Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ciągnik sam 4x4 - Witam i o poradę pytam

slavi30 22 Jun 2020 21:48 1041 19
  • #1
    slavi30
    Level 7  
    Od dłuższego czasu posiadam ciągnik Sam 4x4 na podzespołach silnik Ursus C330, skrzynia biegów od Gaza 66, reduktor od Gaza 66, na mostach Uaza 469B z blokadą tylnego mostu pneumatyczną do tego mam zrobioną przyczepę z napędem też na moście Uaza 469B a wałek który napędza przyczepę wychodzi z reduktora Gaz66 który jest przystosowany do takich przeróbek bo normalnie to wychodzi jeden wałek z reduktora który napędza most tylny ciągnika a ja mam dodatkowo wypuszczony z reduktora drugi wałek do przyczepy i tak wygląda konstrukcyjnie mój ciągnik a teraz mały problem z którym się borykać a mianowicie skrzynia gaz66 ma 4 biegi i na włączonym reduktorze na 2, 3, 4 biegu brakuje mi mocy pod obciążeniem a na 1 biegu jeszcze daje rade bo potrafię pod górę wyciągnąć 2 tony a co do biegów szosowych to na 1 biegu da się jechać tylko ciągnikiem bez żadnego obciążenia 2 3 4 nie daje rady wydaje mi się że coś jest nie tak dobrane prawidłowo albo silnik bo jest niskoobrotowy albo brakuje jeszcze jednej skrzyni biegów ale mi się wydaje że wtedy musiał by być silnik od jakiegoś samochodu i po przytym skrzynia która jest razem ze silnikiem. Co wy o tym myślicie jak zrobić żeby na biegach wyższych terenowych i szosowych nie brakowało mocy co można by było zmienić aha jeszcze dodam że ciągnik jeździ na oponach typu Jodełka agresywna 7,50 x16. Oczekuję od was pomysłów na rozwiązanie mojego problemu.Dziękuję
  • #2
    piotr-kaczmarek
    Level 11  
    Proponuję zmienić przełożenia skrzyni biegów lub doładować silnik
  • #3
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    witam.
    silnik na max obciążeniu kopci?
  • #4
    slavi30
    Level 7  
    Właśnie że nie kopci jak jadę na 1 biegu z reduktorem i to nawet z gazem na max albo na pusto na 1 biegu szosowych a kopci tylko wtedy jak brakuje mu gazu na wyższych biegach
  • #5
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Zatem tak jak kolega pisze przełożenia.
    Wbrew pozorom silnik od c330 nie ma za duzo mocy.
  • #6
    slavi30
    Level 7  
    Jak skrzynia biegów jest od ciężarówki gaz 66 to na co innego mogę zamienić żeby to przełożenie było lepsze
  • #7
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Czy silnik ze skrzynią masz połączone bezpośrednio, czy przez jakieś przełożenie?
    Poszukaj informacji na temat przełożeń tej skrzyni na poszczególnych biegach.
    Sprawdź stan oleju w mostach jak i również w skrzyniach.
    No i najważniejsze, upewnij się, że silnik jest sprawny. Ursus C 330 waży dużo więcej niż twój wynalazek a bez problemu ciąga 2 tony albo i więcej. U ciebie problem zaczyna się przy 2 tonach. Ja swoim samem z napędem na 2 koła tylne i silnikiem od osobówki bez problemu ciągam z łatwością 4 tony drewna.
  • #8
    eksploatacja
    Level 18  
    Po pierwsze napisz jakie mniej więcej masz prędkości na tych biegach. Bo jak na 2 z reduktorem rozwija 20 km/h to nie dziwne że nie ma siły.
    Po drugie - czy problem jest jak ciągnik jedzie sam czy tylko jak z przyczepą. Bo może przełożenie napędu przyczepy jest źle dobrane i większość mocy ciągnik zużywa na pokonanie różnicy w prędkościach obrotowych osi.
  • #9
    slavi30
    Level 7  
    Silnik od Ursusa połączony jest bezpośrednio ze skrzynią biegów, co do wagi ciągnika to jest dokładnie 1540 kg a na 1 biegu z reduktorem jedzie z prędkością 6 km/h, można porównać do marszu człowieka. Na kolejnych biegach nie sprawdzałem, ale na pewno na drugim biegu nie jedzie 20 km/h. Co do jazdy pod górę, nachylenie 25 stopni, to sam ciągnik na 2 biegu z reduktorem daje radę, ale trzeba gazu prawie na max. A przykładowo z wozem lytrowym na siano to na drugim biegu już nie za bardzo daje radę pod tę górę. Przyczepa z napędem doładowana to można zapomnieć o drugim biegu pod górę. Co do samego silnika na początku był robiony kapitalny remont, ani nie kopci, odpala od sztycha, nie ma problemu z odpalaniem w chłodne dni, tak że z nim jest ok. Przełożenie reduktora 1.982, przełożenie skrzyni biegów 6.83, przełożenie biegów 1 - 6.55, 2 - 3.09, 3 - 1.71, 4 - 1.00, wsteczny 7.77, tak to wygląda.
  • #10
    michal-88
    Level 9  
    Witam.
    Proponuję podnieść ciągnik, postawić na kobyłkach i sprawdzić jak silnik się zachowuje na wyższych biegach bez żadnego obciążenia. Może jest coś nie tak ze skrzynią. Można też wtedy zrobić kreskę na oponach żeby zobaczyć czy są takie same przełożenia z przodu i z tyłu.
    Ewentualnie coś z dawką paliwa lub filtrami, bo pod obciążeniem powinien kopcić.
  • #11
    slavi30
    Level 7  
    Do tej pory myślałem że jak silnik kopci to jest źle, w moim przypadku jak nie daje rady to wtedy kopci od braku mocy. Raz przygadałem się z takim jednym i powiedział mi, że tu sprawę może rozwiązać inny silnik np. od samochodu razem z dodatkową skrzynią biegów. Czyli dwie skrzynie plus reduktor i że wtedy będzie normalnie jeździł. Bo silnik od Ursusa 330 dość że ma tylko 35 KM to dodatkowo niskoobrotowy jest i dlatego jemu brakuje. Czy to prawda jest, że inny silnik ze skrzynią załatwił by sprawę?
  • #12
    michal-88
    Level 9  
    Być może by załatwił sprawę. Jednak myślę, że i ten powinien dać rade. Moim zdaniem powinieneś wyeliminować jakąkolwiek usterkę a dopiero, gdy będziesz pewien, że wszystko się zgrywa myśleć o innym silniku. No tylko pod pełnym obciążeniem powinien kopcić wtedy jest dużo paliwa a za mało powietrza i stąd dym.
  • #13
    slavi30
    Level 7  
    Może tak jest z tym kopceniem ja bym tego tak nie nazwał normalny dymek ja widziałem kopcenie ciągnika był to Władimirec t25, z rury to dopiero był dym, nawet na wolnych obrotach porównując do mojego spokojnie mogę jeździć z nalepką EURO 5.
  • #14
    sigwa18
    Level 42  
    Najszybciej i najtaniej dołożyć turbo z intercolerem (tylko nie za duże turbo bo nie rozpędzi się) jest trochę spawania, ale mocy przybędzie.
  • #15
    slavi30
    Level 7  
    ? Nie wiem co o tym myśleć, turbo do 30-dziestki?
  • #16
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Ludzie zakładają turbo do c330, do c360 i innych. Efekt jest taki, ze szybciej zużywa sie silnik oraz jest więcej mocy.
    Skoro c330 fabryczny ciagnik daje rade ciagać przyczepy do 10ton to u cb z przyczepą 5ton powinien sobie poradzić z łatwością. Ewentualnie powinien mielić kołami.
    Teraz tak...
    Silnik masz podłączony do reduktora a reduktor bezpośrednio do mostu tak? Jeśli tak to jest to prosta konstrukcja i nie widze tu zadnego problemu i powinno działać bez najmniejszego problemu.
    Do testów odłącz całkowicie przedni napęd, jeśli bedzie krecił sie za wolno w porównaniu do tylnego to efekt bedzie taki, ze zdławi ci kazdy silnik, nawet jesli bedzie miał 200km :)
    Ogólnie zasada działania napedów 4x4 jest taka, że przód wzgledem tyłu może sie kręcić max 5% szybcjej i u ciebie pod tym względem szukałbym problemu.
  • #17
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Silnik nie ma mocy, normalnie na 4 biegu 330 na blokadzie mieli kolami 28inch a nie glupią jodelką 16 inch..
    Czy silnik żwawo wkreca sie do 2000obr?
    Sam ciągnolem 13,5 t masy całkowitej na 6 biegu. Inie bylo zadnego z tym problemu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jaka masz predkosc maxymalna i minimalna przy 2000obr silnika?
  • #18
    grzeniuw
    Level 26  
    Przełożenia za szybkie, to jedno. Traktorek na 1 biegu z reduktorem powinien mieć 1-1,5 km/h, na biegu najwyższym max 25km/h. Jednak nawet mimo to, jeśli piszesz że na 1 biegu z reduktorem ma 6km/h to powinien na tych kółkach w moment zakopać się po osie.
    Masz możliwość rozłączania 4x4? Podejrzewam niedostosowanie napędów osi ciągnika (może średnic kół) + to samo z napędem przyczepki. Jeśli tego jesteś pewien, to pozostaje zastanowić się, czemu silnik jest dużo słabszy niż powinien.
  • #19
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Podnies wszystki napedzane kola narysuj biale kreski u dolu wlacz bieg, i zobacz czy sie nie rozjezdzaja.
    Ale i to nierezlne bo by cisie jodelka sluzgala i szybko ztarła.
  • #20
    slavi30
    Level 7  
    Witamina serdecznie
    Mój problem ze samoróbką rozwiązałem tak że ze względu na maszyny które chciałem podpiąć to nic nie przerabiałem tylko postanowiłem kupić włoski wynalazek oryginalnego ciągnika rolniczego i dlatego temat ze samoróbką uważam za zamknięty. Bardzo dziękuję za różne informacje z waszej strony.

    Pozdrawiam