Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Polonez Caro Plus 1.6 GLI - Nie działa wskaźnik paliwa

georgjurek 04 Jun 2020 17:15 564 4
  • #1
    georgjurek
    Level 19  
    Mam Poloneza Caro Plus GLI rok produkcji 2000, jest zainstalowana instalacja gazowa firmy Bedini. Problem polega na tym,że wskaźnik paliwa na tablicy wskaźników pokazuje ten sam poziom paliwa po zatankowaniu na stacji benzynowej ( w moim przypadku 3/4 maksymalnego wskazania) i cały czas korzystania z samochodu jest stale to samo wychylenie. Dzięki temu nigdy nie wiem ile mam paliwa i tankuję "na oko". Także nie zapala się lampka sygnalizacyjna rezerwę paliwa (żółty kolor). Podejrzewam uszkodzenie wskaźnika paliwa umieszczonego -oczywiście-w zbiorniku. Nie znam układu wskaźnika, a konkretnie nie wiem czy lampka zapala się mimo uszkodzenia części mechanicznej wskaźnika. Mam dwa pytania: jaka jest budowa tego wskaźnika i czy jest do niego dostęp bez wymontowania zbiornika. Nie mogę tego stwierdzić naocznie , gdyż w miejscu koła zapasowego jest zbiornik na gaz i musiałbym go demontować, co jest bardzo kłopotliwe.
  • #2
    vieleicht
    Level 36  
    Ten czujnik miał 2 styki jeden do wskaźnika wychyłowego, a drugi od lampki. To zależy co się zepsuło, jeżeli się nie podnosi pływak to nie zadziała też lampka. Pamiętam, że dało się go wymontować bez ściągania zbiornika. Niestety chyba był pod miejscem na koło zapasowe.
  • #3
    Ireneo
    Level 42  
    Dojście od góry proste.Z tego co pamiętam masę bierze ze zbiornika i słaba masa brak wskazań.
  • #4
    georgjurek
    Level 19  
    Wyjaśniam; wskaźnik na tablicy działa, tylko po zatankowaniu jest w tym samym miejscu, jeżdżę i mam wrażenie,że silnik nie zużywa paliwa (to chyba cud). Dzisiaj podjechałem na stację paliw, zatankowałem 10 l benzyny i wskaźnik wskazał ,że mam pełen zbiornik. Wskazuje to, że pływak jest szczelny. Jeśli dostęp do wskaźnika jest pod kołem zapasowym, to mam problem: musiałbym zdemontować zbiornik gazu , który jest w miejscu koła zapasowego. Nawet, gdyby podjął się tego heroicznego zadania , to i tak jest następny problem, czyli nabycie nowego wskaźnika poziomu paliwa (naprawa nie wchodzi w grę-zużywa się ścieżka rezystantywna-jest to coś w rodzaju potencjometru). A co do wskaźnika rezerwy (żółtej diody), to zapala się on w dolnym położeniu pływaka poprzez zwarcie odpowiednich styków.
  • #5
    georgjurek
    Level 19  
    Naprawy wskaźnika nie można było zrobić , a o kupnie nowego można tylko pomarzyć. Temat kończę.