Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chinski skuter 50cc brak iskry

24 Cze 2020 21:28 288 11
  • Poziom 6  
    Witam, prosiłbym o pomoc i diagnozę w zlokalizowaniu przyczyny. Pacjent chiński, skuter superbike powerband r50. W sieci brak jakichkolwiek schematów elektryki. A więc, skuter posiada cewkę iskrownika bez impulsatora, 4 cewki. Na wyjściu czarno-czerwony kabel podaje 50V do modułu cdi (moduł cdi to IBC CCI QF-A127045). Z modułu wychodzą 4 kable: czarno-czerwony, czerwono-czarny grubszy, biało-niebieski i niebieski. Udało mi się zlokalizować to, że czarno-czerwony jest to napięcie po stacyjce z cewki iskrownika i gaszenie po wyłączeniu stacyjki. Tu wszystko działa. Biało-niebieski wyjście na cewkę wn świecy i tu brak napięcia. Niebieski jest to kabel do czujnika obrotów na dzwonie sprzęgła, czerwono-czarny na nim wychodzi też napięcia około 50V i wchodzi w pin z zielonym kablem który idzie gdzieś w wiązke do licznika. Przyczyna to brak napięcia na cewkę wn. Kabel biało-niebieski i tu pytanie czy wina leży po stronie modułu? Czy kupując moduł jakiś chiński podłączę to do tego skutera, zaznaczam że mój moduł nie ma masy ani impulsatora. Dziekuję
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 23  
    Zdjecia iskrownika i modułu oraz jak to jest podłączone by się przydały, zdjęcie skutera też.
  • Poziom 6  
    Witam ,dziękuję za reakcję bo dalej pacjent nie reaguje,stator 4 cewki bez impulsatora wychodzą 3 kable ,2 na kostce, to ładowanie i światła i jeden bordowo czarny to zasilanie cdi po stacyjce,rezystecja statora to 185 Omów ,napięcie na zasilaniu cdi 50v,z cdi wychodzą 4 kable ,bordowy czarny zasilanie cdi napiecie dochodzi z statora około 50v ,niebieski podłączenie impulsatora na dzwonie sprzęgła ,rezystecja impulsatora 145 Omów napiecie z impulsatora 1v,biało niebieski wyjście na cewke wn tu brak napięcia lub czasami skoczy 1v,czerwono czarny grubszy przewód podłączony do masy aku i tu na nim pojawia się napięcie na wyjściu,wydaje mi się że cdi robi zwarcie bo podaje napiecie na masę. Cewka Wn rezystecja 470 Komów i 0,4 oma. Skuter to superbike r50 powerband oznaczenie silnika H1E41QMB,w załączniku zdiecia.Pozdrawiam

    Chinski skuter 50cc brak iskry image1 Chinski skuter 50cc brak iskry Chinski skuter 50cc brak iskry Chinski skuter 50cc brak iskry Chinski skuter 50cc brak iskry Chinski skuter 50cc brak iskry
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 28  
    Nie chce się szukać koledze? Jest nawet chyba gotowa przejściówka na zagranicznych stronach, żeby podłączyć tani, dostępny moduł. https://www.motorroller.de/anschlusskabel-verbindungskabel-cdi-5-2-4-polig-703106/a-5006467/ twierdzisz, że nie ma impulsatora a co jest w miejscu, które zaznaczyłem?
  • Poziom 6  
    To nie jest impulsator kolego to co zaznaczyłes,to jest osłonka okrywajaca połączenia przewodów,impulsator jest na dzwonię sprzęgła tam gdzie pasek napędowy. Z statora pod tym plastikiem są przylutowane przewody 3 sztuki które wychodzą ze statora,jak pisałem wcześniej są to przewody, zasilający cdi po stacyjce,ładowanie i światła i to wszystko. Co do przejściówki to wiem że coś takiego jest ,można podlaczyc takie cdi bez tej przejściówki ale nie oto chodzi bo nie wiem gdzie jest problem,zakupiłem już jeden nowy modul do 2t za około 20zl z 5 przewodami ten jeden dodatkowy przewód to gaszenie wiec narazie bez znaczenia reszta podłączona prawidłowo i nadal brak iskry,według forum na których wyczytałem jak sprawdzic cewki i impulsator rezystecja jest ok,czyli niby sprawne,nowy jakis tani modul AC podłączony i nadal iskry brak,dlatego szukam pomocy tutaj gdzie szukać problemu ewentualnie jak i co jeszcze sprawdzic ,nie sztuka kupować po kolei wszystko i iść w koszta bo lepiej by było kupić cały nowy kompletny zapłon i wymienic ,sztuka zlokalizowac przyczyne i tylko ja wymienić. Tak że kolego o konkrety prosze jak wiesz co, gdzie i jak sprawdzic. Wyczytałem gdzieś jeszcze że stator ,ale to był 6 cefkowy ,powinien mieć rezystecja około 500 ,600 Omów,mój ma 185 Omów ale mam 4 cewki.
  • Poziom 28  
    To co Ty nazywasz impulsatorem nie ma nic wspólnego z zapłonem (przy dzwonie jest ogranicznik prędkości nie ma nic wspólnego z iskrą). Jeżeli "czarna" cewka w statorze i cewka zapłonowa jest sprawna i podłączyłeś dobrze moduł to iskra musi być (chyba, że stacyjka lub któryś z czujników przy nóżce zwiera). Zdjęcia na których nic nie widać i żądasz konkretów. Mając go na miejscu pali w max 30 minut. Tu nie omy ani opowieści o impulsatorach przy dzwonie tylko napięcie wytwarzane przez jedną konkretną cewkę.
  • Poziom 6  
    Kolego nie jestem lewy w tym i znam się trochę na mechanice ale bez konkretnych wartości pomiarowych jakie są w instrukcji skutera przeważnie,której nie mam ,w sieci też nie ma, nie jestem w stanie określić czy są prawidłowe, nie jestem wróżką a w sieci różnie piszą. Jeśli jesteś taki dobry i znasz wartości to powiedz czy są prawidłowe bo może modul który kupiłem też jest uwalony. Powtarzam ,stator bez impulsatora w statorze,ten plastik to jest osłonka lutów,takie same były montowane w suzuki 50AP ,4 cewki trzy odpowiadają za ładowanie i oswietlenie jedna izolowany za ładowanie cdi ,stator ma 3 przewody,dwa na kostce które odpowiadają za ładowanie i oswietlenie podczas pracy silnika,i czarno czerwony odpowiada za zasilanie cdi na którym wychodzi 50v a dokładniej 45-55v,stacyjka jest pominięte kabel podłączony bezpośrednio pod modul,przez stacyjke też podaje na modul te wartości więc stacyjka sprawna ,pytanie czy te 50v i rezystecja 185 Omów statora to prawidłowe wartości. To ca ja nazywam impulsatorem na dzwonie sprzeģla bo tak wygląda i gdy skuter był na chodzie odlaczalem w celu ściągnięcia tzw.blokady obrotów o których piszesz, bo też myślałem że jest to ogranicznik obrotów,skuter gasł czyli wnioskuje że jest to impulsator który ma za zadanie przekazać do trezystora w module o uwolnieniu napięcia na cewke wn. Wartości tego impulsatora to 145 Omów i 1v. Pytanie czy prawidłowe a jeśli nie jest to impulsator zapłonu a na statorze go nie ma, to wytłumacz prosze z kąd zapłon wie kiedy podać iskrę. Kolejna sprawa to cewka wn ,pomiary tak jak pisałem wcześniej ,przewód bez fajki sada miernika i do pina sada miernika wartosci około 465 koma, sąda pin do sąda pin 0.4 oma,pytanie czy prawidłowe. Kolejna sprawa to skuter nie posiada czujnika na nóżce więc to można pominąć, czy źle podlaczam nie sądzę bo tego typu zapłon jest bardzo prosty jak się zna wartości pomiarowe, stator podaje napiecie do cdi u mnie 50v prawidłowe ,nie wiem jakie powinno byc,cdi ,dodam oczywiście AC skuter 2T kumuluje napiecie w kondesatorze, i po otrzymaniu impulsu z impulsatora do trezystora uwalnia napiecie na cewke wn,pytanie jakie powinno być to napiecie,cewka wn zwiększa to napięcie i podaje do świecy. To tak w skrócie,podlaczenie bardzo proste, tak bylo na schemacie zakupionego cdi ,kabel zasilający do zasilania cdi czarno czerwony taki sam kolor zasilania wychodzi ze statora, z cdi czarny wyjście na masę do zielonego masa skutera,cdi pomaranczowy wyjscie na cewke wn ,drugi kabel cewki to zielony pin masa kabel orginalny, cdi czerwono biały wyjscie impulsator podlaczylem do impulsatora na sprzegle,bez względu czy jest podłączony czy nie brak iskry,cdi czarno bialy gaszenie narazie nie podłączony.
    Więc jeśli kolego znasz prawidłowe wartości pomiarów i napięcia to proszę podaj bo jak pisałem ,może kupiłem nowy uwalony modul a może stator podaje za małe napiecie nie wiem, forum chyba jest po to żeby pomagać a nie pisać że 30 minut i zrobione.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Kolego napisz proszę jak taki magik jesteś.
    Jakie powinno być napiecie na wyjściu z statora 4 cewki 2T ???
    Jakie powinno być napiecie na wyjściu z cdi na cewke wn???
    Jeśli brak impulsatora na statorze co odpowiada za impuls aby wyzwolić iskrę w gmp???
    Mogę zrobić więcej zdjęć jeśli ci to pomoże. Poniżej zdiecie modułu który kupiłem modul AC do 2t Chinski skuter 50cc brak iskry
    A tu dokładnie jaki stator mam
    https://motor-x.pl/stojan-alternatora-derbi-hyosung-malaguti-suzuki-tgb-1,p.html
  • Poziom 28  
    Impulsator musi być (w przypadku zakładania "taniego" modułu). Powinno być około 95 volt. Skoro jesteś "prawy" (żart) to jak sobie wyobrażasz synchronizację impulsatora przy dzwonie z zapłonem? Pewnie moduł jest zabezpieczony przed kombinacjami. Ani moduł który kupiłeś ani ten do którego sugerowałem Ci przejściówkę nie będzie chodził bez impulsatora. Pokaż miejsce gdzie jest ten impulsator bo to mnie ciekawi. Wszyscy aż się palą do tej pomocy na forum za free (ci co zarabiają na tym bo jakoś nie widzę kolejki a i ja chyba z tym skończę). Prawdopodobnie czeka Cię naprawa lub zakup oryginalnego modułu. Załączam Ci schemat ale z niego niewiele wynika. Chinski skuter 50cc brak iskry
  • Poziom 6  
    Kolego ,dziękuję Ci za pomoc naprawdę jestem ci wdzięczny , jest to chinski tani skuter więc nie będę z nim szalał finansowo nie wiadomo jak . Juz duzo pomogłes tym napięciem to wiele wyjaśnia. Co do impulsatora tez sie zastanawiam jak to działa ,całkiem możliwe że dzwon na sprzegle(A wygląda jak Magento) ma taką samą wypustke jak na megnecie z impulsatorem,jeśli wiesz o co mi chodzi,po sprawdzeniu dzwon jest osadzony w taki sposób że ta wypustka ustawia się w lini z impulsatora jak tłok znajduje się w gmp. Więc sam już nie wiem ,wcześniej myślałem że jest to ogranicznik obrotów. Poniżej zdiecie. Jeszcze jedno pytanko, a gdybym zakupił kompletny zapłon do 2t nowy,stator,Magento,cdi,cewke wn,impulsator,powinno to chyba śmigać tylko problem jest jak zamocować impulsator przy magnecie? Ten krater,blok silnika nie posiada otworów do mocowania impulsatora z tamtej strony? Co do oryginalnego impulsatora to tylko opcja sciagnac z chin ale nadal nie jestem pewien czy on jest winny bo bo mój stator podaje 50v a tak jak powiedziałaś i też w sieci wyczytałem że powinien około 100v,tylko nie wiem czy akurat ten. Wracając do impulsatora jeśli to jednak jest blokada obrotów to znaczy że cdi samo wie kiedy podać iskre,bo innego impulsatora nie ma. Jeszcze raz Dziękuję za pomoc. Chinski skuter 50cc brak iskry Chinski skuter 50cc brak iskry Chinski skuter 50cc brak iskry Chinski skuter 50cc brak iskry Chinski skuter 50cc brak iskry Chinski skuter 50cc brak iskry Chinski skuter 50cc brak iskry

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jeszcze jedno na schemacie który podałeś nie widać podlaczenia impulsatora do cdi,jest tylko zasilanie,masa i wn?
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Statory od 2t mają zamocowany impulsator ale kwestia czy go tam zmieścisz. Magneto zmienisz na takie z wypustką a impulsator zamocujesz nawet na płaskowniku. Kwestia wymiarów i przeróbki ładowania.Chinski skuter 50cc brak iskry
    Przy dzwonie to ogranicznik. Ja bym próbował rozebrać moduł.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    TT02 napisał:
    czarno czerwony odpowiada za zasilanie cdi na którym wychodzi 50v
    Nie tylko, to też sygnał wyzwalający iskrę.
    TT02 napisał:
    rezystecja impulsatora 145 Omów napiecie z impulsatora 1v
    To nie impulsator, to czujnik do blokady i w czasie pracy silnika musi podawać sygnał obrotów. Gdybyś zmniejszył częstotliwość tego sygnału np. 2x to ominąłbyś blokadę bo zapłon byłby odcinany dopiero przy prędkości 2x większej niż normalnie, a tyle to ten skuter nie pojedzie bo za słaby.
    TT02 napisał:
    cdi czerwono biały wyjscie impulsator podlaczylem do impulsatora na sprzegle,bez względu czy jest podłączony czy nie brak iskry
    Ten moduł w tym skuterze bez impulsatora nie będzie pracował, a impulsatora nie masz gdzie zamontować.
  • Poziom 6  
    Ok Dzięki bardzo, coś będę działał i zobaczę co z tego wyjdzie. Jeśli to ogranicznik to znaczy że moduł jest tak skonstruowany że wie kiedy podać iskra,spróbuje to rozebrac.

    Dodano po 4 [godziny] 3 [minuty]:

    Dziękuję kolego Wawrzyniec.
    Czyli cewka zasilająca jet też wyzwalającom zapłon zamiast impulsatora. No nic będę próbował otworzyć modul ,może się uda to go z reanimuje. Oryginalnego w Polsce nie dostanę raczej.