Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przyłączenie fotowoltaiki do sieci Energa - opóźnienie procesu wymiany licznika

02 Cze 2020 15:15 1161 17
  • Poziom 3  
    Kompletny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami o przyłączenie mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci Energa złożony 4 maja 2020. W dalszym ciągu nie mam informacji, kiedy nastąpi fizyczna wymiana licznika na dwukierunkowy. Licznik zainstalowany w skrzynce na zewnątrz budynku, więc jest swobodny dostęp. Biuro obsługi Energa Operator proponuje uzbroić się w cierpliwość i czekać. Z informacji od instalatora paneli wynika, że wnioski innych klientów z kwietnia 2020 o przyłączenie do sieci nie zostały jeszcze zrealizowane. Mamy teraz czerwiec 2020.

    Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie, ile to teraz trwa, czy należy złożyć skargę do URE (Urząd Regulacji Energetyki) na opieszałość i brak realizacji wniosku w ustawowym terminie 30 dni?
    Jakie są czasy oczekiwania na przyłączenie fotowoltaiki w innych sieciach Enea, Tauron, PGE?
  • Poziom 3  
    3301 napisał:
    w tauron ostatnio 19 dni

    W Energa Operator nie potrafią powiedzieć, czy wniosek o przyłączenie do sieci wysłany elektronicznie jest prawidłowo przyjęty i czy jest procesowany. Nie odpisują na e-maile. Równie dobrze mogą po dwóch miesiącach powiedzieć, że nie otrzymali wniosku i mam ponownie wysłać dokumenty. A czas 30 dni na realizację wniosku będzie biegł na nowo.
  • Poziom 25  
    Tauron pod względem przyłączeń jest chyba najbardziej przyjazny, wysyłając ZM na adres mailowy dostajesz potwierdzenie i nr. na który powołujesz się dzwoniąc na infolinię i masz info na jakim etapie jest zgłoszenie
  • Poziom 43  
    Klient awanturujacy sie idzie na dno szudlady .. A tak na serio to założą, spokojnie ...to ich biznes 20% biorą za damski c.....
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Wniosek do Energii złożony 20 kwietnia, 15 maja mail z informacją, że zgłoszenie zostało zweryfikowane jako kompletne. 19 maja telefon z działu technicznego z terminem wymiany.
    22 maja przyjechał monter aby wymienić licznik na model ze zdalnym odczytem. Konto na portalu mojlicznik aktywne od 30 maja (brak na nim ciągle bieżących odczytów).
    1 czerwca mail z certyfikatem potwierdzającym przyłączenie mikroinstalacji do sieci operatora - od razu zrobiłem zgłoszenie z tym certyfikatem do energa-obrót - nie dostałem maila potwierdzającego ale telefonicznie potwierdziłem że dotarł - teraz mają trzy tygodnie na aneks do umowy kompleksowej. Pierwsza faktura może być do 3 miesięcy po podłączeniu.
    Tak więc jeszcze kawałek czasu do zakończenia całego procesu.
  • Poziom 3  
    noogi napisał:
    Wniosek do Energii złożony 20 kwietnia, 15 maja mail z informacją, że zgłoszenie zostało zweryfikowane jako kompletne. 19 maja telefon z działu technicznego z terminem wymiany.
    22 maja przyjechał monter aby wymienić licznik na model ze zdalnym odczytem.

    Czekam, więc z niecierpliwością, że u mnie będzie podobnie. Irytujący jest brak jakiejkolwiek informacji o numerze zgłoszenia wniosku i dacie jego wpływu. Bez tych informacji nie wiadomo, czy wniosek wpłynął poprawnie do Energi Operator.

    Inna kwestia to wymówka Energi, że jest koronawirus i procedura jest opóźniona na bliżej nieokreślony czas.
  • Poziom 22  
    noogi napisał:
    ... - teraz mają trzy tygodnie na aneks do umowy kompleksowej. ...


    Aneksu nie dostaniesz. Przyjdzie pismo z informacja, ze zostałeś zarejestrowany jako prosument i stara umowa kompleksowa obowiązuję bez potrzeby aneksowania a wraz z nią dwumiesięczny okres rozliczeniowy, chyba ze miałeś rozliczenia "rzeczywiste" to i co miesiąc będą cie rozliczać.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jacobi_ napisał:
    noogi napisał:
    Wniosek do Energii złożony 20 kwietnia, 15 maja mail z informacją, że zgłoszenie zostało zweryfikowane jako kompletne. 19 maja telefon z działu technicznego z terminem wymiany.
    22 maja przyjechał monter aby wymienić licznik na model ze zdalnym odczytem.

    Czekam, więc z niecierpliwością, że u mnie będzie podobnie. Irytujący jest brak jakiejkolwiek informacji o numerze zgłoszenia wniosku i dacie jego wpływu. Bez tych informacji nie wiadomo, czy wniosek wpłynął poprawnie do Energi Operator.

    Inna kwestia to wymówka Energi, że jest koronawirus i procedura jest opóźniona na bliżej nieokreślony czas.


    U mnie sąsiad czeka już dwa miesiące. Najpierw "zgubili" jego wniosek złożony elektronicznie i po awanturze się odnalazł. Teraz powołując się na koronawirusa ciągle zwodzą go z terminem montażu licznika...ciągłe słyszy "na dniach". Składaj skargę do URE.
  • Poziom 16  
    Witam

    Kolega też czekał na wymianę licznika z" energii" ponad 1,5 miesiąca .
    Monterzy przy wymianie mówili że liczników jest mało z powodu wirusa,
    dostawy z chin się opóźniają .

    Pozdrawiam
  • Poziom 3  
    Wygląda na to, że mózgi monterów Energii zaatakował wirus głupoty. Koronowirusowa wymówka.
  • Poziom 19  
    W Tauronie ,opolskie miałem założony licznik w ciągu 2 tygodni, wszystkie dokumenty przyszły w następnym tygodniu, tak że mogłem złożyć wniosek o dotację.
  • Poziom 15  
    W marcu złożyłem kwity o modernizacje . Dziś 5 czerwiec i cisza z Energa
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Właśnie przyszło potwierdzenie z Energii o zakwalifikowaniu jako prosumenta energii elektrycznej, pięć dni od przesłania certyfikatu.
  • Poziom 3  
    @noogi Czy możesz podać jaki typ licznika dwukierunkowego zastosowano u Ciebie? U mnie SagemCom T213, który nie pozwala na zdalny odczyt danych na stronie MojLicznik Energa.
  • Poziom 12  
    Cześć,
    Mam OTUS 3 z modemem DGT i dołączoną antenką gsm.
  • Poziom 1  
    Tak informacyjnie: Wniosek o przyłączenie instalacji PV złożony 03.08.2020 przez formularz na stronie ENERGA. Wymiana licznika nastąpiła 26.08.2020.
  • Poziom 10  
    Nic nie mów. U mnie montaż był w marcu. Licznik pod koniec maja. Jest połowa września, dopiero przyszła pierwsza faktura. Energa, gmina ościenna Gdańska