Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Trójkołowiec z silnikiem od skutera.

01 Cze 2020 00:14 342 11
  • Poziom 3  
    Witam serdecznie, chciałbym zrobić coś w stylu choppera/trójkołowca. Chciałem do tego wykorzystać silnik 50 4t od skutera.
    Tylko nie wiem jak zrobić tylną oś myślałem na wsadzeniem jedną rurkę w drugą ułożyskowaną. Ale tu się nasuwa pytanie jak to napędzić to układem CVT?!
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Normalnie musiałbyś u tokarza najlepiej dorobić piastę za pomocą której założysz zębatkę łańcuchową zamiast koła do wyjścia z przekładni , a na Twoją ośkę drugą taką zębatkę żeby było przełożenie 1 do 1 to jak będziesz miał koła tylne podobnej średnicy co tylne było w skuterze to powinieneś mieć zbliżone osiągi.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    @IgorAstek Zaraz, zaraz..trójkołowca ..a nie łatwiej wykorzystać kompletny zespół napędowy wraz z kołem, a z przodu dwa koła wraz zawieszeniem i układem kierowniczym na podobieństwo quada ?

    @down A mechanizm różnicowy to gdzie, Szanowny Panie Down ? :cry:
    Trójkołowiec z silnikiem od skutera.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    @down A mechanizm różnicowy to gdzie, Szanowny Panie Down ?


    Nom tak ale taka konstrukcja to śmich na sali skuter 50cc po co mu dyfer .
    Nawet quady markowe w większości nie mają dyfra więc po co tutaj , tylko po to żeby zwiększyć masę , stopień skomplikowania i pogorszyć osiągi.
  • Poziom 3  
    down napisał:
    Normalnie musiałbyś u tokarza najlepiej dorobić piastę za pomocą której założysz zębatkę łańcuchową zamiast koła do wyjścia z przekładni , a na Twoją ośkę drugą taką zębatkę żeby było przełożenie 1 do 1 to jak będziesz miał koła tylne podobnej średnicy co tylne było w skuterze to powinieneś mieć zbliżone osiągi.


    No ja myślałem nad wspawaniem rolki na której chodził by pasek :D A do dyspozycji mam całe dwa skutery.
  • Poziom 3  
    Ktoś się wypowie jeszcze na ten temat???
  • Poziom 43  
    down napisał:
    Nawet quady markowe w większości nie mają dyfra więc po co tutaj
    To ma z założenia jeździć po utwardzonej nawierzchni, więc ,,dyfer" jest niezbędny. Co do reszty, już się wypowiedziałem.
  • Poziom 19  
    Bzdury z tym dyfrem jak nie wiem .

    Dodano po 7 [minuty]:

    Quady też niektóre są z założenia do utwardzonej nawierzchni a nie mają i jest to legalne i dopuszczone do ruchu normalnie.
    A jak się uprzeć to jeszcze idzie zrobić napęd na jedno koło jak w rowerach trójkołowych
    oczywiście wiąże się to ze ściąganiem lekkim na nienapędzaną stronę , ale tak samo jeździ się motocyklem z bocznym wózkiem.
    Taki układ konstrukcyjny jest banalny do wykonania , lekki i niezawodny wystarczy kupić 2 rury precyzyjne bezszwowe bo nie są jakieś drogie jak 1 metr czy dwa chcemy kupić i wsadzić jedną w drugą , odpowiednio zablokować względem siebie osiowo i napędzać tylko jedną z nich.
    Proponuję tą grubszą po zewnętrznej stronie ułożyskować a drugą tylko wspierać łożyskiem pomocniczym.
  • Poziom 3  
    Mógłby mi ktoś rozrysować jak zrobić tylną oś?
  • Poziom 38  
    Kupujesz os z dyferencjalem od wózka inwalidzkiego i będzie ok.
  • Poziom 19  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    down Widziałeś Velorexa z nadwoziem z dermy ? Pewnie za młody jesteś.


    Jak żyje to nawet bym nie podejrzewał , że coś takiego mogło istnieć .:D :D :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zbigniew 400 napisał:
    Kupujesz os z dyferencjalem od wózka inwalidzkiego i będzie ok.



    Dlaczegośta się uczepili tego fucking dyferencjału .

    Odczepcie się w końcu od tego.

    Dodano po 1 [minuty]:

    BMW Gina mimo , że ultra nowoczesna też ma nadwozie może nie z dermy ale z jakiejś szmaty oj tam oj tam.....