Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] EF-NG955 - LED View Cover przestał działać

yego666 08 Jun 2020 15:09 981 7
  • #1
    yego666
    Level 33  
    Niecałe dwa lata temu zakupiłem w salonie Orange produkt jak w temacie.
    Trzy miesiące temu wyświetlacz przestał pokazywać cokolwiek, jest zawsze ciemny.
    Coś prawdopodobnie się uszkodziło.

    Pierwsze pytanie: Czy ten produkt podlega standardowej 2-letniej gwarancji?
    2-gie pytanie: Czy salon ( ten w którym kupiłem etui ) może odmówić przyjęcia wadliwego produktu do naprawy gwarancyjnej?
    3-cie pytanie: Czy można, a jeżeli tak to w jaki sposób samemu dokonać naprawy?



    Przypuszczam, że na skutek wielokrotnego otwierania i zamykania etui, giętka PCB łącząca antenę umieszczoną pod spodem z wyświetlaczem umieszczonym z wierzchu uległ pęknięciu. Teoretycznie gdyby wiedzieć gdzie idą te przewody, możnaby rozpruć grzbiet i wymienić/naprawić wadliwe połączenie.

    Czy ktoś z Kolegów ma doświadczenie w tej kwestii i zechciałby podpowiedzieć gdzie zacząć "pruć" etui by było jak najmniej szkód i największa szansa na naprawę?

    Zupełnie osobną kwestią jest zupełny brak profesjonalizmu obsługi zarówno w salonie Orange jak też i w HelpDesku.
    W salonie nie mają nawet formularza zgłoszenia takiej usterki i kazali mi na kartce papieru napisać ręcznie co ja właściwie od nich chcę! Kupa śmiechu.
    Oczywiście nigdy się nie spotkałem z aż takim lekceważeniem klienta, więc zadzwoniłem na HelpDesk, ale jako że nie jestem klientem Orange ( ergo nie mam u nich konta ) nie mogli zarejestrować mojej skargi na ich działania.
    Sądzę że dalsze próby kontaktu z tak nieprofesjonalną firmą przypomina kopanie się z koniem, więc chyba sobie odpuszczę.
    Wypada mi jedynie przestrzec potencjalnych klientów Orange, że w środku chyba ta firma już jest jedzona przez prawo Parkinsona a klienci są jedynie dla nich problemem, z którym sobie już nie radzą.
  • #2
    tino2003
    Admin of GSM Group
    yego666 wrote:
    Pierwsze pytanie: Czy ten produkt podlega standardowej 2-letniej gwarancji?


    Jako akcesorium może mieć inne warunki gwarancji.

    yego666 wrote:
    2-gie pytanie: Czy salon ( ten w którym kupiłem etui ) może odmówić przyjęcia wadliwego produktu do naprawy gwarancyjnej?


    Oczywiście, że tak. Oni są tylko pośrednikiem i załatwianie napraw gwarancyjnych to tylko ich dobra wola.

    yego666 wrote:

    Przypuszczam, że na skutek wielokrotnego otwierania i zamykania etui, giętka PCB łącząca antenę umieszczoną pod spodem z wyświetlaczem umieszczonym z wierzchu uległ pęknięciu.



    Więc nawet zgłoszenie reklamacji z tytułu gwarancji będzie stwierdzone, że jest to uszkodzenie mechaniczne. :)
  • #3
    yego666
    Level 33  
    tino2003 wrote:

    Więc nawet zgłoszenie reklamacji z tytułu gwarancji będzie stwierdzone, że jest to uszkodzenie mechaniczne. :)
    Ale to by znaczyło, że jeśli kupię buty i pęknie mi podeszwa, to będzie to moja wina, bo ich używałem zgodnie z przeznaczeniem. Czyż nie?
    Przypomina to paragraf 22 :(
  • Helpful post
    #4
    tino2003
    Admin of GSM Group
    yego666 wrote:
    Ale to by znaczyło, że jeśli kupię buty i pęknie mi podeszwa, to będzie to moja wina, bo ich używałem zgodnie z przeznaczeniem.


    Dokładnie tak, wiele razy gwarancję na obuwie było odrzucane z winy użytkownika. Prowadziłem kilka lat sklep obuwniczy więc coś na ten temat wiem.

    Takie mamy chore prawo, jednak jako konsument też masz swoje prawa więc walcz.
    Na początek paragon lub faktura zakupu tego futerału, następnie ustalenie jakiemu okresowi gwarancyjnemu podlega.
    Potem rzecznik konsumentów.
  • #5
    yego666
    Level 33  
    Już się dość nawalczyłem za socjalizmu z głupotą prawa i jego przedstawicieli, i miałem nadzieję, że w "lepszej" rzeczywistości coś się jednak poprawi, ale widać znów wychodzę na naiwniaka.
    Nie chce mi się walczyć dla zasady, bo etui kosztowało 189 pln, więc raczej nie odniosę spektakularnego zwycięstwa.

    Bardziej mi zależy w tej sytuacji by naprawić to uszkodzenie własnym sumptem.

    Zaoszczędzę czas i nerwy i będę wiedział by nie kupować nigdy nic bardziej skomplikowanego od cepa, który mogę naprawić sam.
  • #6
    tino2003
    Admin of GSM Group
    Jeżeli faktycznie taśma się przetarła to nie naprawisz tego w tak newralgicznym miejscu jak zgięcia.
  • #7
    yego666
    Level 33  
    tino2003 wrote:
    Jeżeli faktycznie taśma się przetarła to nie naprawisz tego w tak newralgicznym miejscu jak zgięcia.
    Raczej pękła niż się przetarła, gdyż powłoka na grzbiecie etui jest nienaruszona. Sądzę że taśma znajduje się między dwiema warstwami winylu (lub innego tworzywa) zgrzanego na gorąco lub ultradźwiękami.
    Trudno to pewnie rozwarstwić, ale może już ktoś to robił i wie jak...
  • #8
    yego666
    Level 33  
    Jak się okazało przyczyną problemu nie jest żadna usterka mechaniczna ani elektroniczna.
    Dostałem na chwilę smartfon z wcześniejszą wersją OS i wyświetlacz doskonale z nim działa.
    Potwierdza to internetową opinię, że firma Szajsung ma w nosie tzw. Customer Investmant i wprowadzając nowe wersje OS nie implementuje supportu nawet dla swoich własnych akcesoriów.