Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] PIONEER AVH-Z5200DAB-Passat B6 - Po odłączeniu zapłonu następuje reset ustawień

bzyqe 23 Jun 2020 17:12 477 5
  • #1
    bzyqe
    Level 9  
    Witam,

    Wczoraj zamontowałem

    PIONEER AVH-Z5200DAB

    Sprzęt jak najbardziej jest sprawny, jednak mam problem z pamiecią radia. Po wyłączeniu auta - ustawienia kasują się. Podejrzewam że cos jest z kablami żółtym i czerwonym. W kostce zasilającej z auta mam tylko 3 kable cn=czarny; cw=czerwony, z=żółty.

    PIONEER AVH-Z5200DAB-Passat B6 - Po odłączeniu zapłonu następuje reset ustawień

    Zrobiłem testy na kablach - ale nie jestem w stanie zinterpretowac co jest nie tak:

    cn=czarny; cw=czerwony, z=żółty
    Bez kluczyka:
    cn+cw=12v
    z+cw=12v
    z+cn=0

    w pozycji zapłon:
    cn+cw=12v
    z+cw=0
    z+cn=12v

    Prosze o poradę co jest nie tak.

    Drugie pytanie, czy taki kabel

    https://www.amazon.de/APPS2CAR-Parkplatz-Over...Bin%2Bmotion&qid=1592914414&sr=8-1-fkmr0&th=1

    ominie zabezpieczenie parking brake?

    Pytanie ostatnie:

    gdzie mogę podłączyć niebieski kabel od separatora - niestety nie widzę u mnie kabla niebieskiego do ktorego moge to podpiąc (czy to jest masa? czy +12V?)

    Z góry dziękuję za porady i pozdrawiam.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    xirtt
    Level 13  
    Zamień miejscami żółty z czerwonym.
    Kabelek powinien być ok. Chodzi o podanie dwóch impulsów masy lub plusa, coś takiego.
    U nas w sklepach Car-Audio można je dostać.
  • #3
    bzyqe
    Level 9  
    Udało mi się już to rozwiązać, faktycznie kable przy kostce były zamienione. Ustawienia są teraz zapamiętywane.

    Rozwiązałem też problem z niebieskim od separatora - podłączyłem do +12V, gdy jest zapłon. Kiedy kluczyk wyciągnięty, separator nie jest zasilany.

    Problem pozostaje jedynie z przewodem parking brake, chciałbym go zbajpasować ponieważ pewne funkcje są zablokowane podczas jazdy samochodem. Urządzenie jest w pełni sprawnie kiedy włączony jest hamulec ręczny (jeszcze nie sprawdzałem, ale tak jest zgodnie z manualem producenta). Trochę to dziwne ze nie mogę włączyć Android Auto, kiedy auto jest w ruchu (kiedy kabel parking brake nie jest podłączony jest tak samo).

    Proszę o potwierdzenie bypassa z linka na amazonie, może ktoś już tego próbował.
  • Helpful post
    #4
    sosarek

    Level 43  
    Podłącz go pod masę i sprawdź.
  • #5
    bzyqe
    Level 9  
    Widziałem film na youtubie i montują pomiedzy tym kablem a masa włącznik. Po dwukrotnym wlączeniu/wylaczeniu urządzenie odblokowuje sie. Sprobuje i zobacze czy to dziala. moze wystarczy zwykly włacznik.
  • #6
    bzyqe
    Level 9  
    Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc. Wszystkie problemy zostały rozwiązane:
    1) Zamieniono kable żółty z czerownym - odbiornik podtrzymuje zapisane informacje tj ustawienia stacji radiowych, bluetooth, itp
    2) Przewód parking brake podłączyłem do masy, co rozwiazalo problemu z Android Auto
    3) Niebieski kabel separatora połączyłem do +12V, jak opisałem w poprzednim wpisie.

    Temat do zamknięcia