Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter 2t chińczyk - nie pali

Quicky 06 Jun 2020 15:18 684 7
    Quicky
    Level 2  
    Witam.
    Skuter 49cc 2t, nie odpala. W ogóle nic "nie łapie". Iskra jest, paliwo ma (zalewa świece). Nie znam się na dwusuwach.
    Ostatnio pracował w zeszłym roku. Jeszcze przed pierwszą próbą odpalenia w tym roku usunąłem wyciek (olej lał się z dozownika przy magnecie). Kilka razy zostało magneto pokręcone, w lewo i prawo (czy to może mieć jakieś znaczenie?).
    Olej jest oddzielnie w dozowniku, w baku czysta benzyna (chociaż wcześniej była mieszanka i jakaś resztka na dole niestety była).
    Jakieś pomysły? :/
    amator1977
    Level 10  
    Wyczyścić gaźnik. Wyczyścić lub nowy filtr powietrza. Nową lub inną świece. Sprawdzić kompresje - minimum 6 bar.
    volt1
    Level 29  
    To że magneto było przekręcane na pewno ma znaczenie. Jednak w pierwszej kolejności sprawdził bym kompresję. Choć by na oko sprawdzając czy przy kręceniu tłok stawia opór, najlepiej będzie nie tylko słychać, ale czuć przy próbie odpalania z kopniaka.
    Quicky
    Level 2  
    Na wyczucie wydaję mi się że kompresja jest ok, taka jak zawsze. Nie mam czym zmierzyć, ale może jakoś ogarnę manometr później.
    Świece kupię nową ale najpierw wyczyszcze gaźnik. Od gaźnika odczepiałem filtr powietrza i nic, zatykałem też szmatą.
    Quicky
    Level 2  
    Ja mam pytanie odnośnie tego magneta. Czy jak mam założone magneto na iskrownik to czy kręcenie nim w lewo lub prawo zmienia ustawienia zapłonu?
    babat
    Level 21  
    Quicky wrote:
    Ja mam pytanie odnośnie tego magneta. Czy jak mam założone magneto na iskrownik to czy kręcenie nim w lewo lub prawo zmienia ustawienia zapłonu?

To w nim nie ma żadnego klina na magnecie ? bo ustawienie jest bardzo istotne