Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nieszczelność klimatyzacji Renault Clio 3

03 Cze 2020 16:15 561 11
  • Poziom 9  
    Mam problem z klimatyzacją w Clio 3. Ubywa czynnika. Byłem na pomiarze szczelności i dobiciu klimy. Niestety czynnika nadal ubywa. Z pomiaru szczelności wychodziło, że jest ok. Dzisiaj zauważyłem jakby mokre jak na foto. W dolnej części jakby tłuste. Myślę, że na foto widać problem. Zastanawiam się czy to wina skraplacza czy uszczelnienia przy czujniku. Czy jest możliwe żeby od czujnika tak się to rozchodziło na skraplacz. Sam czujnik jest suchy. Najwięcej tego jest na słupku skraplacza pod czujnikiem na samym dole. Wiem, że tam siedzi chłodnica zespolona. Zastanawiam się czy wymienić cały skraplacz z nową uszczelką pod czujnik czy walczyć z uszczelnieniem przy czujniku. Może ktoś ma doświadczenie i podpowie bo te warsztaty to ręce opadają.
  • Poziom 30  
    Chyba ta szczelność nie do końca była dobrze zrobiona skoro jednak jest przeciek. Może jest uszkodzona chłodnica, ale... bez sprawdzenia szczelności nie będzie wiadomo tak na bank gdzie jest ta nieszczelność.
  • Poziom 9  
    Z pewnością źle to zrobili. Chodzi mi o to czy ta nieszczelność na foto może pochodzić z czujnika czy raczej skraplacz do wymiany. Ta plama to z pewnością olej z układu chłodzenia klimatyzacji bo jest tłusta. Chciałem sam się za to zabrać i zastanawiam się czy wymienić chłodnicę zespoloną czy wymienić uszczelkę przy czujniku.
  • Poziom 30  
    Wymiana uszczelki, wiąże się z rozszczelnieniem układu i na nowo napełnianiem - koszta. Więc lepiej sprawdzić (nie w 5 minut) szczelność a następnie podjąć decyzję o wymianie uszkodzonego elementu. Fakt że czasami uszczelka niby na szczelności jest ok, a pod czynnikiem już nie, ale to są sporadyczne usterki.
  • Poziom 40  
    Niestety chłodnica do wymiany a jest to zespolona chłodnica.
  • Poziom 9  
    Właśnie o to mi chodziło. Też wydaje mi się że raczej ta chłodnica. Cóż trzeba wymienić. Wiem, że sporo rozkręcania typu zderzaki, lampy, pas przedni. Myślałem, żeby zrobić to sam i pojechać tylko na nabicie po wymianie tylko boję się żeby dobrze tzn szczelnie przewody dokręcić itd bo nie mam z tym doświadczenia. Pewnie nowe uszczelnienia też trzeba dać przy wymianie.
  • Poziom 40  
    Nowe uszczelki są z nową chłodnica. Najpierw odzyskaj czynnik to przy nabiciu trochę przyoszczedzisz
  • Poziom 12  
    TomZna napisał:
    Mam problem z klimatyzacją w Clio 3. Ubywa czynnika. Byłem na pomiarze szczelności i dobiciu klimy. Niestety czynnika nadal ubywa. Z pomiaru szczelności wychodziło, że jest ok. Dzisiaj zauważyłem jakby mokre jak na foto. W dolnej części jakby tłuste. Myślę, że na foto widać problem. Zastanawiam się czy to wina skraplacza czy uszczelnienia przy czujniku. Czy jest możliwe żeby od czujnika tak się to rozchodziło na skraplacz. Sam czujnik jest suchy. Najwięcej tego jest na słupku skraplacza pod czujnikiem na samym dole. Wiem, że tam siedzi chłodnica zespolona. Zastanawiam się czy wymienić cały skraplacz z nową uszczelką pod czujnik czy walczyć z uszczelnieniem przy czujniku. Może ktoś ma doświadczenie i podpowie bo te warsztaty to ręce opadają.

    Plama świeci pod ultrafioletem?

    Dodano po 47 [sekundy]:

    madamsz1 napisał:
    Chyba ta szczelność nie do końca była dobrze zrobiona skoro jednak jest przeciek. Może jest uszkodzona chłodnica, ale... bez sprawdzenia szczelności nie będzie wiadomo tak na bank gdzie jest ta nieszczelność.

    To jest skraplacz.
  • Poziom 30  
    Vagers napisał:
    To jest skraplacz.

    Potocznie nazywany chłodnicą klimatyzacji lub kondensatorem :)
  • Poziom 9  
    Nie mam lampy UV, ale czynnik świeci jak się doda jakiś barwnik chyba. Z tego co wiem to nie dawali tego barwnika tylko napompowali azotem i sprawdzali spieniona wodą. Potem napełnili normalnie czynnikiem.
  • Poziom 43  
    Do wymiany chłodnica zespolona ze skraplaczem, najtańszą godną uwagi (polska Termpol)znalazłem na aledrogo- 560 z przesyłką, za kilka dni bedzie rok jak działa bez problemu.
  • Poziom 30  
    3 lata temu wymieniałem chłodnicę w Fordzie (Focus MK3) oryginały straszne dziadostwo i padają nagminnie. Założyłem Nissens, dobrze wykonana, dodatkowo wszystkie uszczelki w komplecie i co ciekawe aluminium pomalowane