Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Fabia MPI 44kw - Utrata mocy podczas jazdy,mocno falujące obroty na biegu

mirek1968 01 Jun 2020 20:14 2736 13
Automation24.pl
  • #1
    mirek1968
    Level 13  
    Mam problem z moją Skodą Fabią polegający na chwilowej utracie mocy (brak reakcji na pedał gazu) szarpanie podczas jazdy a czasami na biegu jałowym zwłaszcza na skrzyżowaniu mocno skaczące obrotu (pomiędzy 800 do nawet 600 obr/min wg. wskazania obrotomierza.
    Brak błędów według VCDS Lite oraz brak błędu check engine jedynie sporadycznie ale nie za każdym wariowaniem obrotów pojawia się błąd
    1 Fault Found:
    16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
    P0171 - 35-00 - -.

    Wymieniłem świece,filtry powietrza i paliwa oraz cewkę zapłonową,przepustnicę na inną używaną i bez poprawy.
    Byłem u dwóch mechaników i nic...,nie znaleźli.
    Dodatkowym problemem jest utrudniona diagnoza Interfejsem VAG USB KKL + kabel OBD2 z powodu słabego sygnału komunikacji po załączeniu zapłonu oraz utratą komunikacji po odpaleniu silnika.Ten sam problem z komunikację po odpaleniu silnika mieli także oprócz mnie ci dwaj mechanicy ze swoim profesjonalnym oprogramowaniem a więc mój interfejs jest ok.
    Od razu pragnę poinformować że nie jestem mechanikiem samochodowym.
    Jeśli Ktoś z Was ma jakieś pomysły to proszę o pomoc i sugestie.
  • Automation24.pl
  • #2
    mobil6000
    Level 15  
    Piszesz że te falowanie i utrata mocy są tylko chwilowe ?
    Czyli w momencie diagnostyki kompem silnik chodzi równo , najłatwiej jest jak usterka występuje cały czas.
    Tak czy siak ciśnienie paliwa do sprawdzenia , ewentualne podciśnienia , wężyki,kolektor lewe powietrze
    Objawy takie mogą występować przy niesprawnym map sensor
    Przepustnice wymieniłeś oby była dobra
  • #3
    mirek1968
    Level 13  
    W momencie diagnostyki kompem mam przekręcony tylko kluczyk (włączony zapłon) a samochód nie jest odpalony ponieważ jak go odpalę tracę połączenie.
    Ciśnienie paliwa sprawdzałem przed listwą wtryskową po odpaleniu auta było około 2,5 Bara.
    Zakładam że przepustnica jest dobra bo taki sam sporadyczny efekt na jednej jak i drugiej,ale mogę się mylić,(nowa to koszt około 450zł).
    Co do mapsensora do doczytałem że w tym czujniku jest pomiar ciśnienia ale także temperatury powietrza na dolocie.(dwie czujki w jednej obudowie).
    Vag pokazuje dwa pomiary temperatury z dwóch czujników,jeden to pewnie czujnik cieczy chłodzącej na termostacie a drugie to mapsensor.
    Przed odpaleniem samochodu temperatury te były zbliżone i porównywalne z temperaturą otoczenia.
    Także ciśnienie na mapsensorze przed odpaleniem samochodu było zbliżone do temperatury otoczenia względem mojej pogodynki.
    Wymontowałem wcześniej i pomierzyłem rezystancje multimetrem na stykach mapsensora w temperaturze pokojowej(na fotce widać wyniki pomiarów).

    Wysyłam krótki filmik jak stałem dziś na skrzyżowaniu i zaczął wariować na tym filmiku to te pierwsze 8 sekund potem dodałem gazu ale od początku do tych 12 sek nic nie dotykałem tylko nagrywałem . - zdążyło się samo uspokoić po 8 sekundach wariacji.
  • #4
    mobil6000
    Level 15  
    Diagnostyki nie zrobisz bo zrywa połączenie ,
    zostaje ci sprawdzić wszystkie masy i zasilanie sterownika , kable w okolicy akumulatora lubiały gnić wiązka leci wzdłóż podłóżnicy
    Utrata komunikacji - jeśli ja bym nic z kablami nie znalazł w tym przypadku pewnie bym sterownik silnika podmienił na inny
  • Automation24.pl
  • #5
    maszan
    Level 25  
    To cisnienie paliwa ciut male - powinno byc 3Bar. Uszczelka miedzy kolektorem a glowica sprawdzona? To jest OHV skodowska?Czesty problem byl na tym polaczeniu - polecam uszczelke jednoczesciowa z Favority.
  • #6
    mirek1968
    Level 13  
    Najpierw do mobil6000 sprawdzę w piątek masy ,zasilanie sterownika i połączenia pomiędzy gniazdem diagnostycznym a sterownikiem silnika bo wtedy więcej czasu pewnie znajdę. Nie wiem tylko czy podmiana sterownika jest prostą czynnością bo nie robiłem tego jeszcze nigdy.Tzn. nie chodzi mi o fizyczną podmianę bo to 20 minut roboty ale o ewentualne zaprogramowanie potem sterownika VAG-iem.
    Teraz pytanie do maszan "To ciśnienie paliwa ciut male - powinno byc 3Bar" ja mam 2,5Bara czy to może świadczyć o niewydolności pompy paliwa czy może o zablokowanym lub niewłaściwym filtrze paliwa.
    Na obecnym filtrze paliwa Bosch 0450905925 przejeździłem 30 tys km.
    Z tego co czytałem ten filtr ma regulator ciśnienia ustawiony na 3 Bary a ja mam tylko 2,5Bara może tu jest problem?.

    Co do "Uszczelka miedzy kolektorem a glowica sprawdzona?" czy tu chodzi o uszczelkę pod głowicą? czy inną?.
    Proszę wyślij mi jakiś link do uszczelki o której myślisz lub zdjęcie z netu.
    ruga sprawa w jaki sposób mam ją sprawdzić? bez demontażu.
  • #7
    maszan
    Level 25  
    Nie odpowiedziales jaki to silnik? Czeski OHV Skody? Uszczelka pod glowica to miedzy blokiem a glowica, a tu chodzi miedzy kolektorem ssacym a glowica. Jesli tak to ori sa zastosowane pewnie takie uszczelki :
    https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kolektora-ssacego-skoda-130-i-inne-9324696075
    A ja Ci polecam taka:
    https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kolektora-skoda-favorit-felicia-felicja-9000540942
    Trza co prawda odkrecic kolektor wydechowy , ale nie ma problemow ze ciagnie lewe powietrze. Jak sprawdzic : psikac na polaczenie plakiem/ zmywaczem do hamulcow gdy silnik pracuje na wolnych obrotach( lub uzyc dymu papierosowego jesli jestes palaczem) - jesli jest jakas reakcja w pracy to masz nieszczelnosc (dym z papierosa bedzie zaciagac).
    Co do pompy to jaki przebieg? Moze byc pompa moze byc filtr - chyba taniej zmienic filtr na probe.
    Tak czytam te objawy i ojciec w Felici 1.3MPI mial identyczne . Auto na LPG chodzilo bez problemu a na benzynie mial takie odpaly. Finalnie okazalo sie ze pompa paliwa miala juz krotkie szczotki i cyrki sie dzialy gdy gubily styk z komutatorem. Po wymianie auto smigalo bez zadnych problemow na obu paliwach. Co prawda pompa zamiennik wytrzymala pol roku , ale juz ori Bosch jezdzil do konca zycia tej Felki.
  • #8
    hobbista
    Level 19  
    mirek1968 wrote:
    Na obecnym filtrze paliwa Bosch 0450905925 przejeździłem 30 tys km.
    Z tego co czytałem ten filtr ma regulator ciśnienia ustawiony na 3 Bary
    Mogę się mylić ale patrząc tu i tam filtr z tym numerem jest bez regulatora. Przekłada się stary , dotychczasowy.
  • #9
    mirek1968
    Level 13  
    Rozpocznę od maszan.
    Mam Fabię z silnikiem czeskim 1,4 44kw (60KM) 8-zaworowym.
    Ja tym samochodem zrobiłem około 100 000 km pompę nie wymieniałem nigdy a czy poprzedni właściciel wymienił tego nie wiem.Samochód ma przejechane
    310 000 km.Dzięki za informację w sprawie uszczelki kolektora ssącego przyjrzę się temu w wolnej chwili.
    Zastanawiam się nad tym co mówiłeś o szczotkach ,wydaje mi się że te silniki pomp paliwa nie posiadają szczotek ale mogę się mylić.

    Teraz kolega hobbista jutro sprawdzę filtr paliwa jaki mam zamontowany ponieważ robił to mechanik jakiś czas temu i nie wiem co tam wsadził,wiem że oryginał powinien być z regulatorem ustawionym na 3 Bary-sprawdzę to i dam znać.
  • #11
    mirek1968
    Level 13  
    Koszt nowej dobrej jakości pompy jest dość duży.
    Zauważyłem w internecie wkład pomy paliwa tzw.zamiennik:

    https://www.skodaczesci.pl/sklep/461/Pompa_paliwa_wklad_pompy_paliwa_Skoda_MPI-6U0919051FZ

    Nie wiem tylko czy warto go kupić i ile wytrzyma.
    Zauważyłem dziś że mój filtr paliwa wymieniony przez mechanika około 3 lata temu jest pordzewiały -dziwne trochę jak na 3 lata pracy.
    Zamówiłem dziś nowy tym razem sam sobie wymienię.
    Mam pytanie czy te złącza kolankowe które dochodzą do króćców mojego filtra są wciskane czy też inaczej,pytam bo nie chciałbym czegoś urwać z niewiedzy.
    W załączniku fotka.
  • #12
    maszan
    Level 25  
    Skoro auto jezdzi na benzynie to nie polecam Ci Viki jako zamiennika- jak trafisz to pojezdzi a jak nie to pol roku i kolejna. Robota przy wymianie niefajna.
    Jak juz to minimum np. Magneti Marelli:
    https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-audi-a2-a3-a4-1-4-1-6-1-8t-2-4-3-0-8671659548 - tylko sprawdz po numerach czy podpasuje. Montowalem taka w Leonie 1.4 (tzn tej firmy) i smigala ok.
    Tu masz cos co mozna zakladac:
    https://allegro.pl/oferta/vdo-pompa-paliwa-vw-golf-polo-octavia-leon-audi-a3-8563582252
    https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-bosch-0986580824-vw-audi-seat-skoda-7962763475
    https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-skoda-fabia-i-1-0-1-2-1-4-2-0-9025157393
  • #13
    hobbista
    Level 19  
    mirek1968 wrote:
    Zamówiłem dziś nowy
    Zardzewiały masz regulator ciśnienia bo tak jak wyżej napisałem jest przełożony stary , stary od początku żywotności auta. Kup nowy filtr , droższy , ze zintegrowanym regulatorem ciśnienia.
  • #14
    mirek1968
    Level 13  
    Wymieniłem filtr paliwa ale niestety problem sporadyczny i mocno falującymi obrotami nadal się zdarzają pomimo braku błędów w komputerze silnika i centrali.
    Ze względu na to że problem jest sporadyczny a samochód jest już dosyć wiekowy myślę że wymiana droższych. części takich jak komputer silnika czy nawet nowa pompa paliwa na chybił trafił jest nie opłacalne.
    Zamykam temat jako nie rozwiązany.
    Dziękuję wszystkim za porady i pozdrawiam serdecznie.