Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Laguna II - Usterka alternatora ?

Vorphalac 01 Jun 2020 13:42 753 7
  • #1
    Vorphalac
    Level 9  
    Witam
    Problem dotyczy Renault Laguny II 2007 - od pewnego czasu po bezproblemowym odpalaniu samochodu, przy próbie wyjazdu z parkingu zapala się kontrolka akumulatora z komunikatem o błędzie ładowania. Komunikat pojawia się przy manewrowaniu kierownicą i wspomaganie przestaje działać. Po ruszeniu samochodem i podczas dalszej jazdy zazwyczaj już nie pojawiają się problemy. Kolejne objawy to, przy dłuższej jeździe, przy postoju na luzie, auto zaczyna się dusić, szarpać ale finalnie nie gaśnie oraz nie wypluwa żadnego komunikatu na desce.
    Na początku zauważyłem że ma to związek z włączoną klimatyzacją i po jej wyłączeniu wszystko wracało do normy, ale od pewnego czasu dzieje się tak przy wyłączonych urządzeniach typu klimatyzacja lub radio. Czy można obstawiać problem z alternatorem ?
    Proszę jeszcze o wskazówkę, ponieważ samoczynnie skasował się licznik inspekcji i po wciśnięciu przycisku kasowania najpierw pojawia się licznik z zapamiętanym przebiegiem do przejechania, a później ustawia się na 15000 - jest jakiś sposób aby wrócić do pierwotnego stanu licznika inspekcji, który gdzieś tam w pamięci pozostaje, a mimo to go nie wyświetla ?
  • #3
    Vorphalac
    Level 9  
    Tak, silnik pracuje głośniej i wydaje dziwne odgłosy momentami.
  • Helpful post
    #5
    freebsd
    Level 39  
    Sprawdź koło pasowe u mechanika.
  • Helpful post
    #6
    koleś kit
    Level 39  
    Sprawdzić to trzeba nie tylko koło pasowe ale cały napęd osprzętu razem z kołem alternatora.
  • Helpful post
    #7
    wodzu_1
    Level 25  
    Vorphalac wrote:
    przy próbie wyjazdu z parkingu zapala się kontrolka akumulatora z komunikatem o błędzie ładowania. Komunikat pojawia się przy manewrowaniu kierownicą i wspomaganie przestaje działać.

    Wspomaganie elektryczne pobiera wtedy dużo prądu, po ruszeniu samochodu, w czasie jazdy, prąd pobierany przez wspomaganie zdecydowanie maleje.
    Vorphalac wrote:
    Na początku zauważyłem że ma to związek z włączoną klimatyzacją i po jej wyłączeniu wszystko wracało do normy, ale od pewnego czasu dzieje się tak przy wyłączonych urządzeniach typu klimatyzacja lub radio.

    Redukując pobór prądu przez owe urządzenia, problem czasowo ustępował, ale nastąpiła pewnie stopniowa degradacja kół pasowych i całego napędu osprzętu silnika.
  • #8
    Vorphalac
    Level 9  
    Diagnoza mechanika - wymiana koła pasowego, paska oraz rolki napinacza, po wymianie objawy zniknęły.