Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 1.4 benzyna-niskie ciśnienie oleju/Czy wysoka temp. może być powodem?

23 Cze 2020 12:06 255 2
  • Poziom 1  
    Witam, na wstępie napiszę, że jestem laikiem samochodowym, więc nie wymagajcie zbyt wiele. Dwa lata temu kupiłem Citroena C4 1.4 1 generacji benzyna rocznik 2008, hatchback obecny przebieg 171 tyś. Po około pół roku zaczął się odzywać czujnik ciśnienia oleju - komunikat na komputerze "oil pressure to low". Od tamtej pory bujam się z nim i już brakuje pomysłów. Wypiszę to co było już sprawdzane/robione (nie koniecznie w tej kolejności) :
    -wymiana pompy olejowej
    -wymiana oleju / filtra (kilka razy)
    -wymiana/sprawdzanie czujnika
    -sprawdzenie przepustnicy/smoka?

    Było tego więcej, ale trochę czasu minęło a ja nie jestem w temacie. Generalnie nie orientuje się co trzeba a co nie, więc zazwyczaj jestem zdany na doradztwo mechaników. Najpierw gdy to się zaczęło odwiedziłem nie jednego mechanika i większość była zdania wymiana/remontu silnika, ale ja nie odpuściłem i nadal nim jeżdżę a minęło już ok 1,5 roku. Na początku ostrzeżenie pojawiało się sporadycznie, później coraz częściej, obecnie czujnik krzyczy za każdym razem gdy olej mocno się rozgrzeje. Czujnik załącza się tylko na biegu jałowym i tylko po rozgrzaniu/ czujnik nie krzyczy stale tylko włącza i wyłącza się co chwilę. Kilka miesięcy od pierwszego zdarzenia cytryna pojechała do znajomego znajomego mechanika... on wymienił filtr, olej, pompę i sprawdzał różne możliwości. Po powrocie był spokój na kilka miesięcy - przez ten czas nie było problemów, pokonywałem nim długie trasy typu 600km czy jazda w górach i właśnie rok temu w lato podczas powrotu z Bieszczad czujnik ponownie dał o sobie znać i od tamtej pory po rozgrzaniu spędza mi sen z powiek.
    Ciśnienie oleju było sprawdzane dwa razy/ raz przed wizytą u znajomego wynosiło ono wtedy ok 0.4 bara
    i u niego wahało się między 0.7-0.8 bara na biegu jałowym. Przy 2 i 3 tyś obrotów ciśnienie książkowe.
    Podobno czujnik załącza się przy 0.7 bar,
    Olej który wcześniej w nim był to Elf 10w40 obecnie Castrol 10w40, obecnie filtr oleju firmy purflux.
    Wlałem do niego ceramizera i przejechałem obecnie jakieś 1100km i jest lekka poprawa - czujnik włącza się trochę rzadziej(tylko przy mocno rogrzanym oleju).
    Spytacie czy z silnikiem coś się dzieje bo na chłopski rozum jazda z niskim ciśnieniem przez taki czas na pewno nie pomaga, ale jak dla mnie chodzi normalnie, nie stuka i raczej się nie dławi, oleju nie dolewam bo nie ucieka. Jedyne co wydaje mi się, że zauważyłem to, że stracił trochę mocy. Ale tak jak napisałem jestem laikiem i to co dla mnie może być normalne dla doświadczonego ucha może być końcem silnika.
    ((Jeżeli pisałem sprawdzenie jakiejś części to dlatego, że nie potrafię nazwać co się z nią robi))

    Doszła jeszcze jedna rzecz, na którą wcześniej nikt nie zwrócił uwagi. Wczoraj okazało się, że wentylator od chłodnicy nie włącza się samoistnie przy rozgrzanym silniku, włącza się tylko podczas uruchomienia sprężarki. Ma to wpływ na temperaturę, ale czy zbyt mocno rozgrzany olej może powodować zbyt niskie ciśnienie? Miałem parę dni temu sytuację w której z powodu parujących szyb miałem włączoną sprężarkę (czyli wentylator chodził) i przejechałem tak ok 60km(drogi krajowe/trochę miasto), czujnik ciśnienia oleju ani razu się nie załączył.
    Jakieś pomysły?
  • Poziom 17  
    Pompa olejowa
    Tuleja łożyska wału korbowego
    wał rozrządczy
    elektrozawór pompy olejowej?????
  • Poziom 19  
    Te silniki miały coś nie tak ze smarowaniem. Nie Ty jeden z tym jezdzisz. Sam mam berlingo w roli woła roboczego i też po mocnym nagrzaniu tak sie dzieje. Nalatane mam 550tys. Problemem są w 99% panewki. Zrobiłem już kilka takich silników i w znajomitej większosci problem leżał właśnie w panrwkach głównych. Musisz mieć na uwadze, że to i tak nie zdrowe dla silnika. Ciśnienie rzędu 0,4bara jest przy czujniku, na dole silnika. W tej sytuacji do góry, na głowicy owego ciśnienia brak.