Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault captur 2019r 0.9 - benzyna. Grzechocze sprzęgło, przebieg 7 tyś km.

SZYMON BYDGOSZCZ 10 Jun 2020 18:39 2604 21
  • #1
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    Witam.

    Renault captur 0.9 2019r benzyna, grzechocze sprzęgło.

    Słychać na filmie - na filmie c2 lepiej to słychać.

    Jak pedał wcisnę, to jest ok.

    Auto ma tylko 7 tys. km.

    Byłem na gwarancji w serwisie to powiedzieli, że ten typ tak ma.

    Chyba chcieli się mnie pozbyć.

    Auto ma jeszcze kilka miesięcy gwarancji.

    Nie wiem czy tak było od nowego bo auto kupione niedawno.

    Nie było z przodu rozbite.

    Rozumiem, że 3 cylindry nie maja żadnej kultury pracy ale ty jest chyba coś nie tak.
  • #2
    MobilTruck
    Level 31  
    Jak dla mnie to skrzynia dzwoni.Dla testu,dopchnij delikatnie nie wciskając sprzęgła lewarek zmiany biegów jak byś chciał 3 kę wrzucić a dzwonienie ustanie.
  • #3
    Kaziu1991
    Level 30  
    Nie moge otworzyć filmu, ale sprawdziłbym poziom i jakość oleju w skrzyni. Kiedyś z kolegą walczyliśmy z 0,9tce i też trzaskało sprzęglo, po demontażu skrzyni faktycznie tarcza sprzęgła była w fatalnym stanie. Zalożyliśmy nową i po 3tys było to samo. Demontaż skrzyni i tarcz też wytrzaskana. Kolejna nowa, ale zaczeliśmy węszyć co jest nie tak i... rozrząd wraz z kołami do wymiany. Auto ma teraz ok 35tys i jest cisza. Jak robiliśmy pierwszy raz miało 11tys. Była to dacia sandero.
  • #4
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    Kaziu1991 wrote:
    ale zaczeliśmy węszyć co jest nie tak i... rozrząd wraz z kołami do wymiany


    SZYMON BYDGOSZCZ wrote:
    Auto ma tylko 7 tyś. km.


    Jeszcze nawet nie było na pierwszej zmianie oleju.

    Dzisiaj byłem koło serwisu to podjechałem zapytać.
  • #5
    lukasis6
    Level 17  
    [quote="SZYMON BYDGOSZCZ"
    Jak pedał wcisnę to jest ok.
    [/quote]
    Może to łożysko oporowe w skrzyni?
  • #6
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    lukasis6 wrote:
    Może to łożysko oporowe w skrzyni?


    Auto jest na gwarancji ale :

    SZYMON BYDGOSZCZ wrote:
    Byłem na gwarancji w serwisie to powiedzieli, że ten typ tak ma.

    Chyba chcieli się mnie pozbyć.
  • #8
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zawsze skrzynia wydaje z siebie jakieś odgłosy. Wciśniesz sprzęgło będzie cisza bo nic się w skrzyni nie obraca, puścisz sprzęgło "tryby będą dzwonić". Poproś w serwisie o porównanie z innym egzemplarzem skoro mówią że ten typ tak ma.
  • #9
    paszczakq
    Level 26  
    Kaziu1991 wrote:
    Nie moge otworzyć filmu, ale sprawdziłbym poziom i jakość oleju w skrzyni. Kiedyś z kolegą walczyliśmy z 0,9tce i też trzaskało sprzęglo, po demontażu skrzyni faktycznie tarcza sprzęgła była w fatalnym stanie. Zalożyliśmy nową i po 3tys było to samo. Demontaż skrzyni i tarcz też wytrzaskana. Kolejna nowa, ale zaczeliśmy węszyć co jest nie tak i... rozrząd wraz z kołami do wymiany. Auto ma teraz ok 35tys i jest cisza. Jak robiliśmy pierwszy raz miało 11tys. Była to dacia sandero.


    U mnie w Daci 1,0 wolnossaku właśnie wymieniają cały napęd rozrządu . Przy schodzeniu z obrotów przy 1200 terkotanie było . Sprzęgło też w stanie trup . 40 tyś przebiegu .
  • #11
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    szymitsu21 wrote:
    W tych silnikach hałasują skrzynie i sprzęgła od nowości.

    Standard.


    Ale hałasują bo są uszkodzone czy ten typ tak ma ?
  • #12
    servicemen
    Level 28  
    A może niech rzeczoznawca sprawdzi auto i wówczas z kwitami uderzaj do serwisu.
  • #13
    leonov
    Level 42  
    Niech na serwisie, odpalą inny z takim samym silnikiem i wszystko się wyjaśni ;-)
  • #14
    andrzej20001
    Level 43  
    Jesli nie hałasowało a hałasuje to co? Dobrze piszą nie ch ci kolo odpali inne takie auto. Przypomina mi się moje nowe Espero z salonu terkotało na nierównościach, okazało sie ze końcówki drązka były z Tico z mniejszym sworzniem :) , nowe auto z salonu. Ech..
  • #15
    melas
    Level 31  
    Te nowe auta chyba nie dadzą rady dojechać do 100tys km. Silniki 0.9, 1.0, 1.2 to jakaś porażka. Blacha cienka jak gazeta. Sterowniki w PSA od 1.2 valeo- Continental po 800zl jeśli w ogóle się pojawią. A uszkadzją się podczas wypadku gdy wystąpi jakieś zwarcie już trzy sztuki wymieniłem. Brak słów
  • #17
    andexp
    Level 21  
    andrzej20001 wrote:
    Przypomina mi się moje nowe Espero z salonu terkotało na nierównościach, okazało sie ze końcówki drązka były z Tico


    Człowieku co ty za Opowieści Dziwnej Treści wypisujesz. Jakbyś znał budowę zawieszenia przedniego w Tico i Espero to takie farmazony nawet przez głowę by Ci nie przeszły.
  • #18
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    [quote="szymitsu21"]Niee to normalne i ten typ tak ma.


    Za ok miesiąc jadę na pierwszy przegląd to faktycznie powiem żeby odpalili takie samo auto i sprawdzę.

    szymitsu21 wrote:
    Nie przejmuj się.


    Trochę słabo jak przyjdzie klient na auto.
  • #20
    OPservator
    Level 36  
    szymitsu21 wrote:
    ten typ tak ma.
    Nie przejmuj się.

    Czyli że jak? Specjalnie robią takie kupsztyle zamiast skrzyni?
  • #21
    MikeC
    Level 31  
    Na dodatek żeby nie było że francuskie diesle są takie super to w silnikach 1.6 I 2.0d ( z adblue) PSA występuje słaba wydajność filtra cząstek stałych po ok 40 tyś km !!!!!! Już miałem dwa przypadki na gwarancji ( najpierw oczywiście pitupitu i wymiana softu - wg. PSA i pamira , bezskutecznie ) pomaga wymiana filtra ... Te nowe Francuzy to totalny dramat , takiego szajsu w motoryzacji dawno nie było..
  • #22
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    Byłem na przeglądzie i odpalaliśmi 2 sztuki i tez tak mają.

    Już czuje, że po gwarancji coś się sypnie i będzie walka z serwisem.