Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco daily źle pokazuje prędkość.

16 Jun 2020 14:14 1080 22
  • Level 3  
    Witam. Mam taki problem ze swoim Iveco 35c11 z 2002 roku : prędkościomierz i licznik dystansu zawyżają. Prędkościomierz przy realnej prędkości 50 km/h wskazuje 70. Przy realnej 70 pokazuje 90 km/h. Podejrzewam że była zmieniona skrzynia lub most i stąd problem. Jak temu zaradzić? Jest jakaś regulacja czy może trzeba wymienić czujnik prędkości w skrzyni ? Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 7  
    tak ma być jak ci każe jechać 120 to będziesz 100 będzie bezpiecznie i mniej będzie naliczał kilometrów na liczniku :D

    Moderated By ArturAVS:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Mercedes specialist
    Iveco to ja nie znam, ale wujek G pokazuje, że najprawdopodobniej powinien w tym aucie być tachograf. Jeżeli tak, to trzeba go po prostu skalibrować. Jeżeli tacho nie ma - to wymiana czujnika nic nie da. Czujnik po prostu liczy impulsy i nie zmienia ich ilości.
    Zmiana skrzyni nie skutkuje zmianą wskazań szybkościomierza, bo czujnik jest zazwyczaj (zwłaszcza w układzie tylnonapędowym) na wyjściu skrzyni. Bardziej prawdopodobna jest wymiana mostu.
  • Level 3  
    Tachografu nie ma. Czy kiedyś był ? Nie wiem . Może jeszcze jakies pomysły ktoś ma ?
  • Level 3  
    Dalej męczę się z licznikiem w moim daily. Ma ktoś jakiś pomysł ? Może jakiś opornik lub inne ustrojstwo trzeba zamontować aby wskazania były ok ? Czy jest jakaś opcja kalibrowania obecnego licznika ?

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    Ewentualnie mogę zmienić licznik na inny ale jak dobrać odpowiedni ?
  • Level 28  
    Iveco 35 ma między czujnikiem ze skrzyni a licznikiem taki moduł wielkości połowy kasety Video i tam są takie mikrowyłączniki którymi się ustawia wskazywanie prędkościomierza on jest gdzieś tam pod deską rozdzielczą

    Iveco daily źle pokazuje prędkość.
  • Level 3  
    michal_rybka wrote:
    Iveco 35 ma między czujnikiem ze skrzyni a licznikiem taki moduł wielkości połowy kasety Video i tam są takie mikrowyłączniki którymi się ustawia wskazywanie prędkościomierza on jest gdzieś tam pod deską rozdzielczą

    Iveco daily źle pokazuje prędkość.



    Wydaje mi się że to schemat do starszego typu ale może są takie same. Impulsator mam ten ostatni . Poszukam tego modułu. Jest możliwe że go nie mam ? Może powinien być ale ktoś go nie zamontował?
  • Level 35  
    Kolego, nie kombinuj, bo sam tego nie ustawisz. Jedź do serwisu tacho, zrobią pomiar i ustawią ci te przełączniki. Dokładnie nie pamiętam bo już 10 lat nie robię z tachografami, ale wydaje mi się (o ile mnie pamięć nie myli) że to są te same kody do ustawiania tej przystawki co do tachografu Kienzle 1318. Po prostu trzeba zmierzyć stałą "k" samochodu i tak ustawić przełączniki. Możliwe że ktoś zmienił koła (opony) na mniejsze i dlatego licznik zawyża.
  • Level 28  
    czemu nie ustawi? tych przełączników jest chyba tylko 4, więc raptem 16 możliwych kombinacji, niech sobie zapisze albo zrobi zdjęcie ustawienia jak było a potem niech jedzie z GPSem i przepstrykuje po kolei wszystkie kombinacje np kodem BCD 8421 aż trafi najbardziej właściwe wskazanie
  • Level 3  
    Ok. Podzwonię po serwisach tacho czy ktoś by się podjął takiego ustawienia w Kielcach bądź okolicy. Może ktoś mi pokazać zdjęcie jak ten moduł wygląda fizycznie ? Żeby wiedział czego szukać.
  • Level 3  
    Po przejrzeniu auta nie znalazłem tego modułu. Być może go nie ma. Znalazłam tylko żółte kostki od licznika. Ktoś może mi pokazać fizycznie jak wygląda ten moduł żebym wiedział czego szukać na olx ? 😉
  • Level 31  
    Jeśli licznik masz tego typu co poniżej to będzie ciężko coś zrobić. W tym liczniku czujnik ze skrzyni idzie bezpośrednio do licznika i nie ma żadnych modułów pośrednich. Jeśli jest coś namieszane ze skrzynią lub mostem to trzeba pytać w serwisie czy jest jakieś rozwiązanie dopasowanie koła impulsu w skrzyni i prądniczki.
  • Level 35  
    Zadzwoń pod ten numer 12 656 19 48 powinni znaleźć rozwiązanie. Ostatecznie zamontuj tachograf, skalibruj go do samochodu (szufladę), podłącz na jego wyjście licznik i będzie dobrze wskazywał. To są opcje jak nie ma przystawki. Zadzwoń to ci doradzą, ew zamontują i ustawią.
  • Level 3  
    stanisławpiotr wrote:
    Jeśli licznik masz tego typu co poniżej to będzie ciężko coś zrobić. W tym liczniku czujnik ze skrzyni idzie bezpośrednio do licznika i nie ma żadnych modułów pośrednich. Jeśli jest coś namieszane ze skrzynią lub mostem to trzeba pytać w serwisie czy jest jakieś rozwiązanie dopasowanie koła impulsu w skrzyni i prądniczki.


    Mam właśnie taki typ licznika. Czyli po prostu ktoś zmienił albo most na inne przełożenie albo licznik na inny. Gdybym wiedział czym się sugerować w poszukiwaniu to zmieniłbym licznik na odpowiedni.
    Zadzwonię pod podany numer ale mam do KRK dość daleko.
    Do wskazań prędkościomierza idzie się przyzwyczaić ale denerwuje mnie że licznik przebiegu też źle wskazuje.

    Jeśli ktoś ma jakieś sugestie jeszcze to proszę o pomoc 😉
  • Level 31  
    Wawrzyniec wrote:
    Ostatecznie zamontuj tachograf, skalibruj go do samochodu (szufladę), podłącz na jego wyjście licznik i będzie dobrze wskazywał
    Albo kolega powyżej może pomóc albo ktoś co zakłada taksometry w ich branży stosuje się jakieś przetworniki prędkości ale nie znam szczegółów.
  • Level 35  
    Jedź z tym samochodem do serwisu tacho. Mają odpowiednie przyrządy, zmierzą stałą samochodu i stałą licznika. Przystawkę redukującą impulsy (dzielnik) można zrobić np z uszkodzonego starego tacho typu 1318. Wystarczy że płyta będzie sprawna. Przełącznikami ustawią stopień podziału.
  • Level 3  
    Dzwoniłem do serwisów tacho i każdy rozkłada ręce. Jeśli nie ma tachografu to nikt się nie chce podjąć. W serwisie Raider Iveco powiedzieli że mogą spróbować to zrobić poprzez przeprogramowanie czegoś w sterowniku silnika ale nie obiecują sukcesu. Moze po prostu spróbować na któryś kabel od czujnika ze skrzyni dać jakiś opornik ?
  • Level 35  
    Sprawdź czy gdzieś na słupku po po prawej stronie nie znajdziesz starej naklejki legalizacyjnej od tacho. jak jest to masz tam wpisaną stałą "k" samochodu. Wtedy pomyślimy co dalej robić. Albo jedź do serwisu to zmierzyć. Jak masz wyprowadzoną żółtą wtyczkę od impulsatora to każdy serwis tacho to zmierzy.
  • Level 31  
    Z takim licznikiem to kojarzę że jednak jest moduł do ustawiania. Okolice lewego kolana , nad skrzynką bezpieczników.
  • Level 3  
    abart64 wrote:
    Z takim licznikiem to kojarzę że jednak jest moduł do ustawiania. Okolice lewego kolana , nad skrzynką bezpieczników.


    Masz może jakieś foto poglądowe jak to wygląda ? A jeśli nie ma u mnie to na pewno jest opcja żeby to kupic i założyć jakoś.

    Obok żółtej kostki wisi luźno biała. Może tam właśnie powinien być ten moduł ?
  • Level 3  
    Hart3 wrote:
    Nie ma Modułu w tym roczniku :!:Jedynie programowanie panelu instrumentów.Jeżeli jest żółta i biała kostka pod na środku pod nagrzewnicą, to jest przystosowanie pod tacho.


    Ok. Tak więc umawiam się do Iveco Raider i zobaczymy czy coś poradzą.