Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW 1.8 (ABS) - Zginęło sterowanie pompą paliwa

gumiś_rzesz 04 Paź 2005 20:41 6861 34
  • #1 04 Paź 2005 20:41
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam
    Mam problem bo nie mam sterowania przekażnikiem pompy paliwowej pompa napewno dobra przekażnik też poprostu na tablicy niema napięcia na przkaźnik po podłączeniu na ostro odpala.
    Może ktoś wie z czego jest sterowany ten przekaźnik??

    0 29
  • Relpol
  • #2 04 Paź 2005 20:46
    prezes5000
    Poziom 20  

    Imo, alarm lub stacyjka.Może jakis bezpiecznik padł- sprawdż.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Imobilaiser jeszcze.

    0
  • Relpol
  • #3 04 Paź 2005 21:40
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Immo raczej wykluczyłem bo nie działa tylko pompa a immo powinno blokować zapłon i rozrusznik. Był tam jakiś alarma ale jest tak namioeszane że ciężko cokolwiek znaleźć ale alarm obcinał zasilanie stacyjki.

    0
  • #4 04 Paź 2005 22:55
    kamihen
    Poziom 15  

    A może ktoś włożył pompę paliwa pod alarm.

    0
  • #5 05 Paź 2005 19:05
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam
    Po kolejnym popołudniu zmagań z tym autem mam sterownik z tego auta w rękach. Z tego co poadaje AUTODATA to sterowanie pompą wychodzi z 26=5 pinu komputera i idzie na przekaźnik z numerem 67 a następnie na 20A bezpiecznik z numerem 18 a później na pompe. Więc wpiąłem prubówke w kabel z 25 pinu i po włączeniu stacyjki nic się nie zaświeciło wieć myśle że padło coś w sterowniku. Chyba że się myle i sterownik nie steruje bezpośrednio plusem pompy.

    0
  • #6 05 Paź 2005 19:26
    sigi
    Spec od samochodów

    Sterownik wysyła minus na przekaźnik pompy paliwa.

    Pozdrawiam.

    0
  • #7 05 Paź 2005 20:42
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Panowie mam pytanie czy można dać pompe przez przekaźnik po zapłonie z tego co wiem to pompa nie jest objęta diagnozą więc błędy nie powinny wyskakiwć przelew też jest do baku więc zbyt dużego ciśnienia nie powinno robić. Będzie to chodziło??

    0
  • #8 05 Paź 2005 22:25
    Remik71
    Poziom 24  

    A masz impulsy z zapłonu? Inaczej czy jest iskra? Bez tego sterownik raczej nie wystawi masy dla przekaźnika pompy.

    0
  • #9 06 Paź 2005 15:17
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Wszystko jest bo jak zamiast przekaźnika wstawie kabel to auto odpala normalnie.

    0
  • #10 06 Paź 2005 16:43
    JAFO
    Poziom 25  

    Bo kablem to chyba zwierasz obwód zasilania pompy (to, co robią styki przekaźnika), a tu chodzi o to, by cewka przekaźnika miała kompletne zasilanie, a wtedy przekaźnik zrobi to samo, co Ty kablem.

    0
  • #11 06 Paź 2005 16:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 06 Paź 2005 19:59
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam
    Już po problemie okazało się że padła puszka z bezpiecznikami po podłączeniu przekaźnika poza puszką wszystko działa ok sterownik steruje pompą.

    0
  • #13 19 Lip 2012 19:50
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam, podpinam się do tematu. Po włączeniu zapłonu brak jest zasilania na 86, gdy podam plusa na tą nóżkę przekaźnika pompa startuje. Przy zdjętej obudowie przekaźnika po paru sekundach sterownik nie odłącza masy i pompa pracuje cały czas. O co chodzi ?

    0
  • #14 20 Lip 2012 08:16
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pijany sterownik - nawalony!
    Wyżej masz wyjaśnienia.

    0
  • #15 20 Lip 2012 12:59
    kubas10
    Poziom 25  

    Sterownik podmieniony, skrzynka z bezpiecznikami i kostka stacyjki. Po odpięciu sterownika nadal na 85 masa. Czyżby sterowanie plusem ?? Jakiś schemat do tego ??

    0
  • #16 20 Lip 2012 14:25
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jaki masz silnik i rocznik.?
    Może masz przywarcie do masy tej "masy" z ECU na przekaźnik?

    0
  • #17 20 Lip 2012 16:12
    kubas10
    Poziom 25  

    Poj. 1.8 rocznik ok 94r. a tam nie wychodziła opcja sterowania plusem na (86) ?? Powtarzam że nawet po odłączniu ECU mam cały czas na(85) masę poza tym po zapłonie nie mam + na(86)...

    0
  • #18 20 Lip 2012 16:38
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    W każdym sterowniku sterowanie przekaźnikiem pompy jest za pomocą masy.
    Po stacyjce powinien iść plus na przekaźnik a gdy komputer dostanie zasilanie to podaje masę na przekaźnik przez jakieś 3 sek. Później czeka na informacje czy są obroty silnika i jak ją dostaje to włącza przekaźnik.

    0
  • #19 20 Lip 2012 17:48
    kubas10
    Poziom 25  

    Dziękuje za odpowiedź. Dokładne dane auta to VW golf 1.8 kat. 55kw 1994r. kombi. Samochód trafił do mnie już z usterką ale wcześniej klient podmienił sterownik silnika, stacyjkę oraz puszkę z przekaźnikami (teraz jest włożona od 1.4) pytanie czy pasuje instalacja ?? Twierdził że pomiędzy 1994 a 1995 była zmiana w tym modelu i sterowanie było albo + albo -... wracając do usterki to mamy
    tak:
    - na 85 cały czas masa nawet po odpięciu sterownika;
    - na 86 nie ma nic;
    - na 30 stały plus;
    - no i po z mostkowaniu 30 z 87 pompa idzie;

    Po podaniu plusa na 86 przekaźnik zamyka się z tym że jest cały czas zwarty. W ogóle pompy nie słychać ale po podaniu plusa na 86 samochód odpala.

    0
  • #20 20 Lip 2012 18:25
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sterownik Mono - Motronic , pin.25 podaje masę na cewkę przekaźnika , druga strona cewki zasilana plusem po stacyjce / nr. pinów przekaźnika wyżej/. Masę podaje sterownik po zakręceniu rozrusznikiem.
    Jeżeli masz cały czas minus na tym pinie lub po wypięciu ECU jest masa , to sprawdź to co wcześniej napisałem!

    0
  • #21 20 Lip 2012 18:40
    kubas10
    Poziom 25  

    Dzięki za informacje, z tego co piszesz masa na przekaźnik pomiędzy sterownikiem a przekaźnikiem gdzieś musi masować tak że do sprawdzenia, z co z tym brakiem zasilania po zapłonie na 86 ?? Jaka jest droga "plusa" po zapłonie do 86 ?

    0
  • #22 20 Lip 2012 19:06
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Droga:
    Stacyjka->skrzynka bezpieczników.
    Co do zmiany w sposobie sterownia o której pisałeś to polegała ona na tym że wcześniej czujniki miały osobną masę a później połączono tą masę z masą auta.
    Sterowanie przekaźnikiem pompy się nie zmieniło.

    0
  • #23 20 Lip 2012 19:06
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Droga:
    Stacyjka->skrzynka bezpieczników.
    Co do zmiany w sposobie sterownia o której pisałeś to polegała ona na tym że wcześniej czujniki miały osobną masę a później połączono tą masę z masą auta.
    Sterowanie przekaźnikiem pompy się nie zmieniło.

    0
  • #24 20 Lip 2012 19:17
    kubas10
    Poziom 25  

    Od stacyjki to który kabel będzie odpowiedzialny za +12v na (86) ?? Z tego co piszesz to albo kostka stacyjki albo skrzynka albo droga skrzynka-stacyjka. Z kostką to nie byłoby jakiś innych odbiorów chyba co ?? Światła działają, dmuchawa itp.

    0
  • #25 20 Lip 2012 20:29
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #26 20 Lip 2012 21:05
    kubas10
    Poziom 25  

    Dzięki za info, dam znać o postępach.

    0
  • #27 22 Lip 2012 17:20
    kubas10
    Poziom 25  

    Wracając do tematu dokopałem się do schematu skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami, w miejscu gdzie znajduje się przekaźnik pompy paliwa na schemacie jest (9) pinów:
    (1)-H1-1 czerwono-czarny +12V Od stacyjki rozruch;
    (2)-H1-4 czarny(-niebieski) +12V zapłon Od stacyjki;
    (3)-G1-3 czerwono-żółty sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa od ECU;
    (4)-G2-8 +12V Z przekaźnika pompy paliwowej z bezpiecznika 18;
    (5)-G2-6 przekaźnik 12-5;
    (6)-30B odbiór zacisku;
    (7)-G2-7 przekaźnik 12-5;
    (8)-GND masa;
    (9)-G2-5 ----;

    W moim przypadku przekaźnik pompy paliwa jest wpięty w następujący sposób:
    30 -> (6)
    87 -> (4)
    85 -> (8)
    86 -> (3)

    To tłumaczy dlaczego nawet po odpięciu sterownika mam na 85 cały czas masę. Wychodzi na to że zacisk 86 jest sterowany od ECU z tym że podaje plusa ??

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ta najcieńsza nóżka przekaźnika pompy paliwa siedzi w (3) G1-3

    0
  • #28 23 Lip 2012 20:19
    kubas10
    Poziom 25  

    W autodata napisali że piny przekaźnika pompy paliwa sprawdza się pod względem zasilania w (2) i (6) pinie. I tam ma być 12V. A co z (3) pinem ??

    0
  • #29 23 Lip 2012 20:41
    Doktorr
    Poziom 34  

    Weź żaróweczkę 2w i zobacz co wystawia sterownik na ten 3 pin w czasie kręcenia rozrusznikiem. Przecież sprawdzenie wszystkiego to jest góra pół godzinki, z przerwą na browara.

    0
  Szukaj w 5mln produktów