Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Drukarka BROTHER - Nie drukuje pod Windows 10 - opis i rozwiązanie

MaRciNoOs 18 Cze 2020 15:54 10461 40
  • #1
    MaRciNoOs
    Poziom 22  
    Od kilku dni obieram telefony i odpisuję na zapytania związane z problemami z drukarkami Brother i Ricoh.
    Mniej więcej 9-10 czerwca wyszła aktualizacja systemu Windows 10, przez którą zrobiło się trochę bałaganu. Drukarki nie przyjmują danych do bufora, lub dane są usuwane z kolejkowania. Problem zazwyczaj stoi po stronie oprogramowania w komputerze. Odinstalowanie sterowników i ponowne zainstalowanie nie przynosi efektów. Poniżej przedstawiam rozwiązanie.

    Mamy dwie opcje do wyboru:

    Pierwszy sposób.
    Aby poradzić z tym błędem, jest odinstalowanie aktualizacji KB4557957 oraz KB4560960.
    • Włącz Ustawienia (Win + I),
    • przejdź do sekcji Aktualizacja i zabezpieczenia,
    • kliknij Wyświetl historię aktualizacji, a następnie: Odinstaluj aktualizacje,
    • znajdź powyższe aktualizacje powodujące problemy i wybierz Odinstaluj.

    Sposób drugi.
    Microsoft przygotował łatki do pobrania:
    • Windows 10, wersja 1903/1909: KB4567512
    • Windows 10, wersja 1809: KB4567513
    • Windows 10, wersja 1803: KB4567514

    Pochwała od moderatora rys57:

    Dobra pomoc. Dzięki za inicjatywę.

  • #2
    Ion.liq
    Poziom 3  
    Wczoraj zauważyłem, że nie mogę drukować na drukarce Brother. Skanowanie działa, poziomy tuszy wszystko ok.
    Dzisiaj pobrało mi jakąś dużą aktualizację i mam wersje Windows 10 2004. Nadal nie mogę drukować.
    Czy do tej wersji systemu też są jakieś łatki?
  • #4
    ppch
    Poziom 1  
    Założyłem specjalnie konto na elektrodzie aby podziękować za ten post.
    Wystąpił u mnie ten problem, kombinowałem kilka dni i już prawie dziś kupiłem nową drukarkę :/
    Zrobiłem zgodnie z wytycznymi MaRciNoOs odinstalowałem aktualizację i wszystko działa.
    Dziękuję, bo dzięki tobie jestem 600 zeta do przodu.
    Wysyłam w zamian pozytywną dawkę energii :)
    Pzdr
  • #5
    PRL
    Poziom 38  
    ITSpec. napisał:
    Musisz je odinstalować.


    Nic nie trzeba odinstalowywać.
    Należy zainstalować poprawki do w/w aktualizacji.
  • #7
    chczeslaw
    Poziom 2  
    Drukarka Brother DCP J515W nie drukowała , tak nie drukowała. Męczyłem się kilka dni , na szczęście poczytałem i zabrałem się do aktualizacji .
    Windows Uptate nie pobierał automatycznie najnowszej aktualizacji by naprawić błędy ( tak sądzę) w aktualizacjach . Najprawdopodobniej to było przyczyną że drukarka przestała drukować. Pobrałem ręcznie najnowszą wersję 2004 ( 2020-06 Aktualizacja zabezpieczeń Adobe Flash Player w Windows 10 Version 2004 dla systemów opartych na architekturze x64 { KB 4561600 } ) i zainstalowałem . Trochę zeszło , prawie cały dzień . Udało się ! Nie musiałem oddawać do naprawy co gorsze kupować nowej . Nie jestem znawcą od elektroniki jak wielu z was . Opisuję ten przypadek dlatego że warto poczytać na " elektroda.pl " i spróbować samemu naprawić . Satysfakcja super .

    Pozdrawiam
  • #8
    luki1833
    Poziom 4  
    ITSpec. napisał:
    A jeśli ma się 2004, do której jeszcze nie ma poprawek?

    Podpinam się pod to
  • #10
    ITSpec.

    Poziom 34  
    ITSpec. napisał:
    A jeśli ma się 2004, do której jeszcze nie ma poprawek?

    luki1833 napisał:
    Podpinam się pod to

    Moje pytanie to było pytanie retoryczne, odpowiadałem na ten "zarzut", błędne rozumowanie:
    PRL napisał:
    Nic nie trzeba odinstalowywać.
    Należy zainstalować poprawki do w/w aktualizacji.


    Już wcześniej pisałem oraz kolega MaRciNoOs pisał, że w takim wypadku trzeba odinstalować podane wyżej aktualizacje.
  • #11
    kasiszcz
    Poziom 1  
    Ja znalazłam rozwiązanie na forum Microsoft i zadziałało zarówno na kompie połączonym kablem jak i na laptopie połączonym z drukarką wi-fi:

    Kliknij przycisk Start, wpisz winver i naciśnij enter
    Zanotuj wersję nr. systemu Windows (1903, 1909 itd.) systemu Windows 10 zainstalowanego systemu Windows . . .

    Firma Microsoft wydała poprawkę w aktualizacji KB4567512, aby rozwiązać ten problem z drukowaniem, który można pobrać i zainstalować w postaci tego łącza, należy uważać, aby wybrać właściwą wersję dla komputera:

    Nie mogę dodać linka, bo jestem tu nowa.

    Moderowany przez rys57:

    Linki do poszczególnych wersji zamieścił Autor tematu. Patrz pierwszy post.

  • #12
    artly
    Poziom 1  
    MaRciNoOs napisał:
    Od kilku dni obieram telefony i odpisuję na zapytania związane z problemami z drukarkami Brother i Ricoh.
    Mniej więcej 9-10 czerwca wyszła aktualizacja systemu Windows 10, przez którą zrobiło się trochę bałaganu. Drukarki nie przyjmują danych do bufora, lub dane są usuwane z kolejkowania. Problem zazwyczaj stoi po stronie oprogramowania w komputerze. Odinstalowanie sterowników i ponowne zainstalowanie nie przynosi efektów. [/url]


    Witam po fakcie znalazłem tą informację ja spróbowałem odinstalować i klikając na urządzenie drukarki w sieci zadziałało ale nie było podglądu tuszu różnica jaką zauważyłem to port na którym działa bez poprawek to WSD, a standardowa instalacja jest na standardowym TCP IP
    Po wgraniu poprawki działa jedno i drugie.
    Pozdrawiam
    Artur
  • #13
    pieciak90
    Poziom 1  
    Bardzo dziękuję za ten temat i rozwiązanie!
  • #14
    spugi
    Poziom 1  
    Przy kompilacji systemu 19041.264 do odinstalowania aktualizacja KB4557957 niestety na dzień dzisiejszy (24-06-2020) brak innych rozwiązań i oczywiście pamiętajcie o wyłączeniu aktualizacji :)
  • #15
    Quidyn
    Poziom 1  
    Witam dla systemu Windows 10 wersja 2004 tez jest aktualizacja KB4567523 wyszukaj w (www catalog update microsoft com) i pobierz a wystarczy ją zainstalować i nic nie usuwać wybierz tylko poprawną wersję systemy x64 ARM64 x86 (czyli jaki procek )

    Pozdrawiam Quidyn
    POLSKIE ORŁY
  • #16
    kondzio98
    Poziom 13  
    Drukarka znowu nie chciała drukować i trzeci raz z rzędu odinstalowałem aktualizację KB4560960 , dlaczego tak się dzieje ? (Win 10 1903).
  • #17
    staś pytalski
    Poziom 34  
    kondzio98 napisał:
    Drukarka znowu nie chciała drukować i trzeci raz z rzędu odinstalowałem aktualizację KB4560960 , dlaczego tak się dzieje ? (Win 10 1903).

    Spróbuj zaktualizować system do 1909 i odinstalować to o czym mowa.
  • #18
    Dra98
    Poziom 42  
    Zasadniczo są już poprawki z Microsoft dla
    • Windows 10, wersja 2004 (KB4567523)
    http://download.windowsupdate.com/d/msdownloa..._34b4dbb86f35d25ce4cb839aa4007079323507d3.msu
    • Windows 10, wersja 1909 (KB4567512)
    http://download.windowsupdate.com/c/msdownloa..._2ea636c671529de2154d48a1181c0f02cd919da5.msu
    • Windows 10, wersja 1903 (KB4567512)
    http://download.windowsupdate.com/c/msdownloa..._2ea636c671529de2154d48a1181c0f02cd919da5.msu
    Można odpowiednią zainstalować. Uruchomić ponownie komputer. Przetestować drukarkę. Jeśli to nie zadziała, spróbować ponownie zainstalować drukarkę.
    https://support.microsoft.com/en-ph/help/4015401/windows-10-fix-printer-problems
  • #19
    MaRciNoOs
    Poziom 22  
    kondzio98 napisał:
    Drukarka znowu nie chciała drukować i trzeci raz z rzędu odinstalowałem aktualizację KB4560960 , dlaczego tak się dzieje ? (Win 10 1903).


    Bo masz włączone aktualizacje automatyczne. Po odinstalowaniu aktualizacji system ponownie sprawdza dostępność poprawek i je instaluje. Dopóki nie zainstalujesz poprawki lub przynajmniej na jakiś czas nie wyłączysz aktualizacji, temat będzie powracał. Utworzyłem post docelowo w związku z problemem na tamten moment, a rozwiązania będą co chwilę pojawiały się nowe. Postępuj zgodnie ze wskazówkami kolegów z postów powyżej. Ręczna aktualizacja (wyższych) poprawek powinna skutecznie rozwiązać Twój problem, aż Microsoft znowu nie wypuści problematycznego softu.
  • #20
    PRL
    Poziom 38  
    Cytat:
    Ręczna aktualizacja (wyższych) poprawek powinna skutecznie rozwiązać Twój problem


    Potwierdzam.
    Poprawki do problematycznych aktualizacji, dostępne w w/w katalogu MS, usuwają problemy z drukowaniem.
  • #21
    Mastrojani
    Poziom 10  
    Cześć,

    Bardzo dziękuję za post - u mnie z dnia na dzień drukarka Brother DCP-J125 z dnia na dzień przestała drukować z poziomu komputera. Spróbowałem jeszcze podpinając ją do drugiego laptopa - to samo. Żadnych błędów, żadnych kodów usterek. Jeszcze przeleciałem wszystkie kody serwisowe i też na nic to się zdało.

    Drukarka miała własnie lądować na stole, a z alledrogo miałem zamawiać do niej płytę główną. Pomyślałem o Was - wejdę na elektrodę, może ktoś miał podobny temat. I tak właśnie trafiłem na ten temat. Serdecznie dziękuję autorowi.

    Jak wrócę tylko z pracy to wykonam w/w kroki i dam Wam znać, czy drukarka wróciła do żywych. Na drugim laptopie równiez mam Win10, który też automatycznie się aktualizuje podobnie jak mój PC.

    Tak poza tym jestem ciekaw, ile takich drukarek na dniach poleciało na śmieci :D !
  • #23
    lingol
    Poziom 1  
    dziękuję bardzo za informacje, walczyłam z drukarką ponad tydzień, kupiłam nowe tusze, przywróciłam system (na chwilę pomogło) ale potem problem wrócił. Zainstalowałam aktualizacje dla win 10 i pomogło, super drukarka DCP-J315W działa!
  • #24
    Patrycja78
    Poziom 1  
    O jak dobrze, ze trafiłam na ten wątek i Wasze porady. Zadziałały!!! A męczyłam się 2 dni. Dziękuję, dziękuję, dziękuję. :)
  • #25
    PRL
    Poziom 38  
    Cytat:
    A męczyłam się 2 dni


    Nie męczyliby się ludzie, gdyby na stronie Brother była odpowiednia informacja.
  • #26
    kondzio98
    Poziom 13  
    MaRciNoOs napisał:


    Bo masz włączone aktualizacje automatyczne. Po odinstalowaniu aktualizacji system ponownie sprawdza dostępność poprawek i je instaluje. Dopóki nie zainstalujesz poprawki lub przynajmniej na jakiś czas nie wyłączysz aktualizacji, temat będzie powracał. Utworzyłem post docelowo w związku z problemem na tamten moment, a rozwiązania będą co chwilę pojawiały się nowe. Postępuj zgodnie ze wskazówkami kolegów z postów powyżej. Ręczna aktualizacja (wyższych) poprawek powinna skutecznie rozwiązać Twój problem, aż Microsoft znowu nie wypuści problematycznego softu.


    Dzięki MaRciNoOs
  • #27
    MaRciNoOs
    Poziom 22  
    PRL napisał:
    Cytat:
    A męczyłam się 2 dni


    Nie męczyliby się ludzie, gdyby na stronie Brother była odpowiednia informacja.


    Ale o czym Ty piszesz? Czy to wina Brothera że Microsoft wypuścił problematyczną aktualizację? Poza tym wg moich informacji problemy są z Brotherem, Canonem i Ricohiem. Pamiętaj że temat dotyczy tylko Windowsa 10, a w samej PL sporo ludzi korzysta nadal z 8.1, 7 a nawet XP. Nie zapominając o linuxie i Mac'u na których problem nie występuje. Rozumiem jaki możesz mieć przypuszczenia, że producent celowo nie zamieszcza informacji w celu większej sprzedaży nowych urządzeń, ale z takimi wnioskami raczej bym się wstrzymał. Bo jeżeli komuś zależy to zadzwoni na infolinię Brothera i tam zapewne znają temat (sam to sprawdzę na dniach). Wg mnie jak ktoś chce to znajdzie rozwiązanie w sieci, ale to co widzę to z doświadczenia wynika, że niektorym nie chce się użyć opcji szukaj i czekają na gotowe rozwiązania, a najlepiej jakby ktoś za nich to zrobił, bo przecież to nie ich wina. Ale na szczęście to tylko część społeczeństwa :)
  • #28
    PRL
    Poziom 38  
    Nie mam nic do Brothera. Nic a nic.
    Dzwoniłem do nich na samym początku, gdy pojawił się problem.
    Odpowiedziano mi na infolinii, że wiedzą o tym i czekają na MS, aż wyda łatkę.
    Mój tok myślenia jest następujący:
    - jak komuś przestanie drukować, to sprawdza ustawienia,
    - pobiera nowszy sterownik,
    - robi pozostałe czynności diagnostyczne.

    No i teraz, czy nie prościej umieścić na stronie Brother krótkiej informacji dotyczącej tego problemu zamiast setki razy
    odbierać telefon i mówić to samo? Czy ludzie muszą przeszukiwać fora w
    znalezieniu rozwiązania problemu? Nie można tego załatwić oficjalnie?

    Tutaj mój temat z 16 czerwca Brother J315W - Przestała drukować
  • #29
    MaRciNoOs
    Poziom 22  
    PRL napisał:
    Nie mam nic do Brothera. Nic a nic.
    Dzwoniłem do nich na samym początku, gdy pojawił się problem.
    Odpowiedziano mi na infolinii, że wiedzą o tym i czekają na MS, aż wyda łatkę.
    Mój tok myślenia jest następujący:
    - jak komuś przestanie drukować, to sprawdza ustawienia,
    - pobiera nowszy sterownik,
    - robi pozostałe czynności diagnostyczne.

    No i teraz, czy nie prościej umieścić na stronie Brother krótkiej informacji dotyczącej tego problemu zamiast setki razy
    odbierać telefon i mówić to samo? Czy ludzie muszą przeszukiwać fora w
    znalezieniu rozwiązania problemu? Nie można tego załatwić oficjalnie?

    Tutaj mój temat z 16 czerwca Brother J315W - Przestała drukować


    To Twój tok myślenia i nawet słuszny ;) a wielkie korpo, przy okazji takiej akcji może zbierać dane klientów ;) niewykluczone ale możliwe. Oczywiście na tyle na ile jest to zgodne z ustawą. Poza tym to jest normalna praca tych ludzi na infolinii. Dzwonią do nich ludzie setki razy dziennie z różnymi problemami. Inny powiedziałby, że dlaczego nie dają rozwiązania na stronie odnośnie zacinek papieru? Bo medialnie może zostać to wykorzystane przeciwko danej firmie, a jednak lepiej pokazywać się w świetle, że produkt jest niezawodny ;) konkurencja tylko czeka na takie newsy...
  • #30
    accee
    Poziom 10  
    Windows 10 kompilacja 2004... zainstalowana łatka KB4567523... Drukarka nadal nie drukuje... zmienił się tylko sposób komunikowania, Po wciśnięciu przycisku Drukuj... Windows natychmiastowo komunikuje o błędzie druku i niemożności wydruku pliku...
    Jakieś pomysły??