Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zafira 2010r 1,9 CDTI (jtdm)

malimaro 30 May 2020 21:47 465 0
  • #1
    malimaro
    Level 3  
    Zafira z fiatowskim silnikiem, podczas kręcenia nie chce zapalić, po długim kręceniu zapala

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zafira 2010r 1,9 CDTI (jtdm)

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Zapotrzebowanie na ciśnienie szyny, podczas kręcenia dochodzi do 30 mpa

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Zafira 2010r 1,9 CDTI (jtdm)

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Rampa paliwa, ciśnienie w układzie - podczas ciśnienia dochodzi do ponad 30 mpa

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Zafira 2010r 1,9 CDTI (jtdm)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Takie mi błędy wywala, czujniki sprawdzałem na diodzie i dioda mrugała, więc pytanie czy to że tak ciężko zapala jest jednak wina czujnika ? Jak go odłącze to jest tak samo jakby bez zmian ciężko zapala. Może to dojście sygnału z czujnika do ECU ? Wina gdzieś w obwodzie ? Czy też te czujniki tak mają że niby działa ale nie działa ? Tu wymiana nie jest już taka sobie, trzeba rozpinać rozrząd :)

    Dodano po 56 [minuty]:

    Jeżeli to był by regulator ciśnienia na listwie to czy podczas
    rozruchu osiągało by ciśnienie 30 mpa ? a może wystarczy odłączyć czujnik temperatury, (tylko nie wiem którym się komputer posiłkuje) chodzi mi o oszukanie go by zagrzał świece i gdyby zapalił szybciej to wskazywało by na zużyty rozrusznik? Kiedyś podobny problem miałem w 1,9 TDI 110km na ciepłym komputer podawał inna dawkę paliwa, i przy zajechanym rozruszniku ciężko odpalał, nic nie dało kombinowanie z aku po wymianie odpalał na ciepłym na strzała! Pisali że dawka na ciepłym jest zmieniona by chronić dwumasę, i ponoc zmiana mapy wtrysku paliwa podczas rozruchu robiła też robotę.