Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 1.4 benzyna-niskie ciśnienie oleju/Czy wysoka temp. może być powodem?

23 Cze 2020 12:06 255 2
  • Poziom 1  
    Witam, na wstępie napiszę, że jestem laikiem samochodowym, więc nie wymagajcie zbyt wiele. Dwa lata temu kupiłem Citroena C4 1.4 1 generacji benzyna rocznik 2008, hatchback obecny przebieg 171 tyś. Po około pół roku zaczął się odzywać czujnik ciśnienia oleju - komunikat na komputerze "oil pressure to low". Od tamtej pory bujam się z nim i już brakuje pomysłów. Wypiszę to co było już sprawdzane/robione (nie koniecznie w tej kolejności) :
    -wymiana pompy olejowej
    -wymiana oleju / filtra (kilka razy)
    -wymiana/sprawdzanie czujnika
    -sprawdzenie przepustnicy/smoka?

Było tego więcej, ale trochę czasu minęło a ja nie jestem w temacie. Generalnie nie orientuje się co trzeba a co nie, więc zazwyczaj jestem zdany na doradztwo mechaników. Najpierw gdy to się zaczęło odwiedziłem nie jednego mechanika i większość była zdania wymiana/remontu silnika, ale ja nie odpuściłem i nadal nim jeżdżę a minęło już ok 1,5 roku. Na początku ostrzeżenie pojawiało się sporadycznie, później coraz częściej, obecnie czujnik krzyczy za każdym razem gdy olej mocno się rozgrzeje. Czujnik załącza się tylko na biegu jałowym i tylko po rozgrzaniu/ czujnik nie krzyczy stale tylko włącza i wyłącza się co chwilę. Kilka miesięcy od pierwszego zdarzenia cytryna pojechała do znajomego znajomego mechanika... on wymienił filtr, olej, pompę i sprawdzał różne możliwości. Po powrocie był spokój na kilka miesięcy - przez ten czas nie było problemów, pokonywałem nim długie trasy typu 600km czy jazda w górach i właśnie rok temu w lato podczas powrotu z Bieszczad czujnik ponownie dał o sobie znać i od tamtej pory po rozgrzaniu spędza mi sen z powiek.