Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...

gugul 13 Jun 2020 14:02 11988 22
  • Helpful post
    #2
    Anonymous
    Level 1  
  • #3
    gugul
    Level 7  
    koleś kit wrote:
    CZujnik na skrzyni?

    Mam 2 czujniki
    Niebieski pod akumulatorem i czarny od strony lewego koła.
    Niebieski to światła wsteczne wymieniany we wrzesniu 2019,
    a czarny od biegu (przedniego) wymieniany okolo miesiaca temu. Wymieniany wlasnie z powodu błędu obwodu. Po wymoanie okolo 2 tygodni bylo ok... Ale ostatnio coś znów zaczyna coś w tym kierunku sie dziać.
    Hamulec nie puszcza przy ruszaniu do przodu i do tyłu.
  • #4
    Anonymous
    Level 1  
  • #6
    gugul
    Level 7  
    kwok wrote:
    Sprawdź co widać w pyclip, w sensie czy widzi bieg/luz.


    Po kilku godzinach i pokonaniu około 200km, ponownie zrobiłem diagnostykę.

    Reset wcześniejszych błędów. i po włączeniu silnika i sprawdzeniu czy występują błędy to było tak:
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...
    błąd DEF046 znikł, ale pozostał DF059 i DF015.
    Zanim przeczytałem wasze odpowiedzi porobiłem pomiary, które sugerowałeś, ale wstawiam ich wyniki, dopiero teraz.
    1. silnik uruchomiony + Nieciśnięte sprzęgło + wbity bieg "1"
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...

    2. silnik uruchomiony + Nieciśnięte sprzęgło + luz
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...

    3. silnik uruchomiony + Nieciśnięte sprzęgło + wbity bieg wsteczny
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...


    Dodatkowo zauważyłem takie coś: na niczym tak nie jest, jak na włączonym silniku + wciśniętym sprzęgle + wbity wsteczny i po kilku sekundach na desce pojawia się:
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...
    najpierw napis service + trójkąt P, a kilka sekund dodatkowo komunikat "Electronic Fault"
    Jednak po naciśnięciu sprzęgła i wbiciu na luz lub na bieg przód, komunikat z oznaczeniami znika.


    No i po zrobieniu kilku kilometrów po mieście, kolejna diagnostyka, i kolejny reset błędów, no i taki efekt"
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...
    Został tylko DF059, który powraca.
  • Helpful post
    #7
    kwok
    Level 39  
    1. Silnik chodzi na 1 z nieciśniętym (rozumiem że puszczonym) sprzęgle czyli jedzie, a auto myśli że stoi na luzie z naciśniętym sprzęgłem - ręcznego nie zwolni.
    2. Silnik chodzi na luzie z puszczonym pedałem i tak to widać - tu jest ok
    3. Silnik chodzi na wstecznym z puszczonym pedałem czyli jedzie a auto myśli że stoi i tu ciekawostką jest bo nie widzi wstecznego ale też nie widzi luzu tylko wyłącza monitorowanie czujnika czarnego. Pewnie stąd komunikat na liczniku. Pytanie czy włącza światła wsteczne.
    Jeśli źle opisałeś 1 i 3 (stałeś z naduszonym sprzęgłem) to widać że czujnik sprzęgła jest ok.
    Jak dla mnie jeśli nie czujnik czarny to kuna była albo woda gdzieś cieknie.
  • #8
    gugul
    Level 7  
    kwok wrote:
    1. Silnik chodzi na 1 z nieciśniętym (rozumiem że puszczonym) sprzęgle czyli jedzie, a auto myśli że stoi na luzie z naciśniętym sprzęgłem - ręcznego nie zwolni.
    2. Silnik chodzi na luzie z puszczonym pedałem i tak to widać - tu jest ok
    3. Silnik chodzi na wstecznym z puszczonym pedałem czyli jedzie a auto myśli że stoi i tu ciekawostką jest bo nie widzi wstecznego ale też nie widzi luzu tylko wyłącza monitorowanie czujnika czarnego. Pewnie stąd komunikat na liczniku. Pytanie czy włącza światła wsteczne.
    Jeśli źle opisałeś 1 i 3 (stałeś z naduszonym
    sprzęgłem) to widać że czujnik sprzęgła jest ok.
    Jak dla mnie jeśli nie czujnik czarny to kuna była albo woda gdzieś cieknie.


    Naciśnięte sprzęgło mam na myśli naciśnięty pedał sprzęgła. Czyli ta diagnostyka była podczas postoju pojazdu i włączonym hamulcem postojowym. A co sprawdzić też podczas jazdy?
    Światła wsteczne działają. Sprawdzałem na postoju bez włączonego silnika, oraz na włączonym silniku.
  • #9
    genek1000
    Level 35  
    Widżę że kolega gugul niewiele wyniósł z lekcji diagnozy czujników na skrzyni wałkowanej w tym poście https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3685888-30.html i nadal nie wie o co chodzi z diagnozą hamulca parkingowego.
    Niestety chyba tym razem temat kolegę przerośnie. :cry:
    DF059 brak emisji sygnału EPC w sieci. :cry:
    Moduł EPC pod maską (ten z bezpiecznikami) jest bezpośrednio podłączony do czujników na skrzyni (od wstecznego i od biegu do przodu) i o on później obrabia odczytane sygnały i puszcza do sieci CAN, a moduły które potrzebują tych informacji pobierają je z sieci CAN. :D
    Proponuję na początek zrobić diagnostykę modułu EPC, albo najprościej podmienić moduł na sprawny i już będzie coś wiadomo. :D
    Zastanawia mnie dlaczego w stanach bieg wsteczny ani razu nie pojawił się że aktywny a gugul twierdzi że światła wsteczne świecą. :?:
    Albo odczyt parametrów i stanów jest niezgodny z opisem pod nim, albo faktycznie coś jest nie tak z modułem UPC albo ktoś kłamie. :cry:
  • #10
    kwok
    Level 39  
    Ja bym na początek odłączył czujnik luzu i wtedy sprawdził czy widzi wsteczny. Może nowy czujnik luzu albo wstecznego robi zwarcie do masy i system głupieje. Dobrze byłoby sprawdzić w jakich okolicznościach pojawia się DF059.
    Niestety najprawdopodobniej albo moduł albo instalacja ma duże niedomagania. Pytanie jeszcze czy padał deszcz albo myjnia była....
  • #11
    majster10
    Level 10  
    Ja zaś miałem podobną historię w "królowej lawet" auto dotarło do mnie po wymienionym czujniku włożonego biegu na nowy i okazało się, że nowy czujnik był źle wykonany na (za mało wystawał w korpusie skrzyni) auto źle rozpoznawało włożone biegi. Dla próby zeszlifowałem czujnik, tak aby głębiej się wkręcił. Zabieg ten pomógł i zamówiłem drugi lepszej marki. Co do Scenica zerknął bym jeszcze do słynnej kości pod fotelem kierowcy, z tego co pamiętam coś od ręcznego tam leci. Jak namierzyłem usterkę? W prosty sposób: na włączonych parametrach w clipie i wykręconym czujniku palcem powoli go naciskałem i wyniki porównałem z działaniem na wkręconym silniku. Oczywiście jeszcze oględziny rowków wodzika popychającego czujnik
  • #12
    kwok
    Level 39  
    Sprawdziłem w Scenicu 2007 r, benzyna, czy na wstecznym wyłącza monitorowanie czujnika luzu - no nie wyłącza. W każdej sytuacji jak jest luz to pokazuje neutral a jak na biegu to poza neutral, na wstecznym widzi włączony wsteczny i poza neutral. Tak samo jest w UPC.
    Najwyraźniej pada UPC lub kabelki szkodniki pojadły.
  • #13
    gugul
    Level 7  
    genek1000 wrote:
    Widżę że kolega gugul niewiele wyniósł z lekcji diagnozy czujników na skrzyni wałkowanej w tym poście https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3685888-30.html i nadal nie wie o co chodzi z diagnozą hamulca parkingowego.
    Niestety chyba tym razem temat kolegę przerośnie. :cry:
    DF059 brak emisji sygnału EPC w sieci. :cry:
    Moduł EPC pod maską (ten z bezpiecznikami) jest bezpośrednio podłączony do czujników na skrzyni (od wstecznego i od biegu do przodu) i o on później obrabia odczytane sygnały i puszcza do sieci CAN, a moduły które potrzebują tych informacji pobierają je z sieci CAN. :D
    Proponuję na początek zrobić diagnostykę modułu EPC, albo najprościej podmienić moduł na sprawny i już będzie coś wiadomo. :D
    Zastanawia mnie dlaczego w stanach bieg wsteczny ani razu nie pojawił się że aktywny a gugul twierdzi że światła wsteczne świecą. :?:
    Albo odczyt parametrów i stanów jest niezgodny z opisem pod nim, albo faktycznie coś jest nie tak z modułem UPC albo ktoś kłamie. :cry:


    Nikt nie jest Alfą i omegą i nie musi wszytko wiedzieć. Gdybym znał przyczynę tych błędów, to nie zakładał bym w ogóle tematu. Tak naprawdę to auto pierwsze moje, które ma rozwiniętą diagnostykę i na nim zaczynam naukę diagnozy i większej elektroniki. w poprzednich autach albo nie miałem, albo mi się nie zaświeciła, albo była wyłączona kontrolka :Check Engine", więc nie wiele mnie to obchodziło.
    Każdy kod błędu, to dla mnie nowy problem i nowe informacje. Nawet jeśli kody są podobne i w tym samym układzie, to nie oznacza, ze wszystko już wiem z poprzedniego forum.
    Podmiana na inny EPC, jest mało realna, ale do ogarnięcia, niestety muszę zamówić np na Allegro i sprawdzić, jeśli nic to nie zmieni, to możliwy jest przecież zwrot, ale problem jest taki, ze takie moduły nie są wcale tanie, bo najtańszy widziałem za 179zł. A pożyczyć od znajomych nie mam gdzie. A nie ma jakieś możliwości sprawdzenia całego modułu, czy on jednak jest sprawny?
    Tak zapewniam, że światła wsteczne po wbiciu biegu wstecznego,działają, czyli się świecą. A opisy z poprzednich diagnostyk napewno były ok, także kłamstwo odpada.

    Dziś posługując się trochę schematami z opisu Książki typu "Sam naprawiam" do SC2, czyli "Manual serwisowy RENAULT Scenic II ", tam znalazłem opisy kostek i bezpieczników

    Dodano po 12 [minuty]:

    kwok wrote:
    Ja bym na początek odłączył czujnik luzu i wtedy sprawdził czy widzi wsteczny. Może nowy czujnik luzu albo wstecznego robi zwarcie do masy i system głupieje. Dobrze byłoby sprawdzić w jakich okolicznościach pojawia się DF059.
    Niestety najprawdopodobniej albo moduł albo instalacja ma duże niedomagania. Pytanie jeszcze czy padał deszcz albo myjnia była....


    Czujnik luzu? a który to? w poprzednim moim forum, to jak dobrze kojarzę to był czujnik wstecznego (świateł) - niebieski pod akumulatorem; oraz przy lewym kole na silniku czarnym - biegu przedniego, który zmieniałem, który wykazywał błąd DF015.

    Dodano po 8 [minuty]:

    majster10 wrote:
    Ja zaś miałem podobną historię w "królowej lawet" auto dotarło do mnie po wymienionym czujniku włożonego biegu na nowy i okazało się, że nowy czujnik był źle wykonany na (za mało wystawał w korpusie skrzyni) auto źle rozpoznawało włożone biegi. Dla próby zeszlifowałem czujnik, tak aby głębiej się wkręcił. Zabieg ten pomógł i zamówiłem drugi lepszej marki. Co do Scenica zerknął bym jeszcze do słynnej kości pod fotelem kierowcy, z tego co pamiętam coś od ręcznego tam leci. Jak namierzyłem usterkę? W prosty sposób: na włączonych parametrach w clipie i wykręconym czujniku palcem powoli go naciskałem i wyniki porównałem z działaniem na wkręconym silniku. Oczywiście jeszcze oględziny rowków wodzika popychającego czujnik


    a kiedy wiedziałeś, że pomiar jest właściwy? być może jest źle, np za lekko lub za mocno wkręcony, chodź dziwne, jeśli by było coś w tym kierunku, to możliwe, że wykazało by to dopiero po 2-3 tygodniach po wymianie czujnika?
    Niestety do Clipa nie mam dostępu, mam tylko do PYClip na Androidzie.
    Słynnej kostki pod fotelem nie wykluczam, ale tam jest podobno tylko przejście - zasilanie lub coś w tym rodzaju od hamulca elektrycznego, a ten w zasadzie działa mi prawidłowo, po za ty, że nie puszcza tylko przy ruszaniu z miejsca, ostatnio była czyszczona i sprawdzana, więc nie sadzę, ze to tam.

    Dodano po 1 [godziny] 18 [minuty]:

    Dziś znowu bardziej sie temu przyjrzałem. i mm nowe zaobserowania:
    Mam w PDF takie jakby odpowiednik "Sam Naprawiam" - "Manual serwisowy RENAULT Scenic II"
    Tam w dziale bezpieczników:
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...

    Bezpieczniki 7A, 7B, 5A i 5C przeczyściłem, bo były zaśniedziałe, Ale oprócz 5A pokazywały przepływ prądu, natomiast 5A wcale się nie świecił, kwestia czy powinien.

    Dodam. że dziś zauważyłem, że po dłuższym (kilku sekundowym) staniu na działającym silniku, oraz na luzie, ponownie pojawia mi się dodatkowo błąd DF015 - Check Parking Brake - po naciśnięciu pedału sprzęgła, komunikat znika.
    Nie zawsze, ale zdarza się, że nie mogę odpalić auta po naciśnięciu pedału hamulca pojawia mi się komunikat "Select Neutral".
    A także czasem udaje mi się automatycznie odblokować postojowy przy ruszaniu, ale po wbiciu biegu przód lub wstecznego, bardzo szybko muszę zacząć puszczać z wyczuciem pedał sprzęgła i dodać lekko gaz. inaczej nie odblokuję hamulca. postojowego.

    Kolejna diagnoza PyClipem pozwoliła mi coś zauważyć:
    1. włączony silnik, naciśnięty pedał sprzęgła, wbity bieg "jedynka".
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...

    2. włączony silnik, naciśnięty pedał sprzęgła, wbity luz.
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...

    3. włączony silni, naciśnięty pedał sprzęgła, wbity bieg "wsteczny".
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...

    Parametr ET017, nie zawsze, ale tak się dzieje,; że podczas wbijanie biegu wstecznego bardzo na krótko chwilowo pokazuje się TAK i po czym szybko zmienia się na NIE.
  • #14
    kwok
    Level 39  
    Każdy bezpiecznik ma mieć przejście.
    Zobacz pyclipem co widać w UPC (chyba blokada uruchomienia czy jakoś tak)
    Czujnik wstecznego jest niebieski, luzu czarny.
    Automatyczne zwolnienie ręcznego zadziała tylko wtedy gdy jest bieg, sprzęgło gdzieś w połowie i pedał gazu poza jałowym.
    Było ale jeszcze raz: czujniki są podłączone do UPC, moduł obrabia sygnał z nich i puszcza informację na szynę can. Każdy inny moduł wybiera sobie potrzebne informacje z can i je po swojemu przetwarza. Tu moduł hamulca postojowego potrzebuje informacji o położeniu dźwigni biegów, pedału sprzęgła i gazu. Ponieważ postojowy widzi obroty silnika to can z modułu silnika raczej do niego dociera, natomiast nie docierają prawidłowe informacje z UPC bo: albo UPC nie dostaje prawidłowych sygnałów z czujników albo ich nie przetwarza właściwie i nieprawidłową informację daje na can. Tak więc albo uszkodzony UPC albo uszkodzona instalacja albo obie możliwości.
  • #15
    gugul
    Level 7  
    kwok wrote:
    Każdy bezpiecznik ma mieć przejście.
    Zobacz pyclipem co widać w UPC (chyba blokada uruchomienia czy jakoś tak)
    Czujnik wstecznego jest niebieski, luzu czarny.
    Automatyczne zwolnienie ręcznego zadziała tylko wtedy gdy jest bieg, sprzęgło gdzieś w połowie i pedał gazu poza jałowym.
    Było ale jeszcze raz: czujniki są podłączone do UPC, moduł obrabia sygnał z nich i puszcza informację na szynę can. Każdy inny moduł wybiera sobie potrzebne informacje z can i je po swojemu przetwarza. Tu moduł hamulca postojowego potrzebuje informacji o położeniu dźwigni biegów, pedału sprzęgła i gazu. Ponieważ postojowy widzi obroty silnika to can z modułu silnika raczej do niego dociera, natomiast nie docierają prawidłowe informacje z UPC bo: albo UPC nie dostaje prawidłowych sygnałów z czujników albo ich nie przetwarza właściwie i nieprawidłową informację daje na can. Tak więc albo uszkodzony UPC albo uszkodzona instalacja albo obie możliwości.

    Jak sprawdze upc pyclipem to wrzucę screena.
    Na razie ładuje akumulator bo jest słaby. Chodź auto normalnie kręci odpala i jeździ. Ale przyrządem do mierzenia akumulatorów pokazało mi 5V (miernikiem nie sprawdzałem). Chodź dziwne. W minionym tygodniu zrobiłem 3 dłuższe trasy. Razem ponad 800km. Więc akumulator nie powinien być taki słaby. Alternator napewno dobrze ładuje. Bo nawet na PyClipie podczas pracy silnika pokazywało mi 14,12 V. Zastanawiam sie czy akumulator nie zaczyna mi siadać. Ja auto i go mam ponad 2 lata...a nie wiem ile wczesniej był.

    Myślę nad sprawdzeniem czujnika luzu... może to on mimo, że nowy coś szwankuje lub cos mu przeszkadza i system odbiera to jak odbiera.

    A może wyciągnąć cale UPC i wyczyścić wszystkie bezpieczniki iich gniazda. I troche oszuszyć?
  • Helpful post
    #16
    kwok
    Level 39  
    Raczej UPC bo poprzednio nie pokazywał "poza neutralnym" ale wsteczny pokazywał a teraz na biegu do przodu pokazuje neutral a na wstecznym nie widzi wstecznego a odnośnie czujnika luzu wypisuje "nieaktywny" a raczej powinno być "poza neutralnym" czyli sytuacja nienormalna, chyba że twoje UPC tak ma że przestaje monitorować czujnik luzu w co wątpię, bo wtedy pozwoliłby zwolnić hamulec.
    Za uszkodzeniem przemawia fakt zaśniedziałych bezpieczników bo nie powinno to się stać, czyli prawdopodobieństwo zalania UPC.
  • #17
    gugul
    Level 7  
    kwok wrote:
    Raczej UPC bo poprzednio nie pokazywał "poza neutralnym" ale wsteczny pokazywał a teraz na biegu do przodu pokazuje neutral a na wstecznym nie widzi wstecznego a odnośnie czujnika luzu wypisuje "nieaktywny" a raczej powinno być "poza neutralnym" czyli sytuacja nienormalna, chyba że twoje UPC tak ma że przestaje monitorować czujnik luzu w co wątpię, bo wtedy pozwoliłby zwolnić hamulec.
    Za uszkodzeniem przemawia fakt zaśniedziałych bezpieczników bo nie powinno to się stać, czyli prawdopodobieństwo zalania UPC.


    Po południu poświęciłem czas i zdemontowałem UPC. Przejrzałem wszystkie bezpieczniki. Kilka z mini było porządnie zaśniedziałe (jakby lekko brązowe, coś ciekłego jakby przyjarane i zaschło). Wszystkie wyczyściłem. Zajrzałem też do czujnika luzu (czarnego). Wg mnie tam nic nie ma, poza takimi oznakami (czujnik jak się naciskało tą powiedzmy kulkę, część ruchomą, to wydawała oddźwięk jakby chlupotania, po kilku, razach przestało chlupać ? na tej kulce po odkręceniu był jakiś płyn jasny przypominający olej, ledwo co go bo widać).
    Po tych zabiegach po przejechaniu kilkunastu metrów jest lekki postęp, ale czy się potwierdzi. Zobaczymy rano.
    Do przodu hamulec sam puszcza, jest problem z puszczaniem na wstecznym. Też puszcza, ale po włączeniu wstecznego i ruszenia, ale gdy włączy się komunikat "Electronic fault" wtedy to blokuje automatyczne zwolnienie hamulca na wstecznym. Coraz częściej na luzie, włączonym silniku włącza mi się błąd z poprzedniego mojego forum Check parking brake...
    A sam czujnik czarny może coś mieszać i np. wprowadzać w błąd system Upc i dzieją się wtedy takie sytuacje.
    Dodam, że jakieś 2 tygodnie temu myłem silnik. Co prawda zapomniałem o tym wspomnieć, ale tak sobie skojarzyłem z tym odgłosem chlupania na czujniku. Na UPC wody ani nic nie lałem, ale nie wykluczam że coś tam poleciało.
    Omijałem akumulator i właśnie teren bezpieczników.
    A czujnik niebieski też może w tym temacie mieszać, może wody dostał?
  • #18
    nikor11
    Level 14  
    Gugul walczysz z tym autem ponad miesiąc i ciągle jest to samo albo i więcej usterek...
    daj zarobić jakiemuś elektromechanikowi bo szkoda twojego czasu...
  • #19
    gugul
    Level 7  
    kwok wrote:
    Raczej UPC bo poprzednio nie pokazywał "poza neutralnym" ale wsteczny pokazywał a teraz na biegu do przodu pokazuje neutral a na wstecznym nie widzi wstecznego a odnośnie czujnika luzu wypisuje "nieaktywny" a raczej powinno być "poza neutralnym" czyli sytuacja nienormalna, chyba że twoje UPC tak ma że przestaje monitorować czujnik luzu w co wątpię, bo wtedy pozwoliłby zwolnić hamulec.
    Za uszkodzeniem przemawia fakt zaśniedziałych bezpieczników bo nie powinno to się stać, czyli prawdopodobieństwo zalania UPC.


    Przymierzam się do wymiany UPC, moje UPC ma nr OE 8200306032A, ale najtańsza opcja jest z nr OE 8200306032C. Czy to ma jakąś różnicę?

    Dodano po 1 [minuty]:

    genek1000 wrote:
    Widżę że kolega gugul niewiele wyniósł z lekcji diagnozy czujników na skrzyni wałkowanej w tym poście https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3685888-30.html i nadal nie wie o co chodzi z diagnozą hamulca parkingowego.
    Niestety chyba tym razem temat kolegę przerośnie. :cry:
    DF059 brak emisji sygnału EPC w sieci. :cry:
    Moduł EPC pod maską (ten z bezpiecznikami) jest bezpośrednio podłączony do czujników na skrzyni (od wstecznego i od biegu do przodu) i o on później obrabia odczytane sygnały i puszcza do sieci CAN, a moduły które potrzebują tych informacji pobierają je z sieci CAN. :D
    Proponuję na początek zrobić diagnostykę modułu EPC, albo najprościej podmienić moduł na sprawny i już będzie coś wiadomo. :D
    Zastanawia mnie dlaczego w stanach bieg wsteczny ani razu nie pojawił się że aktywny a gugul twierdzi że światła wsteczne świecą. :?:
    Albo odczyt parametrów i stanów jest niezgodny z opisem pod nim, albo faktycznie coś jest nie tak z modułem UPC albo ktoś kłamie. :cry:



    Przymierzam się do wymiany UPC/EPC, moje UPC ma nr OE 8200306032A, ale najtańsza opcja jest z nr OE 8200306032C. Czy to ma jakąś różnicę?
  • #20
    genek1000
    Level 35  
    gugul wrote:
    Przymierzam się do wymiany UPC/EPC, moje UPC ma nr OE 8200306032A, ale najtańsza opcja jest z nr OE 8200306032C. Czy to ma jakąś różnicę?

    PAtrz na wersje wyposażenia - na naklejce N1 , N2 , N3
  • #22
    gugul
    Level 7  
    No i obyło się bez elektryka i wymiany UPC.
    Błąd DF059 oraz komunikat Electronic Fault zniknął. Hamulec elektryczny postojowy zacząć działać poprawne. Czyli przy ruszaniu po uruchemienia silnika do przodu i w tył oraz po zaciągnięciu ręcznie np. ruszanie pod górkę, sam puszcza.
    Ok. Ale pozostał błąd DF015 czyli "obwod czujnika sprzęgła".
    Czyżby padł nowo wymieniony czujnik (czarny), ktory został wymieniony ponad miesiąc temu?
    Próbowałem uruchomić silnik z pozycji ustawienia bez wyciśniętego pedału sprzegla i biegu na luz + wyciśnięty pedał hamulca nożnego... Silnik sie nie uruchamia... Pojawia się komunikat Select Neutral. Natomiast po wciśnięciu pedału sprzęgła silnik sie uruchamia.
    Aplikacją PyClip zrobilem pomiar o to tak... Że parametr ET 016 jest ciągle w pozycji "Poza jalowym"
    Foto 1 przedstawia 2 opcje
    Luz, pedał sprzęgła puszczony, silnik dziala; oraz bieg 1, pedał sprzęgła wyciśnięty, silnik działa
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015... .

    Foto 2 przedstawia bieg wsteczny, wyciśnięty pedał sprzegla4 i silnik działa
    Scenic 2 - hamulec postojowy błąd DF046, DF059, DF015...