Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V

21 Jun 2020 15:29 1224 18
  • Level 10  
    Czy ma ktoś pomysł na diagnozę tych usterek:
    Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V
    Silnik stuka, filtr oleju założony Filtron, olej 5W30, najbardziej zastanawia mnie nie zdany układ paliwowy a katalizator wygląda normalnie, raczej na 95% jest sprawny, auto z Włoch. Pozdrawiam
  • Helpful post
    Level 43  
    To normalne w tych silnikach, znaczy się stuki, silnik do wymiany, z Włoch same trupy przyciągają. KFU bliźniak NFU dobrze że to tanie silniki.
    W ogóle jaki jest problem, odczytaj błędy komputerem a nie smartsromem.

    Jak ciśnienie oleju na rozgrzanym po ok 5km.?
  • Level 10  
    Ciśnienia nie mierzyłem lecz podejrzewam że się coś dzieje.Po przejechaniu kilkunastu km w gorący dzień,kiedy silnik jest rozgrzany i schodzi z obrotów zaczyna pikać i pokazywać STOP SERWIS.Po dodaniu gazu znika pikanie,więc myślę że jest problem z magistralą.Co do stuków,nie brzmi to jak panewka.Mam filmik z pracy z silnika,spróbuje dodać.Czy moje podejrzenia o sondzie lambda mogą być właściwe???Została zmierzona odporność,która wynosi 0,15oma taka sama przed i za katalizatorem.A i jeszcze jedno,krótkoterminowe korekty oscylują od -3,70 do nawet +8 , 10.Co o tym myślicie????

    Dodano po 17 [minuty]:

    https://youtu.be/-iJwKwfYSjk o udało się tak brzmi praca silnika wyczytałem jeszcze gdzieś że ten stuk to może być koło faz zmiennych
  • Level 24  
    [quote="merc010"]Ciśnienia nie mierzyłem[/quoteTo
    To zmierz i pochwal się wartością ciśnienia i stanem lampki ciśnienia oleju.
  • Level 10  
    W tych modelach nie ma lampki oleju przy niewłaściwym ciśnieniu oleju powinien pojawiać się komunikat oil faull i tak dalej,czujnik oleju jest wkrecony. U mnie pojawia się komunikat servis stop ale najbardziej mine nurtuje te pierwsze pytania które zadałem to o paliwie katalizatorze korektach paliwowych

    Dodano po 12 [minuty]:

    Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V jeszcze takie zrzuty może coś komuś to powie i będzie wstanie rozjaśnić temat ,pozdrawia
  • Level 10  
    Brak błędów żaden chek silnika się nie pali a był wymieniony 800 km temu rozrząd cała listwa zapłonowa i świece
  • Helpful post
    Level 43  
    Acha , jedyne co moze doprowzdzic do konca naprawy to ten odczyt cisnienia oleju na rozgrzanym. To ci duzo wyjasni.
  • Level 10  
    Myślę że masz rację teraz trochę słabo mam z kasą żeby to sprawdzić, ale jak to ogarnę to dam znać a auto i tak narazie stoji
  • Level 10  
    Nie posiadam jak będę kupował to chcę kupić razem z zegarem do kompresi śilnik

    Dodano po 30 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie zmieniałem dziś górną poduszkę silnika tą koło rozrządu no i co zobaczyłem Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V powiedz mi teraz czy ten rozrząd jest dobrze ustawiony te zielone znaki na górze pisakiem zrobił gość który zmieniał rozrząd pokrywaja się na wałkach i kole ale to znaki tego mechanika , a ten znak na kole wałka wyciety zaznaczony białym korektorem kiedy się pokryje ze znakiem białym zrobionym na obudowie rozrzadu to wygląda tak jak by był o ząbek przesunięty ale zapewne mogę się mylić.Myśle sobie tak że gość wsadził blokady zaznaczył markerem znaki i tyle, a jeśli we włoszech ktoś źle załorzy rozrząd???? ,czy pasek jest właściwie napięty???? bo nie wydaje mi się aby tak było
  • Level 10  
    Próbowałem znaleść gdzie się go blokuje bez powodzenia ale postaram sie to ogarnąć na jakimś schemacie a napięcie paska jest ok

    Dodano po 6 [minuty]:

    A co z napięciem paska jest ok

    Dodano po 1 [godziny] 21 [minuty]:

    Znalazłem schemat i według schematu pasek jest nie napięty
  • Level 10  
    Około 700km w rok krótkie odcinki do 30 km samochodu więcej stoi niż jeździ

    Dodano po 17 [minuty]:

    Dzisiaj po pracy spróbuje znaleść tą blokade wału bo opinie znalazłem dwie na schemacie blokada jest pokazana obok koła zamachowego ale ktoś już szukał blokady w tym miejscu i nie znalazł ale na koniec postu ktoś napisał że w silniku kfu blokada znajduje się za filtrem oleju jeśli blokady się pokryją to po temacie z rozrządem napne tylko pasek
  • Level 10  
    Witam sprawdziłem wszystkie blokady rozrządu i jest ok w kfu wał blokuje za filtrem oleju Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V znaki się pokrywają. Zauważyłem że jest straszny syf w filtrze oleju był nowy założony przebieg z800km i taki brud olej też za ciekawie nie wygląda jak na taki przebieg ,wiedz myślę że smok olejowy też będzie brudny. Dobry znak brak opiłków metalu we filtrze. A jeszcze jedna rzecz co z tym napinaczem paska regulować ten naciąg pasek zrobię fotkę ile można go unieść palcem do góry

    Dodano po 8 [godziny] 1 [minuty]:

    Dziś wydarzyła się dziwna historia silnik poduszki silnika wszystkie nowe ale silnikiem trzesło falowanie obrót nie wielkie 735 do 765 bez mocnych spadków i wzrostów obrotów. Kulał tak i kulał wiedz się zdenerwowałem i sprawdzam ,znalazłem pęknięty wąż odmy pisklejałem ale w miedzy czasie bez odmy i filtra zapaliłem samochód aby sprawdzić jak pracuję silnik napoczatku zaczoł kuleć Citroen C4 LC 1.4 16V na 1.6 16 V ale po chwili wskoczył na równe ale wyszcze obroty i tak chwilę pracował kiedy poszedłem bo zgasić parsknoł i wskoczył na 1500 obr myślę sobie ok poskładałem wszystko do kupy i to samo czytam błedy wyskoczył czujnik położenia wału skasowałem odpalam dosłownie 2 sek pracował normalnie i to samo 1500 i teraz jest tak cały czas.Czy odpaleniem auta bez odmy i filtra na przepustnicy mogłem zepsuć czujnik położenia wału ,czy poprostu to zbieg okolicznosci

    Dodano po 2 [minuty]:

    Błąd 0075 to po odłączeniu wtyczki po założeniu znika ale ten drugi jest cały czas
  • Level 10  
    Problem rozwiazałem z tymi obrotami zepsuta wtyczka od czujnika położenia wałka