Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dodge Caliber 2,0 benzyna +LPG - Losowe, pojedyncze szarpanie podczas przyspiesz

23 Cze 2020 20:48 519 13
  • Poziom 3  
    Witam, mam problem, przypuszczam że z losowym wypadaniem zapłonu. Podczas przyspieszania, powyżej 2500 obrotów czasem czuć szarpnięcie, głównie od 3 biegu w górę. Szarpnie raz i samochód dalej jedzie bez problemu. Objaw występuje losowo, mianowicie czasem raz, 3 razy, bądź wcale na trasie około 30km, mam wrażenie że częściej na dobrze rozgrzanym silniku, objaw zarówno na LPG jak i na benzynie. Na niskich obrotach i biegu jałowym nic się nie dzieje. Dodam że wymieniłem świece na nowe (wcześniejsze miały 7 tys. zrobione), kupiłem również jedną cewkę którą wymieniałem na zmianę z pozostałymi. Problem nie znikł. Komputer nie wyświetla żadnego błędu. Prośba o poradę gdzie i jak szukać aby nie wymienić "połowy" samochodu.
  • Poziom 17  
    spróbuj wyczyścić przepustnicę

    Dodano po 4 [minuty]:

    i zawór EGR
  • Poziom 3  
    bsv2001 napisał:
    spróbuj wyczyścić przepustnicę

    Dodano po 4 [minuty]:

    i zawór EGR


    Ten samochód w benzynie ma EGR?
  • Poziom 17  
    Sorry , nie ma EGR na 2.0
  • Poziom 3  
    Świece wymienione, jedna cewka kupiona i sprawdzana z pozostałymi na podmianę, przepustnica wyczyszczona, ciśnienie na tłokach sprawdzone. Problem dalej występuje, nasila się przy nagrzanym silniku oraz mam wrażenie gdy temperatura na zewnątrz wyższa 😡😡. Za co się teraz zabrać? Jakieś propozycje? Wyjdzie że muszę pół samochodu wymienić.😕 aby w końcu coś znaleźć?
  • Poziom 16  
    A świece jakiej firmy kupione i założone.
  • Poziom 3  
    robert73-6 napisał:
    A świece jakiej firmy kupione i założone.

    Wcześniej Bosch (zrobione około 8 tys.). Obecnie NGK
  • Poziom 3  
    konop85 napisał:
    a spróbuj wjechać na wyższym biegu na wzniesienie np na 4 biegu pod górkę i gaz w podłogę tak by auto ledwo się zbierało i napisz czy problem się nasila.

    Mam wrażenie że problem się raczej nie nasilał. Szarpnięcie bylo czuć jak się wskazówka zbliżała pod 3 tys. obrotów i już wtedy górki zaczynało brakować. Zresztą jak z górki zjeżdżałem to też szarpało po przekroczeniu 2500 obrotów. Czasem na 5 biegu potrafi szarpnąć po przekroczeniu 2000. Obstawia ktoś czujnik zmiennych faz rozrządu? Jak to ewentualnie zdiagnozować?
  • Poziom 3  
    konop85 napisał:
    a spróbuj wjechać na wyższym biegu na wzniesienie np na 4 biegu pod górkę i gaz w podłogę tak by auto ledwo się zbierało i napisz czy problem się nasila.

    Mam wrażenie że problem się raczej nie nasilał. Szarpnięcie bylo czuć jak się wskazówka zbliżała pod 3 tys. obrotów i już wtedy górki zaczynało brakować. Zresztą jak z górki zjeżdżałem to też szarpało po przekroczeniu 2500 obrotów. Czasem na 5 biegu potrafi szarpnąć po przekroczeniu 2000. Obstawia ktoś czujnik zmiennych faz rozrządu? Jak to ewentualnie zdiagnozować?
  • Poziom 3  
    konop85 napisał:
    a spróbuj wjechać na wyższym biegu na wzniesienie np na 4 biegu pod górkę i gaz w podłogę tak by auto ledwo się zbierało i napisz czy problem się nasila.

    Mam wrażenie że problem się raczej nie nasilał. Szarpnięcie bylo czuć jak się wskazówka zbliżała pod 3 tys. obrotów i już wtedy górki zaczynało brakować. Zresztą jak z górki zjeżdżałem to też szarpało po przekroczeniu 2500 obrotów. Czasem na 5 biegu potrafi szarpnąć po przekroczeniu 2000. Obstawia ktoś czujnik zmiennych faz rozrządu? Jak to ewentualnie zdiagnozować?
  • Poziom 3  
    konop85 napisał:
    a spróbuj wjechać na wyższym biegu na wzniesienie np na 4 biegu pod górkę i gaz w podłogę tak by auto ledwo się zbierało i napisz czy problem się nasila.

    Mam wrażenie że problem się raczej nie nasilał. Szarpnięcie bylo czuć jak się wskazówka zbliżała pod 3 tys. obrotów i już wtedy górki zaczynało brakować. Zresztą jak z górki zjeżdżałem to też szarpało po przekroczeniu 2500 obrotów. Czasem na 5 biegu potrafi szarpnąć po przekroczeniu 2000. Obstawia ktoś czujnik zmiennych faz rozrządu? Jak to ewentualnie zdiagnozować?
  • Poziom 3  
    konop85 napisał:
    a spróbuj wjechać na wyższym biegu na wzniesienie np na 4 biegu pod górkę i gaz w podłogę tak by auto ledwo się zbierało i napisz czy problem się nasila.

    Mam wrażenie że problem się raczej nie nasilał. Szarpnięcie bylo czuć jak się wskazówka zbliżała pod 3 tys. obrotów i już wtedy górki zaczynało brakować. Zresztą jak z górki zjeżdżałem to też szarpało po przekroczeniu 2500 obrotów. Czasem na 5 biegu potrafi szarpnąć po przekroczeniu 2000. Obstawia ktoś czujnik zmiennych faz rozrządu? Jak to ewentualnie zdiagnozować?