Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Klimatyzacja załącza się czasem

20 Jun 2020 21:29 225 4
  • Level 2  
    Witam. Posiadam problem z układem klimatyzacji w mojej Audi A3 8P 2.0 Tdi. Sytuacja wygląda w taki sposób, klimatyzacja raz się załącza A raz nie. Miałem zrobione uzupełnianie czynnika z całym serwisem. Po podłączeniu do Obdeleven miałem błąd czujnika temperatury zewnętrznej. Wymiana poskutkowało zniknięciem błędu. Ale w dalszym ciągu klimatyzacja nie startuje. Kiedy już się załączy chlodzi naprawdę mocno. Nie mam pomysłu co mógł bym sprawdzić. W załączniku zamieszczam screenshoty z obdeleven. Jeden kiedy klimatyzacja jest wyłączona przyciskiem Econ, drugi kiedy jest włączona przyciskiem econ Ale nie chlodzi, I trzeci kiedy jest włączona I chłodzi.
  • Level 19  
    Elektrobartek wrote:
    Miałem zrobione uzupełnianie czynnika z całym serwisem.
    To jak tak to h.... ten serwis
    Miałem podobny problem w samochodzie Brata, okazało się przytarty wiatrak chłodnicy wymiana silniczka pomogła ale to jest tylko moja sugestia nie gwarantuje ci ze u ciebie jest to samo
  • Level 2  
    Witam
    Wiatraki wydają się w porządku, kiedy już klimatyzacja ,,załączy się" pracują oba bez żadnych niepokojących dzwięķów.
  • VAG group specialist
    Nie jest to wina wentylatora, gdyby była to by rosło ciśnienie a nie rośnie.
    W aucie nie ma wiatraka, jest wentylator.
    Zrzuty które dałeś są w takiej kolejności - klima pracuje, wyłączona guzukiem ECON, włączona ale nie chłodzi.
    Jak popatrzysz na te zrzuty to tam widac:
    - prąd pobierany przez elektrozawór N280 który jest w sprężarce
    - % wysterowania N280
    - % ciśnienia - nie wiem jak to dokładnie opisać ale to przeliczenie na % odczytu z G65
    - ciśnienie w układzie klimatyzacji odczytane z czujnika G65.
    W tym układzie nie ma sprzęgła elektromagnetycznego, wirnik kompresora powinien kręcić się caly czas niezależnie czy klimatyzacja jest włączona czy nie.
    Na z rzutach widać że jeżeli jest wcisniety guzik ECON to prądu na N280 nie ma bo kompresor ma nie bić ciśnienia, widać że gdy klimatyzacja działa to mamy prąd pobierany przez N280 na poziomie ok 0,7A,w tym też momencie ciśnienie w układzie jest większe bo kompresor ma co tłoczyć. W przypadku gdy klima jest włączona a nie chlodzi widać że N280 jest wysterowany a ciśnienie na G65 jest takie jakby klima nie pracowała.
    Można by było sprawdzić czy nie jest zerwane sprzęgło kompresora (w co wątpię) czyli kółko się kręci wirnik stoi. Zawór N280 elektrycznie jest sprawny ale może się blokować przez co kompresor nie bije ciśnienia.
    Dla wykluczenia elektrycznej usterki zaworu N280 możesz zamiast niego podpiąć żarówkę 5W i zobaczyć czy będzie świecić w momencie włączenia klimatyzacji.
    Moim zdaniem problem siedzi w kompresorze lub zacinajacym się N280.
    Możesz jeszcze podpiąć auto pod stacje do klimatyzacji i patrzeć na ciśnienia w momencie kiedy nie pracuje a powinna ale raczej po obu stronach (HP i LP) będzie to samo czyli ok 5bar jak pokazuje G65.
  • Level 2  
    Witam. Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź. Z rzeczy jakie zauważyłem podczas pracy klimatyzacji jest to, że nawet jeżeli wystartuje, I działa przez jakiś czas A na panelu klimatronik włączę zamknięty obieg, to ciśnienie z tych 12-10 bar spada stopniowo do wartości 6-5 bar. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, czy to przypadek Ale uruchomienie klimatyzacji w upalny dzień zawsze się nie udaje natomiast przy temperaturze około 20 stopni Celsjusza to już loteria, czasem zaskoczy A czasem nie.