Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes sprinter W902 2,2 cdi - Ciê¿ko pali jak ciep³y.... - czujnik temperatur

romrom123 23 Jun 2020 23:15 1476 6
  • #1
    romrom123
    Level 2  
    Witam.

    Od czego by tu zacz±æ....

    Mam sprintera 902 2,2 cdi 80kw z 2005r i problem z odpalaniem sprintera jak jest ciep³y. Bardzo d³ugo krêci. W ostatnich miesi±cach zosta³y zregenerowane wtryski, pompka wstêpna, oringi uk³adu paliwowego, zawór regulacji ci¶nienia, termostat wraz z czujnikiem temperatury p³ynu ch³odz±cego, rozrusznik i nowy aku.

    Po pod³±czeniu pod komputer okaza³o sie ¿e czujnik temperatury paliwa pokazuje -49 stopni. Nie mogê zlokalizowaæ go z moim aucie. Nie ma ani w listwie CR ani przy pompie wtryskowej, ani pod kolektorem ss±cym, rozdzielacza paliwa te¿ nie dostrzeg³em ( informacje o mniemanym miejscu czujnika znalezione na www) Ogólnie mo¿na go kupiæ i nawet go kupi³em ale nie wymieni³em bo nie moge go zlokalizowaæ.



    Czy jest kto¶ w stanie naprowadziæ mnie na dobry trop?

    A mo¿e to jest ten czujnik na listwie paliwowej- mierzy ci¶nienie i temperaturê ( od strony grila) na trzy piny?

    W jaki sposób sterownik odczytuje temperaturê silnika/paliwa i w jaki sposób dawkuje paliwo?? Bo rozumiem przy zmiennych warunkach ilo¶æ paliwa te¿ jest inna.

    A mo¿e jest gdzie¶ umieszczony jaki¶ czujnik temperatury silnika??

    Pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj siê za darmo
  • #2
    bsv2001
    Level 17  
    Zwykle -wtryskiwacze , zawór ci¶nienia paliwa
  • #3
    romrom123
    Level 2  
    wtryskiwacze po regeneracji zawór ci¶nienia te¿ wymieniony. Mo¿e jakie¶ inne pomys³y?
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Wrzuci³em ci kolego odpowied¼ na innym forum. Jak piszesz w ró¿nych miejscach, to równie¿ czytaj w ró¿nych miejscach.
    romrom123 wrote:
    wtryskiwacze po regeneracji

    Widzia³em jak takie regeneracje czasem wygl±daj±. Najbardziej przydaje siê do tego szlifierka sto³owa z metalow± szczotk± obrotow±... Test przelewowy robi³e¶ po regeneracji (jak nie chce paliæ)? Jakie wtedy jest ci¶nienie na railu?
  • #5
    romrom123
    Level 2  
    dziêki kolego za podpowiedzi

    pisa³em w ró¿nych miejscach bo szukam porady wszêdzie gdzie mo¿liwe i czytam na ró¿nych forach :)

    po regenracji wtrysków nie sprawdza³em na przelew
  • #6
    romrom123
    Level 2  
    Zakoñczy³y siê moje problemy z odpalaniem auta.

    Powodem z³ego odpalania auta okaza³y siê wtryski a dok³adnie dwa z nich. Regeneracja wykonana zosta³a nie poprawnie i auto s³abo odpala³o lub wcale (sprawdzone metod± na przelew). Brakuje mi s³ów na tych co siê tym zajmuj± - regeneracj±.

    Po kolejnej wymianie dwóch wtrysków na zregenerowane zakupione z allegro auto odpala i zarabia na siebie Smile

    Temat zamykam, dziêkujê wszystkim za podpowiedzi.

    Pozdrawiam
  • #7
    saron22
    Trucks specialist
    Dlaczego nie kupi³e¶ po prostu 4 nowych wtrysków tylko bawisz siê w jakie¶ regeneracje?