Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przyłączenie fotowoltaiki do sieci Energa - opóźnienie procesu wymiany licznika

Jacobi_ 02 Jun 2020 15:15 3768 33
  • #1
    Jacobi_
    Level 4  
    Kompletny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami o przyłączenie mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci Energa złożony 4 maja 2020. W dalszym ciągu nie mam informacji, kiedy nastąpi fizyczna wymiana licznika na dwukierunkowy. Licznik zainstalowany w skrzynce na zewnątrz budynku, więc jest swobodny dostęp. Biuro obsługi Energa Operator proponuje uzbroić się w cierpliwość i czekać. Z informacji od instalatora paneli wynika, że wnioski innych klientów z kwietnia 2020 o przyłączenie do sieci nie zostały jeszcze zrealizowane. Mamy teraz czerwiec 2020.

    Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie, ile to teraz trwa, czy należy złożyć skargę do URE (Urząd Regulacji Energetyki) na opieszałość i brak realizacji wniosku w ustawowym terminie 30 dni?
    Jakie są czasy oczekiwania na przyłączenie fotowoltaiki w innych sieciach Enea, Tauron, PGE?
  • #3
    Jacobi_
    Level 4  
    3301 wrote:
    w tauron ostatnio 19 dni

    W Energa Operator nie potrafią powiedzieć, czy wniosek o przyłączenie do sieci wysłany elektronicznie jest prawidłowo przyjęty i czy jest procesowany. Nie odpisują na e-maile. Równie dobrze mogą po dwóch miesiącach powiedzieć, że nie otrzymali wniosku i mam ponownie wysłać dokumenty. A czas 30 dni na realizację wniosku będzie biegł na nowo.
  • #4
    3301
    Level 29  
    Tauron pod względem przyłączeń jest chyba najbardziej przyjazny, wysyłając ZM na adres mailowy dostajesz potwierdzenie i nr. na który powołujesz się dzwoniąc na infolinię i masz info na jakim etapie jest zgłoszenie
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Klient awanturujacy sie idzie na dno szudlady .. A tak na serio to założą, spokojnie ...to ich biznes 20% biorą za damski c.....
  • Helpful post
    #7
    noogi
    Level 13  
    Wniosek do Energii złożony 20 kwietnia, 15 maja mail z informacją, że zgłoszenie zostało zweryfikowane jako kompletne. 19 maja telefon z działu technicznego z terminem wymiany.
    22 maja przyjechał monter aby wymienić licznik na model ze zdalnym odczytem. Konto na portalu mojlicznik aktywne od 30 maja (brak na nim ciągle bieżących odczytów).
    1 czerwca mail z certyfikatem potwierdzającym przyłączenie mikroinstalacji do sieci operatora - od razu zrobiłem zgłoszenie z tym certyfikatem do energa-obrót - nie dostałem maila potwierdzającego ale telefonicznie potwierdziłem że dotarł - teraz mają trzy tygodnie na aneks do umowy kompleksowej. Pierwsza faktura może być do 3 miesięcy po podłączeniu.
    Tak więc jeszcze kawałek czasu do zakończenia całego procesu.
  • #8
    Jacobi_
    Level 4  
    noogi wrote:
    Wniosek do Energii złożony 20 kwietnia, 15 maja mail z informacją, że zgłoszenie zostało zweryfikowane jako kompletne. 19 maja telefon z działu technicznego z terminem wymiany.
    22 maja przyjechał monter aby wymienić licznik na model ze zdalnym odczytem.

    Czekam, więc z niecierpliwością, że u mnie będzie podobnie. Irytujący jest brak jakiejkolwiek informacji o numerze zgłoszenia wniosku i dacie jego wpływu. Bez tych informacji nie wiadomo, czy wniosek wpłynął poprawnie do Energi Operator.

    Inna kwestia to wymówka Energi, że jest koronawirus i procedura jest opóźniona na bliżej nieokreślony czas.
  • #9
    BikeBarian
    Level 23  
    noogi wrote:
    ... - teraz mają trzy tygodnie na aneks do umowy kompleksowej. ...


    Aneksu nie dostaniesz. Przyjdzie pismo z informacja, ze zostałeś zarejestrowany jako prosument i stara umowa kompleksowa obowiązuję bez potrzeby aneksowania a wraz z nią dwumiesięczny okres rozliczeniowy, chyba ze miałeś rozliczenia "rzeczywiste" to i co miesiąc będą cie rozliczać.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jacobi_ wrote:
    noogi wrote:
    Wniosek do Energii złożony 20 kwietnia, 15 maja mail z informacją, że zgłoszenie zostało zweryfikowane jako kompletne. 19 maja telefon z działu technicznego z terminem wymiany.
    22 maja przyjechał monter aby wymienić licznik na model ze zdalnym odczytem.

    Czekam, więc z niecierpliwością, że u mnie będzie podobnie. Irytujący jest brak jakiejkolwiek informacji o numerze zgłoszenia wniosku i dacie jego wpływu. Bez tych informacji nie wiadomo, czy wniosek wpłynął poprawnie do Energi Operator.

    Inna kwestia to wymówka Energi, że jest koronawirus i procedura jest opóźniona na bliżej nieokreślony czas.


    U mnie sąsiad czeka już dwa miesiące. Najpierw "zgubili" jego wniosek złożony elektronicznie i po awanturze się odnalazł. Teraz powołując się na koronawirusa ciągle zwodzą go z terminem montażu licznika...ciągłe słyszy "na dniach". Składaj skargę do URE.
  • #10
    pief
    Level 17  
    Witam

    Kolega też czekał na wymianę licznika z" energii" ponad 1,5 miesiąca .
    Monterzy przy wymianie mówili że liczników jest mało z powodu wirusa,
    dostawy z chin się opóźniają .

    Pozdrawiam
  • #11
    Jacobi_
    Level 4  
    Wygląda na to, że mózgi monterów Energii zaatakował wirus głupoty. Koronowirusowa wymówka.
  • #12
    bodziot
    Level 20  
    W Tauronie ,opolskie miałem założony licznik w ciągu 2 tygodni, wszystkie dokumenty przyszły w następnym tygodniu, tak że mogłem złożyć wniosek o dotację.
  • #13
    leonada
    Level 15  
    W marcu złożyłem kwity o modernizacje . Dziś 5 czerwiec i cisza z Energa
  • Helpful post
    #14
    noogi
    Level 13  
    Właśnie przyszło potwierdzenie z Energii o zakwalifikowaniu jako prosumenta energii elektrycznej, pięć dni od przesłania certyfikatu.
  • #15
    Jacobi_
    Level 4  
    @noogi Czy możesz podać jaki typ licznika dwukierunkowego zastosowano u Ciebie? U mnie SagemCom T213, który nie pozwala na zdalny odczyt danych na stronie MojLicznik Energa.
  • #16
    noogi
    Level 13  
    Cześć,
    Mam OTUS 3 z modemem DGT i dołączoną antenką gsm.
  • #17
    sergimoral
    Level 2  
    Tak informacyjnie: Wniosek o przyłączenie instalacji PV złożony 03.08.2020 przez formularz na stronie ENERGA. Wymiana licznika nastąpiła 26.08.2020.
  • #18
    Fili_P
    Level 10  
    Nic nie mów. U mnie montaż był w marcu. Licznik pod koniec maja. Jest połowa września, dopiero przyszła pierwsza faktura. Energa, gmina ościenna Gdańska
  • #19
    daro31ie
    Automation specialist
    Witam
    Właśnie osobiście borykam się z Energią w sprawie przyłączenia mikro instalacji.
    Mam kompletnie dość. Nie odpowiadają na maile, wysłane dokumenty niby nie docierają po prostu jeden wielki bałagan.
    Całe to BOK w Gdańsku to jakaś kpina.
  • #20
    noogi
    Level 13  
    Dobra Zmiana - teraz to takie przytulisko dla różnych pociotków..
  • #21
    strucel
    Level 32  
    A kiedy nie było? Całe rodzinne klany tam pracuja dwa albo i trzy pokolenia.
    Choć ja akurat nie mogę narzekać, dokumenty wszystkie doszły przez ich skrzynkę podawczą , oni żadnych uwag nie mieli i w 2 tygodnie miałem zmieniony licznik.
  • #22
    Cytro12
    Level 26  
    Tiaa każdy marzy żeby pracować w BOK za 2300/mc co wy wygadujecie? Właśnie dlatego tak to wygląda bo rekrutują z ulicy KAŻDEGO bez żadnego pojęcia.

    Dobra zmiana, czerwoni pedałujący ekolodzy czy Platforma kolesi rekrutuje rodzinę na dobrze płatne wysokie stanowiska a nie na telefoniarza w BOK.
  • #23
    strucel
    Level 32  
    Coś ci się pomyliło energa nawet nie wiem czy ma telefoniczny bok czyli stada telefoni/stów/stek..
  • #24
    daro31ie
    Automation specialist
    Wutam
    Moje odczucia są bardzo negatywne. Nie zdawałem sobie sprawy, że takie firmy jeszcze istnieją.
    Człowiek całe życie się uczy😀
  • #25
    Cytro12
    Level 26  
    strucel wrote:
    Coś ci się pomyliło energa nawet nie wiem czy ma telefoniczny bok

    Tak masz rację, nie wiesz. BOK nr to 555 555 555. Mając takich klientów nie dziwię się, że nie odbierają tel :) ale cieszę się, że pomogłem :)

    Muszę spytać wujka w partii czy by mi roboty nie załatwił jako telefoniarz w BOK widać na forum to marzenie :)
  • #27
    sc444
    Level 11  
    A ja z innej beczki na wiosnę sami z siebie wymienili mi licznik i założyli dwukierunkowy i o dziwo stosownie oprogramowany. ( zainstalowałem 3,3 KWp i na próbnym rozruchu nabiło w pozycji energia oddana 6kW )Ciekawe ile będę czekał na informację aneks czy cokolwiek żeby móc ruszyć. Bo przyjeżdżać chyba nie muszą bo i po co|?
  • #29
    rokbok
    Level 29  
    sc444 wrote:
    A ja z innej beczki na wiosnę sami z siebie wymienili mi licznik i założyli dwukierunkowy i o dziwo stosownie oprogramowany. ( zainstalowałem 3,3 KWp i na próbnym rozruchu nabiło w pozycji energia oddana 6kW )Ciekawe ile będę czekał na informację aneks czy cokolwiek żeby móc ruszyć.


    W Tauronie jest tak, z chwilą wymiany licznika na dwukierunkowy można uruchomić instalację PV, czym później uruchomisz tym więcej stracisz nie produkując energii, żadnego aneksu, pozwolenia, aprobaty z tego powodu nie ma, jedyne co jest to aneks do umowy lub nowa umowa prosumencka, jeżeli takowej nie otrzymałeś to dzwoń na infolinię.
  • #30
    sc444
    Level 11  
    żebyśmy się dobrze zrozumieli .Oni nie wiedzieli ze noszę się z zamiarem instalacji PV ,założyli nowy licznik bo legalizacja poprzedniego się skończyła. Zgłoszenie instalacji przez formularz na Energa wysłałem dopiero 4 dni temu .A licznik mam awansem niejako od wiosny. Chodzi o to że działa w obie strony (APATOR model Norax 1)