Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI 80, 1989r. 1,8 przerwanie obwodu stacyjka- rozrusznik

04 Paź 2005 21:59 3282 9
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam urwany przewód + przy samej stacyjce idący do rozrusznika, pozostałe przewody wpięte poprawnie. Włączyłem rozruch, czy mogło to spowodować uszkodzenie zapłonu?? Lub czegoś innego. Proszę o pomoc.
  • Poziom 21  
    Raczej nic nie powinno sie stać.Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Wytłumacz jaśniej o co biega, i w czym problem.
  • Poziom 20  
    W którym miejscu urwany? Przy samej stacyjce czy gdzieś na przewodzie, czy przewód jest zaizolowany i czy nie dotyka masy? Napisz coś wiecej.
  • Poziom 24  
    Sam kabel idący do rozrusznika nie jest groźny dla masy.
    Kostkę od stacyjki możesz odpiąć i albo wymienić złącze na nowe albo dolutować stary kabel.
  • Poziom 10  
    Zacznę od początku. Wyjechałem rano z garażu ( zapalił normalnie), zgasiłem i nie chciał póżniej zapalić. Połączyłem ten przewód od rozrusznika, lecz nie mam iskry na .

    Dodano po 5 [minuty]:

    świecy zapłonowej. A może to wina alarmu(Cyklop) ? Miałem niedawno zakładany. U mnie jest moduł zapłonowy może ktoś napisze jak go sprawdzić bo ja nie mam pojęcia co mogło się zepsuć. Pozdrawiam

    Dodano po 13 [minuty]:

    rozrusznik kręci , nie ma zwarcia brak tylko iskry, cewka zapłonowa ma przejście. wszystkie przewody od modułu mają przejścia.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Sprawdź czy po włączeniu zapłonu na zacisku 15 cewki masz napięcie(≈napięcie akumulatora).Jeżeli nie to padł moduł.
    Jak masz napięcie to przewód WN od cewki do rozdzielacza odłącz od rozdzielacza i zewrzyj do masy. Następnie podłaczdo zacisków cewki 1 i 15 lampke kontrolną. Przy kręceniu rozrusznikiem lampka musi migać. Jeżeli nie miga to czujnik halla (w rozdzielaczu) jest do wymiany lub przewody prowadzące do niego są uszkodzone.
    PS. Alarm też może blokować zapłon.
  • Poziom 10  
    dzięki za radę. Zgodnie z nią muszę wymienić moduł(przy włączonym zapłonie(nie rozruszniku) nie ma stałego 12v na cewce wcześniej jeszcze się pojawiało chwilowo i zanikało-bez kręcenia rozrusznikiem a teraz już go nie ma) . Tylko jedno pytanie jak sprawdzić czujnik Halla zakładając że moduł jest niesprawny. Pytam bo ten moduł troszkę kosztuje :D.
  • Poziom 20  
    To pojawianie i znikanie napięcia jest podejrzane. Sprawdź podłączenie wszyskich przewodów prowadzących do cewki szczególnie ten na zacisku 15 który idzie do stacyjki bo jeżeli nie ma na nim napięcia po odłączeniu od cewki to przyczna jest gdzieś na drodze stacyjka-cewka.Żeby sprawdzić zapłon podłącz na zacisk 15 plus bezpośrednio z akumulatora i spróbuj odpalić.
  • Poziom 10  
    Dzięki wymieniłem wczoraj moduł i to on był przyczyną awarii. Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Auto działa bez zarzutu