Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl FS87 - brak kompresji, minimalne wartości ciśnienia

jarekkozub 31 May 2020 19:38 696 7
  • #1
    jarekkozub
    Level 11  
    Witam wszystkich. Szukam informacji odnośnie minimalnej wartości ciśnienia sprężania i maksymalnej wartości zamka pierścieni tłokowych. Maszyna nagle przestała odpalać. Zmierzyłem kompresję i okazało się, że jej prawie nie ma. Pozdrawiam.
  • #2
    sigwa18
    Level 39  
    Zdejmij wydech a przewaznie już będziesz widział dlaczego nie ma kompresji. Kompresja oczywiście mierzona na pełnym otwarciu przepustnicy?
  • #3
    jarekkozub
    Level 11  
    Kompresja mierzona na pełnym ogniu. Mierzona też bez gaźnika więc napełnianie bez żadnych przeszkód. Wydech zdemontowany i niczego podejrzanego nie widać. Zamki pierścieni wg mnie zbyt duże. Zastanawiające tylko, że tak nagle zaniemówiła. Pierścienie raczej nie są z bambusa żeby nagle się zużyły. Pracowała od czterech lat regularnie 20 min w tygodniu.
  • #4
    wodzu_1
    Level 25  
    Bez demontażu cylindra i weryfikacji części tłok, pierścienie, cylinder trudno odpowiedzieć poprawnie.
    Pozostaje jeszcze stan uszczelniaczy wału korbowego.
  • #5
    jarekkozub
    Level 11  
    Na razie zdemontowałem pierścienie. Okazało się, że luz zamka wynosi 0,45 mm. Nie znam wartości do tak małych silniczków dlatego proszę o pomoc. Wg mnie taki zamek jest zbyt duży jak na takie maleństwo ale nie mam pewności. Jeśli ktoś zna dopuszczalną granicę będę wdzięczny za informację.
  • #6
    Mierzejewski46
    Level 34  
    Przez taki luz kompresji by całkowicie nie straciła. A wystają z tłoka i trzeba je scisnąć aby włożyć do cylindra bo może się rozhartowały i straciły sprężystość.
  • #7
    jarekkozub
    Level 11  
    Zamek mierzony w tulei, nie w stanie rozprężonym.
  • #8
    Mierzejewski46
    Level 34  
    To logiczne, że w tulei. Czy dużo trzeba ścisnąć żeby pierścień w tulej wszedł. Bo spotkałem się z pierścieniami co praktycznie wogóle nie rozprężały w cylindrze.