Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Espace IV 2.0 T LPG - Ciekawy przypadek z cewka i zapłonowymi.

01 Cze 2020 09:54 318 8
  • Poziom 26  
    Witam.
    Pacjent jak w opisie.
    W trakcie jazdy stracił moc, pojawił się check engine. Na jalowym dziwnie buja. By sprawdzić która cewka poszła zacząłem wyjmować po kolei kostki z cewek. Pierwsza i ostatnia jak wyjmuje powoduje gasniecie auta. Środkowe jak wyjmuje zmienia się dźwięk silnika, po włożeniu wraca do poprzedniego. Dziwne, może mi ktoś wytłumaczyć na chłopski rozum?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 26  
    Cewka nie zawsze psuje się zero-jedynkowo sprawna/niesprawna. Uzwojenie wtórne cewki to dużo zwoi. Mogło tak się stać, że tylko część uzwojenia przebiła, co oznacza mniejsze napięcie/energie iskry.
    Mało prawdopodobne, żeby dwie cewki jednocześnie padły - to raczej nie ich wina. Możesz zamienić wewnętrzne z zewnętrznymi? Dlaczego nie zaczynasz od błędów, przecież lampka świeci ??

    Przy niedomaganiu dwóch sąsiadujących cylindrów (w tym przypadku 2 i 3) sprawdził bym ciśnienia sprężania.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 33  
    Renault to takie dziwne ustrojstwo która ma swoje pomysły na pewne rzeczy . :D
    Cewki cylindra 1-4 pracują szeregowo . 2-3 również . :D
    Jak wyciągasz wtyczkę z 1 to rozłączasz również 4 .
    W twoim przypadku nieprawidłowość jest prawdopodobnie na jednym z cylindrów 2-3 .
    1-4 pracują prawidłowo i jak je odłączysz to silnik zgaśnie , bo nie pójdzie na jednym cylindrze z pary 2-3 .
    Jak odłączasz parę 2-3 to słyszysz zmianę w pracy bo odłączasz jeszcze jeden cylinder , a 1-4 ciągną silnik . :D
  • Poziom 26  
    Wykręciłem świece i przejrzałem.
    1,2,3 ok, 4 brudna brak iskry. Dziś założyłem nowe ngk. Auto nadal buja. Jutro zamieniam cewki i świece. Jak wciąż 4 będzie brudna i bujać jadę z kostką.
  • Poziom 18  
    Sprawdź odporność wtryskiwaczy paliwa.
    Ostatnio mailem wypadnie zapłonu na różnych cylindrach w takim aucie I okazało się że dwa wtryskiwacze miały za niska oporność .
  • Poziom 26  
    Blicek napisał:
    Możesz zamienić wewnętrzne z zewnętrznymi?

    Zrobiłem to zanim zadałem pytanie na Elektrodzie.
    Cytat:
    Dlaczego nie zaczynasz od błędów, przecież lampka świeci ??

    Zrobiłem to zanim zadałem pytanie na Elektrodzie. Teraz miałem problem z odczytaniem błędów, ddt2000 nie widział mi żadnych błędów.
    Cytat:
    Przy niedomaganiu dwóch sąsiadujących cylindrów (w tym przypadku 2 i 3) sprawdził bym ciśnienia sprężania.

    Zrobiłem to zanim zadałem pytanie na Elektrodzie. Ciśnienie 12,5 bara na każdym.
  • Poziom 40  
    Spróbuj na benzynie pojeździć. Może wtrysk LPG popuszcza?
  • Poziom 26  
    Jeżdżę już cały czas na benzynie. Po wymianie świec objaw taki sam, nawet gorzej. Wywalam świece z silnika, skręcam je razem i podpinam pod cewki. Wywalam przekaźnik od pompy i patrzę która znowu. Potem zmiana cewek i świec. Nie pomoże, zostają kostki. Nie pomoże, zostaje mechanik.
    W sumie, myślę tak o tych wtryskach. Ale wtedy na LPG powinno być ok, a trzęsie i tu i tu.. Kurcze, normalnie nie mam ochoty pruć wiązki przewodów..
  • Poziom 26  
    Problem rozwiązany. Na wstępie - wyciągnięcie przekaznika od pompy wyłącza elektrykę od cewek. Nie zdiagnozuje się tak. Błędne działanie.
    Uszkodzoną była cewka na czwartym garze. Mimo prawidłowej oporności od strony kostek, nie dawała iskry na świece. Podobno to częsta usterka w tych silnikach. Wymiana cewki pomogła. Co prawda używka, ale tymczasowo. Możliwe, że zmienię obie - pierwszą i czwartą. Koszt cewki - planuje jakąś markową do 150 PLN. Dodatkowo nie zakładam górnej osłony na silnik, bo może to też mieć jakiś wpływ. Dziękuję kolegom biorącym udział w dyskusji :-)