przy odpalaniu silnika.