Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MERCEDES ATEGO - Ucieka powietrze z Modulatora abs przy przedniej osi

16 Cze 2020 19:51 195 8
  • Poziom 20  
    Nie dziaduj! Kup nowy za 200 zł. Hamulce to nie tylko twoje bezpieczeństwo.
  • Moderator HydePark/Samochody
    Chavez napisał:
    Kup nowy za 200 zł. Hamulce to nie tylko twoje bezpieczeństwo.

    Dokładnie, nie ma czego szukać tylko wymienić i zapomnieć.
  • Poziom 3  
    Panowie wiem ze to najprostsze rozwiazanie ale idac tym tropem trzeba by wymienic wszystkie 4, a bo i tak abs nie dziala w zadnym mercedesie od z rocznikow 1998 - 2004 bo to standard w nich, moze ktos mial tez taki problem i to jakos rozwiazal bez wymiany na nowy
  • Spec od Mercedesów
    stanley8911 napisał:
    bo i tak abs nie dziala w zadnym mercedesie od z rocznikow 1998 - 2004 bo to standard w nich

    Przesadzasz kolego - moze jest tak w kręgach w których się obracasz. Prawda natomiast jest stara jak świat: „Jak dbasz, tak masz”. Budowa tego układu nie jest skomplikowana w Atego i jego awaryjność nie jest wcale nadmierna. Wymienia się ten zawór który jest uszkodzony - a nie wszystkie cztery.
    Powodów wspomnianej usterki można wymienić kilka:
    - wilgoć w ukladzie powietrznym (zaniedbanie osuszacza) co powoduje korozję wewnątrz zaworu
    - olej w układzie (najczęsciej z kompresora)
    - nadmierne ciśnienie w układzie
    Jak widac mianownik jest wspólny: zaniedbania obsługowe. Bo w autach regularnie poddawanych przeglądom takiej usterki się prawie nie spotyka. O wiele częściej spotykaną jest przebicie uzwojenie cewki do masy (zwłaszcza w czasie deszczowej pogody), ale na to uszkodzenie właściciel pojazdu nie ma wpływu.
  • Poziom 22  
    Tylko abyś nie wpadł na pomysł kupować w zamienniku.
  • Spec od Mercedesów
    Może mamy różne doświadczenia lub są różni producenci. Ja z zamiennikami nie mam zadnych złych doświadczeń.
  • Poziom 22  
    Gerri napisał:
    Może mamy różne doświadczenia lub są różni producenci. Ja z zamiennikami nie mam zadnych złych doświadczeń.


    Moja firma zajmuje się regeneracją pneumatyki hamulcowej i z czystym sumieniem mogę powiedzieć że 60% tego typu modulatorów nie nadaje się do założenia na samochód gdyż nie przechodzą pozytywnie testu na stole pneumatycznym. Najczęstszą przyczyną jest nie wypuszczanie do końca powietrza. Po założeniu takiego modulatora w zamienniku autor zaraz lub po pewnym czasie napisze że wymienił na nowy i grzeją się hamulce. Taka tylko moja uwaga. A różnica 100zl nie jest tego warta.
    My tylko możemy autorowi tematu doradzać a zrobi co zechce.
  • Spec od Mercedesów
    maxetm napisał:
    60% tego typu modulatorów nie nadaje się do założenia na samochód gdyż nie przechodzą pozytywnie testu na stole pneumatycznym. Najczęstszą przyczyną jest nie wypuszczanie do końca powietrza.

    Hmmm... Ciekawa uwaga. Nigdy pod tym kątem tego nie rozpatrywałem. Na pewno masz większe kompetencje, a ja bazuję tylko na opiniach klientów. Montuje się, klient wyjeżdża i później się nie żali, że blokują hamulce lub jest ich jakieś nadmierne zużycie. Nie mam stołu probierczego, ale manometr można często podpiąć na aucie.