Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nieszczelność klimatyzacji Renault Clio 3

TomZna 03 Jun 2020 16:15 2454 11
  • #1
    TomZna
    Level 9  
    Mam problem z klimatyzacją w Clio 3. Ubywa czynnika. Byłem na pomiarze szczelności i dobiciu klimy. Niestety czynnika nadal ubywa. Z pomiaru szczelności wychodziło, że jest ok. Dzisiaj zauważyłem jakby mokre jak na foto. W dolnej części jakby tłuste. Myślę, że na foto widać problem. Zastanawiam się czy to wina skraplacza czy uszczelnienia przy czujniku. Czy jest możliwe żeby od czujnika tak się to rozchodziło na skraplacz. Sam czujnik jest suchy. Najwięcej tego jest na słupku skraplacza pod czujnikiem na samym dole. Wiem, że tam siedzi chłodnica zespolona. Zastanawiam się czy wymienić cały skraplacz z nową uszczelką pod czujnik czy walczyć z uszczelnieniem przy czujniku. Może ktoś ma doświadczenie i podpowie bo te warsztaty to ręce opadają.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    madamsz1
    Level 36  
    Chyba ta szczelność nie do końca była dobrze zrobiona skoro jednak jest przeciek. Może jest uszkodzona chłodnica, ale... bez sprawdzenia szczelności nie będzie wiadomo tak na bank gdzie jest ta nieszczelność.
  • #3
    TomZna
    Level 9  
    Z pewnością źle to zrobili. Chodzi mi o to czy ta nieszczelność na foto może pochodzić z czujnika czy raczej skraplacz do wymiany. Ta plama to z pewnością olej z układu chłodzenia klimatyzacji bo jest tłusta. Chciałem sam się za to zabrać i zastanawiam się czy wymienić chłodnicę zespoloną czy wymienić uszczelkę przy czujniku.
  • #4
    madamsz1
    Level 36  
    Wymiana uszczelki, wiąże się z rozszczelnieniem układu i na nowo napełnianiem - koszta. Więc lepiej sprawdzić (nie w 5 minut) szczelność a następnie podjąć decyzję o wymianie uszkodzonego elementu. Fakt że czasami uszczelka niby na szczelności jest ok, a pod czynnikiem już nie, ale to są sporadyczne usterki.
  • #5
    decybel91
    Level 41  
    Niestety chłodnica do wymiany a jest to zespolona chłodnica.
  • #6
    TomZna
    Level 9  
    Właśnie o to mi chodziło. Też wydaje mi się że raczej ta chłodnica. Cóż trzeba wymienić. Wiem, że sporo rozkręcania typu zderzaki, lampy, pas przedni. Myślałem, żeby zrobić to sam i pojechać tylko na nabicie po wymianie tylko boję się żeby dobrze tzn szczelnie przewody dokręcić itd bo nie mam z tym doświadczenia. Pewnie nowe uszczelnienia też trzeba dać przy wymianie.
  • #7
    decybel91
    Level 41  
    Nowe uszczelki są z nową chłodnica. Najpierw odzyskaj czynnik to przy nabiciu trochę przyoszczedzisz
  • #8
    Vagers
    Level 12  
    TomZna wrote:
    Mam problem z klimatyzacją w Clio 3. Ubywa czynnika. Byłem na pomiarze szczelności i dobiciu klimy. Niestety czynnika nadal ubywa. Z pomiaru szczelności wychodziło, że jest ok. Dzisiaj zauważyłem jakby mokre jak na foto. W dolnej części jakby tłuste. Myślę, że na foto widać problem. Zastanawiam się czy to wina skraplacza czy uszczelnienia przy czujniku. Czy jest możliwe żeby od czujnika tak się to rozchodziło na skraplacz. Sam czujnik jest suchy. Najwięcej tego jest na słupku skraplacza pod czujnikiem na samym dole. Wiem, że tam siedzi chłodnica zespolona. Zastanawiam się czy wymienić cały skraplacz z nową uszczelką pod czujnik czy walczyć z uszczelnieniem przy czujniku. Może ktoś ma doświadczenie i podpowie bo te warsztaty to ręce opadają.

    Plama świeci pod ultrafioletem?

    Dodano po 47 [sekundy]:

    madamsz1 wrote:
    Chyba ta szczelność nie do końca była dobrze zrobiona skoro jednak jest przeciek. Może jest uszkodzona chłodnica, ale... bez sprawdzenia szczelności nie będzie wiadomo tak na bank gdzie jest ta nieszczelność.

    To jest skraplacz.
  • #9
    madamsz1
    Level 36  
    Vagers wrote:
    To jest skraplacz.

    Potocznie nazywany chłodnicą klimatyzacji lub kondensatorem :)
  • #10
    TomZna
    Level 9  
    Nie mam lampy UV, ale czynnik świeci jak się doda jakiś barwnik chyba. Z tego co wiem to nie dawali tego barwnika tylko napompowali azotem i sprawdzali spieniona wodą. Potem napełnili normalnie czynnikiem.
  • #11
    milejow
    Level 43  
    Do wymiany chłodnica zespolona ze skraplaczem, najtańszą godną uwagi (polska Termpol)znalazłem na aledrogo- 560 z przesyłką, za kilka dni bedzie rok jak działa bez problemu.
  • #12
    madamsz1
    Level 36  
    3 lata temu wymieniałem chłodnicę w Fordzie (Focus MK3) oryginały straszne dziadostwo i padają nagminnie. Założyłem Nissens, dobrze wykonana, dodatkowo wszystkie uszczelki w komplecie i co ciekawe aluminium pomalowane