Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.

60jarek 29 May 2020 23:40 29490 127
  • #1
    60jarek
    Level 27  
    Wymiana rozrządu mechanik, nie ustawiał kąta synchronizacji, silnik BKC.

    Był problem z odpalaniem szczególnie jak postał.
    W międzyczasie kąt synchronizacji został ustawiony:
    -1 tyle jest przy obrotach 840
    -1,5 gdy dodaje gazu obroty 3000
    1. Czy kąt synchronizacji powinien się zmieniać o 0,5 gdy dodaje gazu, podejrzewam źle napięty pasek?

    Znalazłem też kolejną przyczynę problemów z odpaleniem mianowicie źle włożony filtr paliwa -uszkodzony połamany gdy podałem paliwo do filtra przez strzykawkę po zgaszeniu silnika z filtra wydobywało się powietrze i to mnie zaniepokoiło.
    Nowy filtr włożony problem częściowo zniknął może z wyjątkiem odpalania na ciepłym silniku czasami trzeba dłużej zakręcić. (nie jest regułą) na zimnym teraz odpala prawie za pierwszym razem.

    Bloki pomiarowe w normie poza 18 tam wskazuje 0 i 128 (zamiast 4)

    2.Co powinienem zrobić żeby ten kąt ustawić prawidłowo za pomocą vcds jaką wartość skąd ja wziąć?

    Jak się zmienia wiem już zmieniałem ile ustawić?

    Na wykresie:
    1 to 840 obrotów kont synchronizacji -1
    2 to 3000 obrotów kont synchronizacji -1,5
    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.
  • Helpful post
    #2
    ciuqu
    Level 38  
    Co to kolego jest kont?

    Kąt synchronizacji nie ustawiasz vcds'em a kołem zębatym na walku rozrządu. Kąt powinien wynosić 0 ale to nie jest reguła. Chwilowe skoki o 0,5 stopnia mogą być ale naciąg paska warto sprawdzić.

    Zrób logi 013 018 i 023
  • #3
    60jarek
    Level 27  
    Swoją drogą to wyraźnie napisałem, że wiem jak fizycznie przestawić kąt synchronizacji.
    Jeśli chodzi o vcds to mam na myśli posługiwanie się im przy ustawianiu kąta i może trzeba zwrócić uwagę na jakieś parametry czy tylko ustawić 0 i ok -tego nie wiem i chce się dowiedzieć.

    Ustawiłem:
    1, -0,5 840obroty
    2. -1 3000 obroty
    Wyszło tak:

    Blok 18 0-128 (czasami 4 się pojawi).
    Pozostałe bloki w normie.

    Paska nie ruszałem jest dobrze naciągnięty.
    Silnik pracuje ciszej i znacznie "płynniejsza praca" (wyciszony). to tylko o 0,5 stopnia zmiany.
  • #4
    60jarek
    Level 27  
    Doszedłem do 0 -co dziwne nie miało znaczenia 819 czy 3000 obrotów kąt 0 stał w miejscu.
    Spaliny -ciemny dym z rury wydechowej.
    Postanowiłem pozostawić na -0,5 obroty 819;
    2. 0 przy 3000 obr. Tu silnik pracuje dość stabilnie.
    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.

    Dodano po 4 [godziny] 23 [minuty]:

    Nie znam reguły gdy przestawiałem kąt na minus zawsze na niskich obrotach (około940) ustawiany kąt po dodaniu gazu zwiększał się na minus o 0,5 stopnia. Doszedłem regulacją na 0 i kąt nie zmieniał się na inną wartość, gdy ustawiłem -0,5
    to też nie zmienia się po dodaniu gazu.

    Niskie obroty zmieniały się przy ujemnym kącie powyżej -0,5 (i więcej na minus) na 840, przy kącie 0 i -05 z padały do 819.

    Tak się zachowywał silnik gdy ustawiłem kąt na 0:
    Golf V - Jak z vcds ustawić prawidłowo kąt synchronizacji.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pozostawiłem obecnie kąt na -0,5.
  • #5
    60jarek
    Level 27  
    Jak przestawić kąt synchronizacji to na YouTube jest pełno filmów.
    Jak prawidłowo ustawić "to tylko teks blisko zera wyślij logi po raz setny"
    Nie wysyłam logów -ja chcę się dowiedzieć jak to powinno się prawidłowo wykonać.
    Na razie jak widzimy brak odpowiedzi jak prawidłowo to wykonać co wziąć pod uwagę jakie parametry itp?
    Wniosek prosty mechanicy tego nie robią bo nie potrafią - i daj tu takiemu auto do naprawy "na słuch ustawi"?

    Ze mnie żaden mechanik sądząc po wykresach i pracy silnika w/g mnie chyba w miarę ustawiłem - czy dobrze tego nie wiem.
    Może jednak ktoś powie jak należy wykonać prawidłowo tą regulacje?
    Tylko nie opisujcie samej czynności przestawiania.
    Może jednak ktoś podejmie się odpowiedzi fachowej?
  • Helpful post
    #6
    konradx
    Level 18  
    Wał napędowy obraca się dwa razy szybciej od wałka rozrządu - to wynika z czterosuwowego typu pracy, czyli jak masz 820-860obr./min wału to musisz mieć 410-430 dla wałka rozrządu. Ten kąt i jego ustawienie ma być prawidłowo równe 0, oznacza to tyle, że GMP pierwszego tłoka jest w momencie przechodzenia ze zwrotu zewnętrznego na zwrot wewnętrzny ( tak się to w mechanice określa ), natomiast wałek rozrządu ma mieć w tym momencie obie krzywki zaworowe maksymalnie w górze- zawór ssący i zawór wydechowy zą całkiem zamknięte.
    Całą operację musisz wykonać w temperaturze silnika 90C, wówczas wszystkie elementy są "spuchnięte" do rozmiarów w jakich pracują.
    W grupie 4 w 4 oknie masz pokazany w VCDS parametr ""synch."" +3...-3, bo dla takich wartości kąta synchronizacji silnik diesla jest w stanie jeszcze pracować. Jednak, już niewielka odchyłka bo zaledwie 1-1,5stopnia spowoduje:
    im bardziej ustawisz na "minus" (po poluzowaniu 3 śrub koła zębatego paska kluczem 18 odpychasz wałek ku grodzi *jeżeli masz silnik ułożony w poprzek), tym silnik będzie trudniej odpalał ale będzie żwawiej się zachowywał przy wyższych obrotach, tj. 2800obr./min. Całą operację wykonujesz na uciągniętym pasku rozrządu - kółko napinacza musi się mieścić w zakresie takiego wycięcia.
    Całe to ustawianie związane jest z rozciąganiem się paska zębatego, okresowo powinieneś sprawdzać kąt synchronizacji, odchyłka od "0" będzie wskazywała na zużycie się tego paska. Przy ustawieniu kąta synchronizacji na zero, kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach wynosi dla silnika Diesla - 6C ( ten parametr masz w 4 gupie w oknie 3) Po wciśnięciu pedału gazu ten kąt będzie się zmieniał - wzrastał, ale kąt synchronizacji dla prawidłowo pracującego napinacza i niezużytego paska powinien wynosić 0. ( z doświadczenia mogę powiedzieć, że waha się między -0,5 do 0 i tak jest prawidłowo ) Problemy z zapalaniem Twojego samochodu mogą wynikać z wielu innych przyczyn.
    Pozdrawiam
  • #7
    60jarek
    Level 27  
    Ustawiałem 0 ale wtedy kopcił i dość nierówno pracował. ustawiłem na -05. i tu lepiej mniej kopci i płynniej pracuje więc na tym zostawiłem wykres tam gdzie opisałem -0,5.
    Po wymianie filtra paliwa połamanym bez uszczelki i tej regulacji od pala prawie za każdym razem. Równa praca silnika dym z rury mniej kopci jasny dym.
    Jak opisałem po dodaniu gazu kont wskakuje na 0.
    Kaprys czasami miewa bardzo rozgrzany chwile trzeba zakręcić - sporadycznie.
    W porównaniu z tym co było to jest super.
    Konradx twoja odpowiedz dużo wniosła dzięki.
    Uszkodziłem vcds wtyk usb naprawiony.
    Czyli zasada ustawiać na 0.
    Paska nie ustawiałem bo klucza akurat nie miałem pod ręka to sprawdzę skoro kont zmienia o 0,5.
    Kondratx co sądzisz o tych wykresach w szczególności ten -0,5?
    Blok 18 nie mam 0-4 tylko 0-128 (czasami 4 wskoczy) gdy kont synchronizacji był ustawiony na 0 to i tak było 0-128,
    Postaram się zrobić logi.
  • Helpful post
    #8
    ciuqu
    Level 38  
    128 oznacza że ECU nie był w stanie rozpoznać BIP, więc problem z pompowtryskiwaczami lub okablowaniem, 4 - mała dawka wtryskiwanego paliwa to normalny objaw.

    Proponuje sprawdzić okablowanie pompek i ewentualne podoginanie konektorkow, przy okazji zweryfikujesz stan wałka rozrządu, który w któryś silnikach Bxx był podobno z plasteliny i wycierał się szybciej niż opony przy paleniu gumy.
  • #10
    60jarek
    Level 27  
    Rozpocząłem od naciągnięcia paska rozrządu.
    Ustawiłem kont 0.
    Kont nie zmienia się nawet jak dodaję gazu.
    Wyczyściłem wtyczkę co doprowadza przewody do wtryskiwaczy do bloku silnika. Bardzo zaśniedziała (niczym rdza na stykach)
    Dalej 0-128 w 18 bloku pomiarowym sporadycznie pojawiają się 0-4.
    Pozostaje sprawdzić wtyczki przy wtryskiwaczach.
    Komputer nawalił więc nie byłem w stanie sprawdzić wykresu.
    Powoli widać efekty.
  • Helpful post
    #12
    konradx
    Level 18  
    60jarek w Twoim silniku problem z okresowym sporadycznym problemem rozruchu po postoju będzie miał miejsce w zużytych uszczelkach pompowtryskiwaczy- między sekcją zasilającą a przelewem jest czarna uszczelka z białymi kropkami względnie kwadratami. Wtryski w swoich gniazdach "tańcują" i ta uszczelka się wyciera. Robiłem to u mojego ojca w Touranie 1.9 '04 AVQ. Zestaw uszczelek Victor Reinz i 4 nowe śruby M6 70mm utwardzane - 56zł
    Pozdrawiam
  • #13
    sigwa18
    Level 41  
    A i wałek należy dokładnie obejrzeć bo lubi się wytrzeć razem ze szklankami i panewkami wałka .
  • #15
    60jarek
    Level 27  
    Zgodzę się ze może też występować nieszczelność na wtryskach wiem jak to zrobić.
    Obecnie odpala bdb czasami sporadycznie dłużej trzeba zakręcić max 6 s.
    To już nie 30s i więcej kręcenia rozrusznikiem.
    Jak za krótko przytrzymam kluczyk za pierwszym razem (do2 s) to potem z 10s trzeba kręcić nim odpali.
    Tu chyba tez już akumulator się kłania do wymiany -mimo że niby to dobry mierzony na przyrządach sprzedawcy nikt nie potrafił rozkodować daty produkcji tu jest temat wrzucony na forum.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3632867.html
    Tera jak piszę odpala i trzeba tylko uważać żeby zbyt szybko nie puszczać kluczyka przy odpalaniu.
    Już nie ma znaczenia raczej czy silnik ciepły czy zimny.
    Tera to raj z tym co było. Usunąłem te usterki: pasek napięty prawidłowo, filtr paliwa zamontowany nowy poprawnie, ustawiony kont synchronizacji na 0, czyszczenie styków wiązki przy silniku do wtrysków.

    Taki mam plan:
    Zastanawiałem się nad wymiana tych uszczelniaczy ale stwierdziłem obecnie że najpierw czyszczenie wtryskiwaczy (odpalenie z płynem czyszczącym wtryski) poprawienie styków na wtyczkach wtrysków (blok pomiarowy 18, 0-128 sporadycznie 0-4), a dopiero potem wymiana uszczelnienia wtrysków.
    Pozostałe bloki pomiarowe bdb wskazania i to nie wskazuje na uszczelnienia wtrysków.
    Jeszcze vcds fiksował.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3702669.html

    Dodano po 5 [minuty]:

    Po prostu niechlujstwo mechanika jak sam nie dopilnujesz nie licz na nich.
    Przed otwarciem pokrywy zaworów powstrzymało mnie dostęp do śrub przy zaworze EGR.
    Muszę to obejrzeć na you tubie i wtedy załatwię sprawę do końca.
  • #16
    sigwa18
    Level 41  
    Jak problem jest na ciepłym silniku to rozrusznik może za wolno kręcić by ecu aktywowało wtryski.
  • #17
    60jarek
    Level 27  
    Wyraźnie napisałem że nie ma problemu pod względem temperatury przy odpalaniu obecnie.
    Co najwyżej ten akumulator nie wydala -nikt nie potrafi odczytać daty. (problem sporadycznie obecnie występuje raz na kilkanaście razy po woli zapominam już o tym problemie).

    Dodano po 4 [minuty]:

    Bardziej mnie interesuje czy ustawiając kont 0 mam prawidłowo na wykresie co zamieściłem.
  • #19
    sigwa18
    Level 41  
    BKC czyli pompowtryski. Czyli typowe bolączki TDI PD jak uszczelki pompek ,wyrobione gniazda pompek ,wałek wytrzymujący 200-250 tyś km i zjadający szklanki ,padające pompy tandem i luz na wałku rozrządu (na panewkach). Sprawdź czy problem nie jest zależny od długości postoju bo typowe dl tdi pd jest jak są słabe uszczelki pompek że jak codziennie się jeździ jest w miarę ok ,ale postój już 3-6 dni i problem z odpaleniem bo paliwo zeszło z głowicy i pompa tandem musi napompować zrobić ciśnienie i dopiero odpala.
  • #20
    60jarek
    Level 27  
    Z odpalaniem już spokój połamany filtr paliwa i niechlujstwo mechanika. W tym tygodniu zajrzę pod pokrywę bo ten błąd wtrysków trzeba naprawić. 0-128 to się przejrzę przy okazji. Pompowtryski ok to wynika z innych pomiarów to bez potrzeby nie grzebie. Niemiec zamontował nowe przewody w silniku do wtrysków -wszystko co robili trzeba poprawiać -oczywiście musiałem uszczelnić bo był wyciek oleju z pod gniazda to już zrobiłem po kupnie auta.
  • #21
    sigwa18
    Level 41  
    128 na to nie rozpoznano początku wtrysku (dokładnie ruchu iglicy cewki ) powody dwa zatarta cewka pompowtryskiwacza albo słaby kontakt na złączach lub uszkodzone przewody. Przeważnie wtyczki z luźnymi pinami i obecność oleju = słaby kontakt.
  • #23
    sigwa18
    Level 41  
    Tylko ja pisze posty też dla innych. Sam nieraz szukam tematów i takie zbiorcze rady szybciej wyłapać z całego tematu nieraz liczącego kilkanaście czy kilkadziesiąt postów szczególnie że przeważnie są wysko oznaczone jako "pomocne".
  • Helpful post
    #25
    omegolotC30NE
    Level 23  
    Rozumiem, że regulację wykonujesz w nastawach podstawowych, wtedy regulacja przez ecm jest zablokowana.
  • #27
    60jarek
    Level 27  
    "kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach wynosi dla silnika Diesla - 6C ( ten parametr masz w 4 gupie w oknie 3)"
    U mnie 6,63 czasami przeskoczy 7,14 na zimnym silniku.
    7,14 czasami przeskoczy do 7,64 na gorącym silniku.
    Przy obu tych pomiarach obroty potrafią skakać od 819 do 840 tego nie odczuwam na pracy silnika ale przyrząd pokazuje ten przeskok co jakiś czas (co 6 -10 sekund).

    Natomiast kont synchronizacji na zimnym. -0,5 dodam gazu 0.
    Na rozgrzanym silniku zawsze 0.

    Do pokrywy zaworów nie dobrałem się, aby odkręcić jedną ze śrub należy posiadać przedłużkę do klucza "giętką" zwykłą prostą przedłużką się nie da odkręcić przeszkadza zawór.
    Czyli kolejne podejście spalone.
    Na bardzo gorącym silniku 2 razy na 10 miałem problem z odpaleniem z 6s kręciłem do 10s. Potem palił bez problemu.
    Możliwe ze poruszałem przewodami itp.
  • #28
    sigwa18
    Level 41  
    To miałbyś błąd. Jak nie ma tzn ze rozrusznik za wolno krecił by aktywować wtyski. Cała seria Bxx silników na PD ma mapę że jak silnik jest ciepły to dopiero jak przekroczy obroty (chyba 350-400rpm) to poda dawkę paliwa inaczej krecisz aż ostygnie. To jest system na ochrone dwumasy ale po latach jak rozrusznik troszke wolniej kreci to jest problem z odpalniem.
  • #29
    60jarek
    Level 27  
    Dane z naklejki akumulatora kto rozszyfruje ha ha.
    JMP -to firma.
    JM-NR154 30 32
    6F 981 AB429
    6LC19Y4 -ręcznie naniesiony na obudowie

    Jest to bardzo prawdopodobne stary akumulator mam go z kupnem auta od Niemca.
    ps.
    Za to klucz przedłużka giętka 1/4 w drodze za kilka dni ponownie próba otwarcia pokrywy. I tak o niebo lepiej z tym co było.