Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Grand Vitara 2,5 V6 Zwarcie w instalacji przyczepy, zagotowany akumulator

RaFa2600 09 Jun 2020 14:47 411 7
  • #1
    RaFa2600
    Level 12  
    Cześć, miałem wczoraj nieprzyjemną sytuację, więc opiszę całość.
    Wypożyczyłem na stacji przyczepę/lawetę, podczas inspekcji przed wypożyczeniem okazało się że prawy kierunkowskaz w tej przyczepie nie działa, u mnie w aucie wszystkie świeciły prawidłowo, gość z obsługi zapewnił, że przyczepa jest w 100% sprawna, uznałem, że to może u mnie coś niedomaga, mimo to pojechaliśmy w trasę, 600km łącznie, jakieś 50 km od domu coś zaczęło śmierdzieć, okazało się że się zagotował akumulator, wybrzuszyło go, przewód plusowy bardzo ciepły. Sprawdziłem przyczepkę z innym autem, to samo, nie działa kierunek. Oddawałem rano przyczepkę i chciałem coś wyjaśnić z obsługą, ale ciężko to szło, rozmawiałem też z obsługa klienta, mówią, ze nie słyszeli nigdy zeby przez takie coś mogło się stać to co się stało. Jak myślicie, czy jest jakakolwiek korelacja miedzy nieświecącym kierunkowskazem w przyczepie (żarówka sprawna) a tym, że mój aku umarł? Zbieg okoliczności? Co sprawdzić żeby mieć pewność że u mnie wszystko ok?
    Auto to Suzuki Grand Vitara 2,5 V6
  • #2
    karolark
    Level 42  
    Nawet jak było by zwarcie to w samochodzie powinny zadziałać bezpieczniki
  • #3
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    U Ciebie poległ regulator napięcia, nie ma to żadnego związku z przyczepką.
  • #4
    RaFa2600
    Level 12  
    Nie wydaje mi się, wymieniłem akumulator, napięcie ładowania obecnie to 14,4V, może po prostu zbiegło się to w czasie, ale wydaje mi się ze jakaś zależność jednak może wystąpić
  • #5
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A na jakiej podstawie się Tobie tak wydaje?
  • #6
    RaFa2600
    Level 12  
    Czytałem troszkę na ten temat i teraz przyszedłem tu zasięgnąć fachowej wiedzy. Wydaje mi się, że jeśli jest zwarcie, które nie powoduje przepalenia bezpiecznika, to razy czas który wczoraj jechałem - 9h mogło do tego dojść. Fajnie było by dostać odpowiedź klarowną, popartą jakimś faktem lub sugestią co sprawdzić żeby móc wyeliminować każdy możliwy czynnik.
  • #7
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    RaFa2600 wrote:
    Fajnie było by dostać odpowiedź klarowną, popartą jakimś faktem

    W takim razie wykonaj stosowne pomiary alternatora, prądu ładowania akumulatora, napięcia w instalacji, ...
    Pomiary wykonaj dwa razy. Z przyczepką i bez przyczepy.

    Instalacja haka jest fabryczna czy montowana dodatkowo ?
    Zastosowano "moduł haka" czy wpięto się bezpośrednio w "żarówki" ?
    RaFa2600 wrote:
    Sprawdziłem przyczepkę z innym autem, to samo, nie działa kierunek.

    Czy instalacja przyczepy została przetestowana testerem lub sprawdzona przez elektryka ?
    Czy podłączałeś do samochodu tester wiązki haka lub podłączałeś inną przyczepę ?
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Nic przyczepa nie ma do napiecia ładowania alternatora. Alternator napraw i akumulator zmień. Umyj komore silnika gorąca wodą. Jesli na upartego nie naprawisz kup Grand Vitara 2,5 V6 Zwarcie w instalacji przyczepy, zagotowany akumulator Grand Vitara 2,5 V6 Zwarcie w instalacji przyczepy, zagotowany akumulator w zapalniczkę i monitoruj sytuację podczas jazdy