Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki GSX-R - Przekaźnik od pompy

pchelka175 13 Jun 2020 19:54 681 11
  • #1
    pchelka175
    Level 9  
    Witam wszystkich mam problem od jakiegoś czasu z przekaźnikiem co jakiś czas się sypie prawdopodobnie od drgań nie wiem jak to zrobić żeby się już to nie psuło. Możliwe że jest to ten czarny kwadratowy wcześniej miałem taki tylko że cały przekaźnik tylko że był zalany w silikonie ale to też nic nie pomagało


    Suzuki GSX-R - Przekaźnik od pompy
  • #2
    Jarzabek666
    Level 37  
    Co to znaczy że się sypie?? elementy odpadają czy się coś spali?
  • #3
    pchelka175
    Level 9  
    Psuje się i na wysokich obrotach przerywa i szarpie motocykl już wymieniłem trzy u kolegi to samo się dzieje jest prawdopodobnie od drgań , rezonansu

    Dodano po 8 [godziny] 9 [minuty]:

    Psuje się i na wysokich obrotach przerywa i szarpie motocykl już wymieniłem trzy u kolegi to samo się dzieje jest prawdopodobnie od drgań , rezonansu
  • #4
    Jarzabek666
    Level 37  
    Na pewno nie psuje się od drgań.
    Suzuki GSX-R - Przekaźnik od pompy

    Całość to jest przekaźnik przerywacz i przekaźnik blokady zapłonu. Sekcje przerywacza zostawmy w spokoju dwa styki G,F. Weźmy pod lupę sekcje blokady zapłonu, tam nic ciekawego nie ma styki A,B,C,D,E dwie diody i przekaźnik.

    Bardziej bym obstawiał że psują się styki przekaźnika ( wypalają się ) trzeba by było zrobić pomiar natężenia prądu na styku E bo wina raczej leży w nadmiarowym obciążeniu przekaźnika a co za tym idzie wina w instalacji.. Chyba ze przekaźnik chiński i jest włożony za słaby....
  • #5
    pchelka175
    Level 9  
    Tak masz rację to jest chiński ale niestety oryginalne też się psują to co w takiej sytuacji było by najlepszym rozwiązaniem co byś radził zrobić
  • #6
    Jarzabek666
    Level 37  
    Najpierw zmierzyć jakie natężenie występuje na styku E. Wiedząc co jest można dalej myśleć.

    Masz zapewne klika już uszkodzonych to byś wlutował ten czarny przekaźnik rozwalił obudowę nie uszkadzając środka i zrobił zdjęcie styków..
  • #7
    pchelka175
    Level 9  
    Coś takiego jest w środku Suzuki GSX-R - Przekaźnik od pompy [img-1] Suzuki GSX-R - Przekaźnik od pompy [img-0]

    Dodano po 1 [godziny] 26 [minuty]:

    Coś takiego jest w środku Suzuki GSX-R - Przekaźnik od pompy [img-1] Suzuki GSX-R - Przekaźnik od pompy [img-0]
  • #8
    Jarzabek666
    Level 37  
    Rozwal go więcej i pokaż gładzie styków tych dolnych. Masz może zdjęcie drugiej strony PCB jak było jeszcze wlutowane?

    Jesteś pewny złącza wsuwek do tego przekaźnika? dobrze tam styka? nigdy ci się nie przytrafiło że poruszanie wtyczką poprawiło na jakiś czas? mierzyłeś kiedyś napięcie jak były problemy na styku D i E?
  • #9
    pchelka175
    Level 9  
    Ciężko niestety to sprawdzić bo to się dzieje tylko podczas jazdy na wysokich obrotach ok 8 tys i wzwyż i właśnie nie ma jak tego sprawdzić bo na postoju dodając gazu nic takiego nie występuje i strasznie ciężko to znaleźć wsuwki raczej są dobre bo po wymianie np na nowy jakiś czas było ok a później to samo i wczoraj zauważyłem że na pierwszym kilometrze nic się nie dzieje tylko powiedzmy na 2 lub 3 Suzuki GSX-R - Przekaźnik od pompy Suzuki GSX-R - Przekaźnik od pompy
  • #10
    Jarzabek666
    Level 37  
    Chodziło mi o styk o te dwie powierzchnie co się stykają....

    Bo z tego co opisujesz to wymiana na nowy przekaźnik na jakiś czas pomaga tak to rozumiem? Sam przekaźnik nie wydaje się być uszkodzony...

    Możliwe że jeszcze obwód włącznika stopki może szwankować i dlatego objawia się to tylko podczas jazdy. Na postoju nie ma problemów bo wtedy działa obwód "biegu neutralnego"...
  • #11
    pchelka175
    Level 9  
    Tak dokładnie na jakiś czas ale na krótko niestety sprawdzę jeszcze to napięcie w tej kostce bo nic już innego nie przychodzi mi do głowy
  • #12
    alster1
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    Ten element występuje w większości motocykli Suzuki i to się nie psuje, sam posiadam GSXR-a i V-stroma.
    Problemu trzeba szukać w innym miejscu.
    Osobiście podejrzewam problemy z pompą paliwa, np zapchany filtr na pompie w zbiorniku.