Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] VW Passat B5 - Szarpie podczas jazdy 1.6 jak rozgrzany

8850 21 Jun 2020 13:07 2895 19
  • #1
    8850
    Level 21  
    VW passat B5 1.6 AHL (silnik wzdłuż) 8V PB+LPG 1996, sprzed liftu:
    - szarpie podczas jazdy ale wtedy, gdy rozgrzany motor, wówczas szarpie już powyżej 2.000, 3.0000 obrotów i więcej. Jadąc spokojnie z niedużymi prędkościami i mając < 2.000 obr nie szarpie. Im cieplejszy motor tym szarpie mocniej.
    - to samo na PB i LPG
    - zimny zazwyczaj od razu zapala motor, ciepły ciężko zapala, po kręceniu zaskakuje po 3, 4 sekundach

    - podłączony pod komputer VAG (chyba taki: Viaken Vscan VAG 5053C ITS) nie pokazuje żadnego błędu ani silnika ani osprzętu. NIe pokazał błędu czujnika obrotu wału.
    - kable i świece wymienione 2000km temu. Przed wymianą bardzo mocno zabrudzona świeca na 2 cylindrze (licząc od przodu samochodu). Świece tydzień temu wykręcone i znów bardzo mocno zabrudzona świece na 2, pozostałe OK.

    Jakie macie pomysły na diagnozę?
    Cięzki dostęp do świec (wtryskiwacze i LPB jego kable na silniku)
    Czy cewka jest winna lub czujnik położenia wału? '
    Czy w tym modelu są dwie cewki? Da się wymienić tą która odpowiada za 2 cylinder?
  • #2
    M.R-V4
    Level 22  
    Cewka jest jedna. Czym ta świeca jest mocno zabrudzona, olejem, sadzą?
  • #3
    8850
    Level 21  
    M.R-V4 wrote:
    Cewka jest jedna. Czym ta świeca jest mocno zabrudzona, olejem, sadzą?


    Po wyczyszczeniu tej świecy auto na chwilę na kilka dni zaczeło fajnie jeździć ale znów zaczeło szarpać. Świeca na 2 cylindrze wygląda poniżej:

    VW Passat B5 - Szarpie podczas jazdy 1.6 jak rozgrzany

    W czym może leżeć problem?
  • #6
    Aleksander_01
    Level 42  
    Załóż nową świecę, jak po przebiegu np 500 do 1000 km znowu będzie tak wyglądała to .....remont. Ile masz przebiegu, stawiam na 150 do góra 200 tys, one więcej nie wytrzymywały.
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Aleksander_01 wrote:
    Załóż nową świecę, jak po przebiegu np 500 do 1000 km znowu będzie tak wyglądała to .....remont. Ile masz przebiegu, stawiam na 150 do góra 200 tys, one więcej nie wytrzymywały.
    No popatrz, ja mam ponad 300000?
  • #8
    8850
    Level 21  
    Świece sprawdzał mechanik i jak wyciągnie wszystkie poprosiłem go o zdjęcie i zrobił foto tylko jednej z 2 cylidnra która była mocno zaolejona, pozostałe OK. Silnik ma ok. 270.000 km na liczniku, jestem kolejnym właścicielem. Na LPG wymieniłem butlę, czyli jeździł 10 lat. Świece i kable były wymieniane jak pisałem wyżej, auto na tych świecach myślę że nie przejechało więcej niż 1.000 km (auto mało jeździ). To jest wygląd świecy którą wymieniłem,. Silnik pobiera trochę oleju a nie dużo bo nie pamiętam abym często latał i dolewał, nie potrafię powiedzieć ile.

    Czy moge wyeliminować czujnik położenia wału?
    CZy może cieknąć spod uszczelniacza zaworu?
    Czy najszybciej będzie podmienić cewkę? (wiem że jest trudny dostęp)?
  • #10
    Aleksander_01
    Level 42  
    Te AHL'e mają jedyny plus, są tanie w naprawie.
    Jesteś zawodowiec i umiesz zadbać. Ja ostatnio miałem identyczną usterkę w jetcie kolegi. Na początku czyszczenie świec co 5000 km, potem co 2000, a pod koniec dwa razy w tygodniu. Auto poszło do remontu, dwa cylindry do niczego. Aha, zapomniałbym, u niego pojawiał się misfire 1 i 2 cylindra.
  • #11
    8850
    Level 21  
    @Aleksander_01: czy mogę wyeliminować uszkodzenie cewki w tym przypadku czy powinienem sprawdzić kompresję?
    Auto jest warte ok. 2000-2500 PLN więc nie wiem czy jest sens przeprowadzać remontu silnika tym bardziej że ma kilka jeszcze mniejszych denerwującyh mnie rzeczy które bardziej wpływają na wygodę użytkowania niż jazdę. Ten problem o którym pisze dotyczy tylko jazdy. gdybym go rozwiązał w prosty i miarę tani sposób byłbym zadowolony.

    @kaziu====: cewka jak patrzyłem jest pod przepustnicą, trzeba całość rozbierać i jeszcze przydadzą się gumowe ręce, co wywnioskowałem na podstawie filmiku dotyczącego mojego silnika na którym prezentuje się wymianę tej cewki: https://www.youtube.com/watch?v=O_7ZiudFJCM
  • Helpful post
    #12
    Aleksander_01
    Level 42  
    Zmierz kompresję, nie zaszkodzi. Jak Ci żal kasy na remont lub inny silnik to możesz regularnie palnikiem wypalać tę świecę, już taniej się nie da.
  • #13
    8850
    Level 21  
    Kompresję zmierzę. Czy mogę wykluczyć problem z cewką czy inną elektryką na tym etapie diagnozy? Wydaje mi się że świeca zalewana powinna chyba i tak mimo wszystko dawać iskrę i mieszanka powinna wybuchać patrząc czasem na stare śmierdzące i dymiące na niebiesko samochody jeżdża normalnie bez szarpania a mają silniki do remontu.
  • Helpful post
    #14
    Aleksander_01
    Level 42  
    Jeżeli masz układ z traconą iskrą to możesz zamieniać kable 1 z 4 oraz 2 z 3.
    Gdy nadal świeca w danym cylindrze jest mokra to uszkodzona świeca lub coś w cylindrze, gdy mokra jest inna świeca to brak iskry - uszkodzona cewka lub przewód WN.

    Sprawdziłem - tam siedzi Temic, czyli śmiało zamień na cewce 1 z 4 oraz 2 z 3.
  • #15
    8850
    Level 21  
    czy nie lepiej sprawdzić czy pojawia się iskra na 2 cylindrze w takim przypadku będzie lepszy dostęp do świec niż do cewki aby przełożyć kable? Czy szybciej będzie sprawdzić czy jest iskra na tej świecy kręcąc rozrusznikiem? Czy dobrze myślę?
  • Helpful post
    #16
    Aleksander_01
    Level 42  
    8850 wrote:
    czy nie lepiej sprawdzić czy pojawia się iskra na 2 cylindrze w takim przypadku będzie lepszy dostęp do świec niż do cewki aby przełożyć kable? Czy szybciej będzie sprawdzić czy jest iskra na tej świecy kręcąc rozrusznikiem? Czy dobrze myślę?

    Nie za bardzo. Co innego iskra na powietrzu a co innego wewnątrz cylindra. Co masz za problem przełożyć kable na cewce ?
  • #17
    8850
    Level 21  
    Podjechałem do mechanika w którym jakieś 2 lata temu jakąś naprawę robiłem z pracującymi już teraz 3 cylindrami. Powiedział że przypomina sobie samochód i pamięta że wymieniał w nim.. cewkę. Zapomniałem o tym. Patrzymy, rzeczywiście cewka wygląda na wymienianą. Na szybko podczas pracy silnika stosując specjalne szcypce wypiął kabel, posłuchał, i stwierdził że jest iskra, bije prądem, cewka pracuje nadal prawidłowo, kabel WN OK, świeca się brudzi, stwierdził że problem jest w cylindrze i powinienem myśleć o remoncie.. Aby przełożyć kable na cewce trzeba demontować przepustnicę w tym modelu oraz zbiornik płynu.

    Pozostają albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie. Jak wykluczyć kolejne rzeczy? Pomiar kompresji oraz próba olejowa?
  • #18
    Aleksander_01
    Level 42  
    Zaczyna mnie powoli skręcać. Byłeś u mechanika czy u szewca. Raczej u mechanika tylko żal ci kasy na pomiar i myślisz że internet to załatwi. Nie dorosłeś do motoryzacji to kup se rower, samochód musi kosztować, wbij to sobie do głowy.
    Piszesz "Aby przełożyć kable na cewce trzeba demontować przepustnicę w tym modelu oraz zbiornik płynu" czyli remont też odpada, tam dopiero jest śrub do odkręcenia.
  • #19
    8850
    Level 21  
    Spokojnie Aleksander, remontu oczywiście nie zrobię nie mam takiej wiedzy i doświadczenia, przełożyć kable jak sugerujesz mogę ale nie mam dostępu do garażu a auto stoi przed blokiem w tej chwili, a mechanik pracujący w warsztacie do którego zajechałem w trakcie pracy i robiąc szybką analizę wykluczył cewkę , kable i świece.. Warsztat , nie mam też miernika pomiaru kompresji, Przypomnę że samochód był podłączony pod komputer u znajomego, nie znalazł żadnych błędów zwiążanych z silnikiem czy jego osprzętem.

    Sugerowałem się filmem w którym prowadzący wymienia cewkę w takim samym samochodzie i demontuje przepustnicę oraz zbiorniczek płynu tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=O 7ZiudFJCM

    Warsztat nie jest mały, bo na samych podnośnikach nad glowami mechaników stały na raz 4 auta, nie licząc stojących luzem.

    Czyli świeca jest zalewana olejem. który przedostaje się przez uszkodzone pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. PO wyczyszczeniu jak pisałeś na przykładzie jetty będzie jeździł na chwilę.