Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju

30 Maj 2020 10:48 225 4
  • Poziom 2  
    Cześć wszystkim!
    Jestem tu nowy i dołączyłem, ponieważ zepsuł mi się blok silnika i szukam porady. Mam Massey Fergusona z silnikiem Perkins wysokoprężnym 2,5 turbo diesel.

    Mamy ten ciągnik z trzeciej ręki. Po bezproblemowej pracy silnika przez 30 godzin od zakupu nagle czujnik temperatury spadł do 0, zabrakło płynu chłodniczego (gdzie niedawno go uzupełniałem), a olej silnikowy stał się gęsty i ciemnoszary. Do tej pory pracowałem sporo z silnikami motorowerów i motocykli, ale nigdy przy ciągnikach/silnikach diesla.
    Googlując i bazując na dotychczasowej wiedzy doszedłem do wniosku, że najprawdopodobniej przyczyną zgestnienia oleju i jego ciemnoszarego koloru jest zepsuta uszczelka głowicy. Mimo opisanych problemów silnik dalej pracował dobrze, czysto, brak czarnego lub białego dymu i bez problemów z odpalaniem. Na tej podstawie stwierdziłem, że problem zaistniał niedawno i nic innego najprawdopodobniej nie zdążyło się popsuć.

    Wymieniłem więc uszczelkę głowicy na nową, wyczyściłem głowicę, jednak problem nie zniknął. Wygląda na to jakby woda przeciekała znacznie niżej w silniku niż głowica...
    Płyn chłodniczy wycieka dość szybko, jeśli napełnię zbiornik 10 litrami wody w celu testu, to ok. 3-4 litry wyciekną w ciągu 10 minut. Jeśli napełnię wąż od strony pompyy wodnej (w załączniku pokazałem na zdjęciu, zielony okrąg), system nie przecieka, ale jeśli napełnię rurę na wlocie do silnika (w załączniku pokazałem na zdjęciu, czerwony okrąg), przecieka bardzo szybko.



    W związku z tym moje pytanie brzmi:
    czy jedyną pozostałą mi opcją, jest to, że mój blok silnika jest gdzieś pęknięty, czego nie zauważyłem z góry? Cylindry / tłoki wyglądają dobrze od góry, co prawda nieco zwęglone, ponieważ system filtrów powietrza był nieco zatkany, ale raczej nie ma to wpływu na opisany problem.

    MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju
  • Poziom 2  
    OK, dziéki wielkie za odpowiedź.

    Póki co w międzyczasie wyczytałem jeszcze na innym forum że w tych silnikach często przyczyną może być 'wygryzienie' na obudowie rozrządu pod pompą wody i zdążyłem już odkręcić pompę i rzeczywiście nie wygląda to za ciekawie ale jakiejś sporej dziury nie ma. Są wygryzienia na obudowie, a uszczelka praktycznie nie pełniła już swojej funkcji, była w większości starta i 'wygryziona' (dołączam zdjęcia). Do tego w gwincie po śrubie przykręcającej pompę na obudowie jest ten majonezowy olej, w tym miejscu gdzie najbardziej zniszczona była uszczelka, którego tam zdecydowanie nie powinno być, również pokazałem na zdjęciu. Czy taki stan obudowy pod pompą mógłby być przyczyną wycieku czy dalej muszę szukać usterek, tak jak odpisałeś w bloku?

    MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju

    Dodano po 5 [minuty]:

    A także czy powinienem w takim wypadku wymienić całą obudowę rozrządu?
  • Poziom 2  
    Ruszyliśmy kolejny krok do przodu i chcieliśmy zdjąć pokrywę rozrządu z tymi 'wygryzieniami', po to by sprawdzić czy przechodą 'na wylot'. Niestety, osłonę możemy zdjąć w tym silniku tylko, jeśli mamy podnośnik (trzyma ją wał korbowy). Czy metalowa żywica epoksydowa lub ołów jest opcją do załatania tych wygryzień?

    Druga opcja to po prostu udać się do garażu, gdzie mają specjalistyczny sprzęt do pracy nad silnikami...
    Poza tym nie widzę już innego rozwiązania
  • Poziom 34  
    Kilka razy dorabiałem podkładeki z blachy i jakiś czas trzymalo. Jak masz wszystko rozebrane zalej blok do pełna gorąca wodą tak, żeby z kanałów wodnych wypływała. I odczekaj chwilę. Jak zacznie jej brakować to rozbieraj silnik. Chociaż częściej pękały głowice niż blok.