Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia II 1.9TDI BLS - Brak mocy i niemożność uruchomienia silnika

elektronik999 07 Jun 2020 19:06 1362 12
  • #1
    elektronik999
    Level 26  
    Witam.
    Mam samochód Octavia II 2008r, silnik 1.9 TDI BLS czyli pompowtryskiwacze. Przy spokojnej jezdzie zrobił się nagły brak mocy. Auto praktycznie nie przyśpieszało, słabło z każdą minutą. Pojawiła się najpierw kontrolka "świec żarowych" i sobie migała. A później pojawił się także check-engine. Przejechałem tak 10km. Niestety jak to w życiu bywa, musiałem pilnie pojechać dalej, i przejechałem tak dodatkowe 4km. Auto bardzo dobrze odpalało. Chciałem tak wrócić do mieszkania 100km niestety auto już nie chciało odpalać - wróciło na lawecie.

    Sprawdziłem pobieżnie pod maską. Jedyny wężyk podejrzany to wychodzący z filtra powietrza do jakiegoś czujnika. Był rozcięty, "naprawiony" taśmą izolacyjną... Ponadto zauważyłem dziwny objaw, po odkręceniu wlewu oleju było tam duże ciśnienie, całkiem sporo "dymu" z tamtąd wyleciało. Auto nawet po 1h lawetowania miało dym w bodajże odmie (Wąż plastikowy, sztywny na zatrzask wychodzący z prawej górnej części silnika). Zauważyłem że wąż z lewej (wszystkie strony tak jak sie stoi twarzą do silnika) strony jest łatwo sciagalny i zajrzałem do wnętrza było tam dużo czegoś ala nagar, taka konsynstencja pasty, i troche oleju. Wąż idzący raczej od interculera do kolektora.

    Quote:
    000665 - Boost Pressure Regulation
    P0299 - 000 - Control Range Not Reached - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11110000
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 271698 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 12:50:57

    Freeze Frame:
    RPM: 2100 /min
    Speed: 75.0 km/h
    Load: 100.0 %
    Voltage: 14.14 V
    Bin. Bits: 00101000
    Absolute Pres.: 2029.8 mbar
    Absolute Pres.: 897.6 mbar

    000257 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    P0101 - 000 - Implausible Signal
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01110000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 271703 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 12:54:14

    Freeze Frame:
    RPM: 1785 /min
    Speed: 83.0 km/h
    Temperature: 19.8°C
    Absolute Pres.: 907.8 mbar
    Mass Flow: 17.07 g/s
    (no units): 1.34
    Temperature: 86.4°C



    Raz załapał to tyle logów zdązyłem naklikać:
    Quote:

    17:23:57 Group 010: Charge Pressure Control
    175.0 mg/str Mass Air Flow (actual)
    989.4 mbar Atmospheric Pressure
    948.6 mbar Boost Pressure (actual)
    9.8 % Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)

    17:23:57 Group 011: Charge Pressure Control
    1050 /min Engine Speed (G28)
    1234.2 mbar Boost Pressure (specified)
    948.6 mbar Boost Pressure (actual)
    75.8 % Charge Pressure Control Duty Cycle

    17:23:57 Group 032
    0.0 (no units)
    19.8°C Temperature
    1917.6 mbar Absolute Pres.
    0.000 V Voltage

    -------------------------------------

    17:23:58 Group 010: Charge Pressure Control
    180.0 mg/str Mass Air Flow (actual)
    989.4 mbar Atmospheric Pressure
    958.8 mbar Boost Pressure (actual)
    9.8 % Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)

    17:23:58 Group 011: Charge Pressure Control
    945 /min Engine Speed (G28)
    1285.2 mbar Boost Pressure (specified)
    958.8 mbar Boost Pressure (actual)
    76.9 % Charge Pressure Control Duty Cycle

    17:23:58 Group 032
    0.0 (no units)
    19.8°C Temperature
    1917.6 mbar Absolute Pres.
    0.000 V Voltage
  • #3
    elektronik999
    Level 26  
    Niby tak, ale głowy nie dam. Wizualnie sprawdziłem, poruszałem. Kto wie czy nie jest dziurawy, pęknięty czy coś. Aczkolwiek chyba odpalić zawsze powinien?

    Bo zapomniałem napisać, więc uzupełnię także pierwszy wpis. Pojawiła się najpierw kontrolka "świec żarowych" i sobie migała. A później pojawił się także check-engine.
  • #5
    elektronik999
    Level 26  
    W pierwszym poście przecież wszystko jest.

    Czy jak by się EGR zaciął w całkowicie otwartej pozycji to silnik by sie nie uruchamiał?
  • #6
    elektronik999
    Level 26  
    To nie jest raczej EGR ani klapa gasząca. Ściągnąłem wąż pomiędzy kolektorem ssącym a intercoolerem, (z lewej strony) i jest tam pełno spalin. Tak samo jak w przypadku korka oleju. Wiadomo że to bez filtra powietrza i doładowania ale silnik odpalił.

    Co to może być? Odpiąłem "odmę'? z pokrywy silnika i dolotu (na wejście do turbiny) i leci bardzo dużo spalin tamtędy. Kopci jak parowóz. Co ciekawe dym jest szary, nie ma zabarwienia niebieskiego. Z rury wydechowej brak dymu.
  • #7
    Anonymous
    Level 1  
  • #9
    elektronik999
    Level 26  
    Też tak myślałem że to EGR, Tylko że popatrzcie gdzie jest EGR, wedlug mnie już w kolektorze pomiędzy silnikiem a klapą gaszącą tak?

    Filtr powietrza -> przepływomierz -> turbina -> intercooler -> klapa gasząca -> (tego nie jestem pewny - EGR) -> silnik. Czy tak jest w 1.9tdi?

    Byłem w aucie teraz i auto nie odpala jak jest podłączony wąż odmy (numer 03G 103 493 D). Po odpięciu go leci z nieg dość dużo dymu. Niestety nie miałem czym zaślepić dolotu wiec ciągnął lewe powietrze stamtąd. Z odmy jakoś dużo oleju nie leci, ale dmucha konkretnie. Auto z odpiętą odmą wkręciło się na max 1617 obrotów.

    Sprawdziłem, podciśnieniem to siłownik na turbo się ruszał. Skoda Octavia II 1.9TDI BLS - Brak mocy i niemożność uruchomienia silnika Skoda Octavia II 1.9TDI BLS - Brak mocy i niemożność uruchomienia silnika
  • #11
    elektronik999
    Level 26  
    Jeszcze nie, kompresja nie była sprawdzana
  • #12
    elektronik999
    Level 26  
    Turbina od strony wydechu luźno latała. Macie może numer rurki zasilającej w olej turbine?
  • #13
    elektronik999
    Level 26  
    Po wymianie turbo auto przestało odpalać, niby wytarty wałek rozrządu. Ale czy to możliwe żeby w przeciągu 10km ten wałek tak się wytarł? Silnik odpala ładnie i po 5 sekundach gaśnie. Nie reaguje na pedał gazu. Brak błędów w VAGu